x تبلیغات
دندانپزشکی

قیمت فیلر لب چقدر است؟

 امروزه لب های حجیم و پر طرفداران بسیار زیادی دارند و به یکی از فاکتورهای زیبایی چهره تبدیل شده است. یکی از راه های حجم دهی لب ها تزریق ژل لب است. در صورتی که این کار اصولی انجام شود و از یک فیلر معتبر استفاده شود بدون هیچ گونه عوارضی، ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت. 

نحوه تزریق فیلر لب با توجه به سلیقه افراد می تواند متفاوت باشد برخی به دنبال ژل لب مدل روسی برخی دیگر خواهان ژل لب عروسکی و تعداد بسیار زیادی از افراد طرفدار ژل لب طبیعی هستند. در این صفحه از وب سایت کلینیک زیبایی قوی سفید قصد داریم شما را با انواع فیلر لب، نحوه تزریق فیلر در لب و مراقبت های قبل و بعد از آن بپردازیم؛ اگر قصد انجام این روش زیبایی را دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

فیلر لب چیست؟

پروتز لب نوعی عمل زیبایی است که باعث پرتر و حجیم تر شدن لب ها می شود. امروزه از انواع پر کننده های پوستی برای بزرگ کردن لب ها استفاده می کنند که رایج ترین آنها فیلرهایی می باشند که ساخته شده از اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن انسان یافت می شود، بنابراین با حداقل تهاجم و خطر باعث حجیم تر شدن لب ها می شود. قبل از اینکه استفاده از فیلرها ترویج پیدا کند پزشکان از کلاژن به عنوان پرکننده پوستی استفاده می کردند؛ اما امروزه با روی کار آمدن فیلرها که گزینه های ایمن تری هستند استفاده از این کلاژن ها خیلی کم شده است. 

سایر روش های حجیم کردن لب ها تزریق چربی و ایمپلنت است که امروزه به ندرت از این روش ها استفاده می شود زیرا نتایج اینگونه روش ها غیرطبیعی است و ممکن است همراه با عوراض جانبی باشند

بیشتر بخوانید:

کاندیدای مناسب برای تزریق فیلر لب چه افرادی هستند؟

  • افرادی که از همان کودکی لب های نازکی دارند.

  • افرادی که با افزایش سن حجم لب هایشان کمتر شده است.

چه افرادی نباید از فیلر لب استفاده کنند؟

  • افرادی که مبتلا به دیابت، عفونت های دهانی، لوپوس یا اختلال انعقاد خون مبتلا هستند. 

  • افرادی که سابقه تبخال لب یا مصرف هرگونه دارو دارند باید با صلاحدید پزشک اقدام به تزریق فیلر کنند.

قیمت فیلر لب چقدر است؟

قیمت تزریق ژل لب به نسبت برند فیلر و حجمی که تزریق می شود می تواند بسیار متفاوت باشد. برای مثال ژل لب ژوویدرم و رستیلن که برندهای آمریکایی هستند بالاترین قیمت را دارند و برندهای اروپایی قیمت متوسط دارند و ژل لب کره ای و چینی هم کمترین قیمت را دارند. همچنین قیمت قیمت فیلر لب روسی هم متفاوت از سایر روش هاست.

 

 

ارتودنسی نامرئی چگونه نامرتبی دندان را برطرف می کند؟

 ارتودنسی نامرئی یک اصطلاح جدید در دندانپزشکی است. احتمالا شما هم می دانید که برای مرتب کردن دندان ها حتما باید از یک سری وسایل و ابزار استفاده شود. رایج ترین وسایل ارتودنسی آن هایی هستند که به جلوی دندان ها متصل می شوند و به راحتی قابل مشاهده هستند زیرا اغلب وسایل این چنینی، فلزی اند. به مرتب سازی دندان ها با این روش ارتودنسی ثابت مرئی گفته می شود.

ابتدا ویزیت می شوید

همه چیز از یک جلسه ویزیت ساده شروع می‌شود. زمانی که شما بلاخره تصمیم می‌گیرید که برای مرتب کردن دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند خود به مطب یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

از دندان‌هایتان عکس و قالب گرفته می‌شود

متخصص، شما را معاینه می کند و سپس 2 کار مهم دیگر انجام خواهد داد. ابتدا از دندان هایتان عکس رادیوگرافی (با اشعه ایکس) می گیرد. در قدم بعدی قالب دندان هایتان را هم آماده می کند. گرفتن قالب زیاد زمان نمی برد و بسیار ساده تر از گرفتن عکس است و برای این انجام می شود که شکل ظاهری و موقعیت دندان ها نسبت به هم کاملا مشخص باشد.

در لابراتوار برایتان الاینر ارتودنسی نامرئی می سازند

ارتودنیست عکس ها، نتیجه معاینه خودش و قالب دندان هایتان را به لابراتوار ارسال می کند. لابراتوار جاییست که در آن بر اساس چیزهایی که متخصص ارتودنسی فرستاده، برایتان الاینر شفاف ارتودنسی نامرئی می سازند.

الاینرها دندان های شما را کم کم مرتب می کنند

الاینرها به صورت جفتی ساخته می شوند و ممکن است برای شما بسته به شدت نامرتبی از 5 تا 15 جفت (مثال) الاینر ساخته شود. هر کدام از این الاینرها مقداری دندان هایتان را حرکت داده و مرتب می کنند. پس از 2 هفته استفاه از هر جفت الاینر، ماموریت آن جفت تمام می شود و باید جفت های دیگر را به ترتیب استفاده کنید.

مراحل ارتودنسی دندان

 با توجه به شدت و میزان ناهنجاری درمان ارتودنسی می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی مراحل ارتودنسی دندان به ترتیب زیر است:

مرحله اول: آماده شدن برای درمان ارتودنسی

همه افراد به خصوص افرادی که از درمان های دندانپزشکی ترس دارند، بهتر است قبل از هر کاری خود را از نظر روحی و روانی آماده کنند. اگر شما هم ترس از درمان ارتودنسی و نگرانی بابت نتیجه درمان دارید؛ به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب باشید که ما به شما دکتر علیرضا خدیوی متخصص ارتودنسی در میرداماد را پیشنهاد می کنیم که به دلیل تعداد مراجعان بالا در سایر مناطق تهران از جمله تهرانپارس و نواب هم مطب دارد.

در صورت مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی نگرانی های شما بابت درمان و عوارض پس از آن بسیار کمتر خواهد شد.

مرحله دوم: ویزیت و معاینه دندان

در جلسه مشاوره و معاینه دندان متخصص ارتودنسی شدت و میزان ناهنجاری های دندانی را ارزیابی و بررسی می کند.

مرحله سوم: تصویربرداری از دندان ها

قبل از شروع درمان ارتودنسی، عکسبرداری از دندان ها به منظور بررسی شرایط و بیماری های دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه و ... انجام می شود؛ تا قبل از درمان ارتودنسی این مشکلات رفع شوند. در این مرحله طبق تشخیص ارتودنتیست مراحل زیر انجام می شود:

عکس opg دندان

عکس او پی جی یکی از دقیق ترین رادیوگرافی های دندانی است که متخصص ارتودنسی از طریق آن قادر به بررسی وضعیت سلامتی دندان ها و ریشه آنها می باشد

عکس رنگی

 عکس رنگی که در مراحل ارتودنسی درخواست می شود؛ به منظور بررسی وضعیت بافت سخت و نرم داخل دهان و همچنین ارزیابی شاخص های زیبایی صورت برای شروع درمان ارتودنسی تجویز می شود.

مرحله چهارم: قالب گیری از دندان ها

در این مرحله ارتودنتیست از دندان های بیماری قالب گیری می کند.

مرحله پنجم: معاینه مجدد بیمار

در این مرحله وضعیت فک بیمار مجددا توسط متخصص ارتودنسی بررسی می شود و هزینه ارتودنسی و نوع درمان مد نظر برای بیمار توضیح داده می شود.

مرحله ششم: قرار دادن دستگاه ارتودنسی روی دندان بیمار

در صورتی که بیمار کاندیدای ارتودنسی متحرک باشد، پس از قالب گیری و عکسبرداری از دندان بریس های ارتودنسی تنها در 20 الی 30 دقیقه بر روی دندان های بیمار قرار می گیرند.

اما در صورتی که سایر انواع ارتودنسی انتخاب شده باشند چسباندن بریس ها بر روی دندان ها حدود 2 ساعت زمان می برد.

مرحله هفتم: مقرر کردن جلسات معاینه بعدی

این مرحله از مراحل ارتودنسی دندان در صورتی که از سمت بیمار به نحو احسن انجام گیرد و طبق برنامه مقرر شده بیمار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کند؛ می تواند کمک بزرگی به تسریع روند درمان ارتودنسی خود کند.

چه کسی می تواند از ارتودنسی نامرئی استفاده کند؟

 همانگونه که در ابتدا گفته شد تمام افراد نمی توانند برای منظم کردن ترتیب دندان هایشان و یا مواردی که به ارتودنسی نیاز دارد از ارتودنسی نوع نامرئی استفاده کنند. ارتودنسی نامرئی معمولاً مناسب افرادی است که بهداشت دندان و دهان خوبی دارند و همیشه این موارد را رعایت می کنند.

ارتودنسی نامرئی می تواند هم برای کودکان و هم بزرگسالان مناسب باشد ولی بیشتر افرادی با ارتودنسی نامرئی مشکلاتشان حل شود که:

دندانهای پرتراکم دارند

 دندان های نامرتب دارند

 دندانهای جلو آمده دارند

دندانهای فاصله دار دارند

ه دندان های فک بالایشان نسبت به دندان های پایین داخل تر باشد که به این نوع کراس بایت گفته می شود.

آیا درمان با ارتودنسی شفاف بازگشت دارد؟

مسلماً در درمان ارتودنسی نامرئی همانند مدل های دیگر ارتودنسی دندان امکان بازگشت وجود دارد و این امکان بازگشت بسته به شرایط نگهداری پس از درمان کامل و مواردی دارد که فرد به آنها توجه نمی کند؛ ولی در کل امکان بازگشت در ارتودنسی نامرئی وجود دارد.در ادامه به دلایلی که ممکن است باعث بازگشت ارتودنسی نامرئی شود می پردازیم و همچنین نکاتی را برای جلوگیری از این امر توصیه می‌کنیم.

یکی از موارد مهمی که باعث بازگشت ارتودنسی نامرئی می شود این است که فک جای زیادی برای باز شدن دندانها نداشته باشد و نیاز به کشیدن دندان باشد.مورد بعدی مشکلاتی است که در فک فرد وجود دارد و این مشکلات باعث احتمال برگشت ارتودنسی نامرئی می شود.

توصیه های مربوط به جلوگیری از بازگشت ارتودنسی نامریی پس از درمان

پس از اینکه این ارتودنسی از روی دندان شما جدا شد باید تا مدتها روشها و کارهایی را انجام دهید که موجب بازگشت دندان ها به حالت اولش نشود.اولین کار این است که پس از خارج کردن ارتودنسی از داخل دهان حداقل به مدت ۱۰ الی ۱۲ ماه از پلاک های ارتودنسی متحرک به طور منظم استفاده کنید و پس از پایان دوره ۱۲ ماهه بسته به دستور پزشک تا چند ماه هم به مدت ۳ الی ۴ روز در هفته از آن استفاده کنید. برخی اوقات نیاز به استفاده از این پلاک ها تا همیشه برای فرد توصیه می شود.

موارد مختلفی برای جلوگیری از برگشت حالت دندان ها وجود دارند که عبارتند از:

  1. ریتینر هالی
  2. ریتینر اسیکس
  3. نگهدارنده ثابت

قیمت ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

ارتودنسی هزینه های مختلفی دارد این هزینه نسبت به نوعی که برای دندانتان انتخاب می‌کنید دارد  قیمت ارتودنسی نامرئی هم تحت تاثیر چند عوامل هستند که عبارتند از:

  • نوع مشکل
  • شدت مشکل
  • نوع ابزار و دستگاه ها
  • افزایش تعداد مرحله های ارتودنسی
  • کلینیک ارتودنسی که انتخاب می کنید
  • شهر و منطقه ای که در آن سکونت دارید و

در کل قیمت این ارتودنسی از ارتودنسی های دیگر گرانتر است و پزشک متخصص شما این قیمت را تعیین می کند که در ایران هم بر مبنای یورو محاسبه می شود.اگر بخواهیم به طور حدودی و تقریبی هزینه آن را اعلام کنیم حداقل قیمت ارتودنسی نامرئی برای یکی از فک ها سه هزار یورو است و ممکن است این هزینه نسبت به طول درمان و تعداد مراحل تا ۴ هزار یورو هم بالا برود.

قیمت لمینت، کامپوزیت و بلچینگ چه تفاوتی با هم دارد؟

 یک تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ دندان که بسیار هم قابل توجه است، تفاوت قیمت و تعرفه دندانپزشکی مربوط به هر کدام است. معمولا ونیرهای دندانی هزینه بیشتری به ازای هر دندان نیاز دارند اما بلیچینگ به ازای سفید شدن کل طرح لبخند هزینه به مراتب کمتری دارد. برای اطلاع از هزینه هر 3 پروسه این صفحات را باز کنید:

در صفحات باز شده جدیدترین هزینه های این 3 پروسه در قالب جدول و توضیحات مفصل ارائه شده است.

طول عمرو ماندگاری هر کدام از این 3 روش چقدر است؟

میزان ماندگاری بلیچینگ دندان

با اینکه بلیچینگ دندان یک روش محافظه کارانه و کاملاً بی ضرر برای سفید کردن دندان ها است، اما یک روش موقت است. یعنی نمی توان انتظار داشت با یک بار انجام این پروسه، دندان ها تا پایان عمر سفید شوند.

در خوشبینانه ترین حالت، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که با انجام این درمان برای مدت 1 سال دندان هایمان سفید شود. با دنبال کردن دستورالعمل های متخصص ترمیمی و زیبایی (و همچنین انجام بلیچینگ خانگی دندان) نیز، می توان کمی بیشتر از 1 سال نتایج را حفظ کرد. پس از آن، باید مجددا بلیچینگ انجام داد تا دندان ها دوباره به سفیدی مد نظر ما برسند.

میزان ماندگاری ونیر کامپوزیت و لمینت دندان

میزان ماندگاری ونیرها عموما بسیار بیشتر از بلیچینگ دندان است. شما می توانید انتظار داشته باشید که در صورت مراقبت اصولی، بین 5 تا 20 سال طرح لبخند خود را با این دو روش اصلاح شده نگاه دارید. برای ونیرهای کامپوزیتی بین 5 تا 10 سال و برای لمینت های سرامیکی طول عمری تا بیشتر از 20 سال نیز در نظر می گیرند.

از میان لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ دندان کدام برای من بهتر است؟

هر 3 فرآیند جزء پروسه های زیبایی دندان هستند که می بایست توسط یک متخصص ترمیمی و زیبایی انجام داده شوند. منتهی تفاوت های زیادی با هم دارند. اما اگر صرفا به دنبال سفید کردن دندان هایتان برای چند پرده هستید بلیچینگ دنان برایتان گزینه مناسبی است و توصیه می شود دور لمینت و ونیر کامپوزیت که تهاجمی هستند را خط بکشید. اما اگر دندان آسیب دیده یا مشکلات ظاهری زیادی دارد لمینت ها و کامپوزیت ها بهتر هستند.

اما در هر صورت اینکه شما دقیقا به چه فرآیندی نیاز دارید را یک متخصص ترمیمی و زیبایی تعیین می کند. بنابراین بهتر است قبل از هر تصمیم یا اقدامی با این متخصص صحبت کنید.

منبع : دنیا دنتال

پاسخ به سوالات رایج درباره قیمت و تعرفه لمینت سرامیکی دندان

 

آیا بیمه تعرفه لمینت را کاهش خواهد داد؟

خیر هیچ یک از بیمه ها هزینه لمینت دندان را تحت پوشش قرار نمی دهند. زیرا لمینت یک درمان صرفا زیبایی است و بیمه ها نیز برای درمان های زیبایی هیچ هزینه ای در نظر نگرفته اند.

آیا لمینیت ارزان ارزشش را دارد؟

لمینت به خودی خود یک درمان زیبایی گران قیمت و تعرفه ای تقریبا مقطوع هست. زیرا بیشتر قیمت لمینت همانطور که گفته شد توسط لابراتوار برداشته می شود. با این حال برخی لابراتوارها و دندانپزشکان ممکن است برای جذب مراجع بیشتر لمینت هایی با کیفیت پایین تولید کنند و آن ها را با هزینه کمتر برای مراجعان نصب کنند. این لمینت ها به هیچ وجه ارزش صرف هزینه را ندارند زیرا مجبور خواهید شد خیلی زود آن ها را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید : هزینه ونیر کامپوزیت

آیا امکان پرداخت قسطی هزینه لمینت دندان وجود دارد؟

کمتر پیش می آید که دندانپزشکی بخواهد هزینه های درمان های زیبایی دندان را قسط بندی کند. زیرا این گونه درمان ها برخلاف روش  هایی مانند ارتودنسی دندان که بسیار طولانی هستند، در مدت زمان اندکی انجام داده می شوند و امکان قسط بندی وجود ندارد. اگر پروسه برای مدت زیادی طول بکشد ممکن است امکان پرداخت به صورت 2 قسطی وجود خواهد داشت. البته در شرایطی که تمام دندان های جلو لمینت شوند احتمالا امکان پرداخت اقساطی قیمت لمینت دندان نیز وجود داشته باشد.

 

نکاتی که پیش از خرید گردنبند طلا باید بدانید

 

اهمیت انتخاب گردنبند مناسب

برای خرید انواع گردنبند طلا بهتر است اول از همه تعیین کنید که دوست دارید گردنبند بلند باشد یا کوتاه؟ روی سینه قرار بگیرد یا دور گردن؟ چند لایه باشد، سنگی، مهره‌ای، زنجیری یا مرواریدی باشد؟ یعنی در واقع، اول باید مدل و اندازه را انتخاب کنید سپس بر اساس فرم صورت، رنگ پوست، رنگ مو، سبک زندگی و تیپ خود متناسب‌ترین رنگ و طرح گردنبند طلا را بخرید. همچنین باید به سایز گردنبند و تناسب آن با فرم یقه لباس هم توجه داشته باشید.

همان‌طور که لباس‌های مختلف، باعث متفاوت دیده شدن اندام آدم می‌شوند، سایز گردنبند هم در دیده شدن اندام‌های مختلف بدن نقش موثری دارد. مثلا اگر اندام باریکی دارید، بهتر است سراغ یک گردنبند کوتاه و نازک بروید. یا اگر چاق هستید، گردنبندهای بلند و ضخیم انتخاب کنید. قد آدم‌ها هم در جلوه‌ی گردنبند تاثیر زیادی دارد. هر فردی باید متناسب با قد خود، اندازه گردنبند را تعیین کند. گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه‌قد اصلا مناسب نیست. همچنین، گردنبندهای کوتاه در گردن افرادی که قد بلند دارند اصلا دیده نمی‌شود و در نتیجه جلوه‌ای هم نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید :

حلقه‌ زنجیر انوع گردنبند طلا نشان‌دهنده مقاومت گردنبند در برابر پاره شدن و شکستن است. یعنی به‌طور مثال، زنجیرهایی با بافت تخت (طرح امگا) و زنجیرهای جناغی بشدت مستعد پیچ خوردن هستند.

هنگام خرید گردنبند، علاوه بر سلیقه شخصی خود باید به طریقه استفاده از طلای خود هم توجه داشته باشید. مثلا اگر قرار است گردنبند را همیشه به گردن داشته باشید و آن را از گردن خود خارج نکنید، توصیه می‌کنیم نمونه‌هایی خریداری کنید که ضخامت زیادی دارند و تحمل وزن آویز موردنظر شما را هم دارند.

پیش از خرید گردنبند زنجیری، حتما قفل آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که خیلی راحت باز یا شکسته نمی‌شود.

اگر آویز گردنبند موردنظر شما سنگین است، ترجیحاً زنجیر ضخیم انتخاب کنید که بتواند وزن آن را تحمل کند.

رایج‌ترین و محبوب‌ترین سایز گردنبند زنجیری مردانه۵۰ سانتی‌متراست که تا پایین یقه لباس بلندی دارد.

هنگام خرید گردنبند طلا به نرم بودن سطح گردنبند توجه داشته باشید. چون وقتی سطح زنجیر زبر است، پس از چند ساعت استفاده پوستِ گردن و سینه شما بشدت آزرده و قرمز خواهد شد. برای آزمایش و کسب اطمینان از نرمی زنجیر، فقط کافی است انگشتان خود را روی تمامی سطح آن بکشید.

اگر روی گردنبند طلای شما جواهرت رنگی کار شده، بهتر است دستبند، گوشواره و انگشتر هم از همان نگین و از همان رنگ انتخاب شود. این باعث می‌شود تا تیپ شما شیک‌تر به‌نظر برسد.

منبع : https://www.azadi.gold/shop/

آیا کشیدن دندان در بارداری ایمن و بیخطر است؟

اگر باردارید و در وضعیتی قرار دارید که نیاز به کشیدن دندان هست، احتمالا سوالات زیر ذهن شما را درگیر کرده:

بهترین زمان برای کشیدن دندان در بارداری چه زمانی است؟

آیا اشعه ایکس در دوران بارداری بی خطر است؟

آیا بیهوشی در بارداری امکان پذیر است؟

چگونه می توان درد پس از کشیدن دندان را کنترل کرد؟

این مقاله را بخوانید تا به جواب تمام سوالات بالا و سوالات دیگری که در خصوص خارج کردن دندان در حاملگی دارید دست پیدا کنید. همچنین برای خواندن اطلاعات بیشتر درباره سلامت دهان و دندان می توانید به صفحه دندانپزشکی بارداری مراجعه کنید.

بهترین زمان برای کشیدن دندان در دوران بارداری چه زمانی است؟

در دوران بارداری می‌توان در صورت نیاز دندان ها را کشید. بهترین زمان برای اینکار نیز سه ماهه دوم بارداری است زیرا در این سن جنین به قدری رشد کرده تا از آسیب هاییی که ممکن بود در 3 ماهه اول رخ دهد، مصون بماند.

سه ماهه اول حاملگی همیشه چون جنین در حال شکل گیری اولیه است یک دوره نامطمئن برای انجام درمان های دندانپزشکی است و در 3 ماهه سوم نیز به دلیل اینکه مادر نمی تواند برای مدت زمان طولانی به پشت بخوابد انجام درمان های دندانپزشکی به بعد از زایمان موکلو می شود. البته، اگر یک اورژانس دندانی رخ داد، صرف نظر از اینکه در کدام سه ماهه هستید، به جراح فک و صورت مراجعه کنید.

آیا گرفتن گرافی دهان و دندان با کمک اشعه ایکس در دوران بارداری ایمن است؟

معمولا چه باردار باشید و چه نه، عکسبرداری سه بعدی با اشعه ایکس اغلب قبل از کشیدن دندان توصیه می شود. اما بسته به مورد، هرگونه رادیولوژی دندان جهت کشیدن دندان در بارداری ممکن است تا بعد از بارداری به تعویق بیفتد.

البته این نکته را یادآور می شویم دستگاه های رادیولوژیی که بر پایه اشعه ایکس هستند، پرتوهای کافی برای به خطر انداختن جنین یا افراد باردار ساطع نمی کنند. زیرا اولاً میزان اشعه بسیار کم است و دوما، برای مادران باردار همیشه از شیلدها و محافظ های سربی استفاده می شود که خطر دریافت اشعه را به حداقل میرساند.

آیا بیهوشی و بیحسی برای کشیدن دندان در دوران بارداری خطرناک است؟

در موارد ساده، برای خارج کردن دندان در بارداری معمولا از بی حسی موضعی استفاده می شود و همین برای اینکه خانم باردار دردی تجربه نکند کافی است. بیحسی موضعی معمولا برای افراد باردار و نوزادان آنها بی خطر است. برای کشیدن دندان در شرایط پیچیده نیز، آرام بخش داخل وریدی ممکن است در نظر گرفته شود. اما کم پیش می آید که نیازی به تجویز آرامبخش وریدی باشد. اگر هم لازم بود با دوز کمتری برای خانم های حامله، تجویز انجام می‌شود.

منبع : کلینیک دندانپزشکی شیانه روزی تاج

انواع پل دندانپزشکی کدامند؟

به طور کلی ما 4 نوع پل دندانپزشکی داریم که در ادامه به طور کامل و ساده توضیح داده شده اند. تصاویر اختصاصی سایت دندانه هستند.

بریج سنتی یا (traditional dental bridge)

قبل از اینکه درباره این پل دندانپزشکی صحبت کنیم با دقت به تصویر زیر نگاه کنید. این عکس بریج سنتی است.

عکس یک بریج سنتی که شامل یک پونتیک و دو عدد روکش دندان است

دو دندان تراش خورده در تصویر را می بینید؟ این ها دو دندان تقریبا سالم هستند و برای اینکه بتوان بریج سنتی را نصب کرد باید این دو دندان را تقریبا قربانی کرد. از آنجا که پل سنتی از یک دندان مصنوعی و دو عدد روکش دندان تشکیل شده، برای اینکه روکش ها به دندان فیکس شوند لازم است بخش زیادی از مینای دو دندان مجاور تراشیده شود. این دو دندان باید دارای ریشه و سالم باشند.

ترجیحاً اگر یک دندان یا دو دندان کنار هم از دست رفته باشند بهتر است به جای پل، از ایمپلنت دندان برای پر کردن جای خالی آن ها استفاده کرد. زیرا هیچ آسیبی به دندان های مجاور وارد نمی شود و تنها یک واحد ایمپلنت بدون دردسر جای خالی را پر می کند. البته هزینه ایمپلنت دندان نسبتا زیاد است ولی به هر حال به خاطر حفظ دندان های مجاور بهتر است آن را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

بریج کانتی لور (Cantilever bridge)

قبل از اینکه توضیحات پل کانتی لور را بخوانید با دقت به عکس زیر نگاه کنید.

تصویر یک عدد بریج کانتی لور که برای نصب آن تنها به یک دندان مجاور سالم نیاز است.

برخلاف پل سنتی، برای نصب کانتی لور تنها به یک دندان سالم در مجاورت جای خالی نیاز است. دندان را تراش می دهند تا روکش بریج روی آن قرار داده شود. باز هم به نظر می رسد کاشت ایمپلنت دندان بهتر از این روش باشد.

بریج بر پایه ایمپلنت دندان (Implant-supported bridge)

و سرانجام می رسیم به مشهورترین پل دندانپزشکی. تصویر زیر را با دقت نگاه کنید و توضیحات مربوط به پل بر پایه ایمپلنت را بخوانید.

افرادی که یک یا چند دندان کنار هم خود را از دست داده اند و از طرفی دندان های مجاور (جاهای خالی) پوسیده هستند و یا استحکام کافی ندارند، می توانند از بریج بر پایه ایمپلنت دندان استفاده کنند. در این پل ها (همانطور که در تصویر مشاهده می شود) از دو عدد ایمپلنت تشکیل شده اند و یک پونتیک نیز در وسط جای خالی را پر می کند.

منبع : https://www.dandaane.com/

سوالات رایج درباره کامپوزیت زیبایی

 چنانچه برای زیباسازی دندان و  طرح لبخند خود مصمم هستید به یک کلینیک یا دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید به شما پیشنهاد میکنیم که سری به گنیجنه مقالات سایت ما بزنید و اگر وقت مطالعه ندارید میتوانید با ما تماس بگیرید یا در پایین مقاله کامنت بگذارید تا به شما در این خصوص کمک کنیم.

کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت سرامیکی؟

روش زیباسازی دندان بر اساس شرایط شخص انتخاب می‌شود. گاهی اوقات دندان پزشک ترجیح می‌دهد از کامپوزیت استفاده کند و گاهی وقت ها از لمینت. در صورتی که دندان های شما دچار شکستگی زیاد باشد و بیش از حد با تغییر رنگ دندان ها مواجه باشید، لمینت سرامیکی گزینه بهتری است.

آیا کامپوزیت در پوسیدگی دندان تاثیرگذار است؟

اما این قضیه کاملا بلعکس است. کامپوزیت از پوسیدگی دندان ها به خوبی جلوگیری می کند. البته این شرایط در حالی است که بهداشت دهان و دندان کاملا رعایت شود.

ماندگاری کامپوزیت دندان چقدر است؟

اگر جنس کامپوزیت دندان مرغوب باشد و نکات مراقبتی و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید؛ از کامپوزیت دندان برای مدت طولانی تری می توانید استفاده مفید داشته باشید؛ بدون این که به ترمیم نیاز باشد.

کدام رنگ کامپوزیت مناسب تر و زیباتر است؟

کامپوزیت دندان کاملا سلیقه ای است و نمی توان یک رنگ را برای تمام افراد به عنوان بهترین انتخاب نمود. اما می توانید از پیشنهاد دندانپزشک خود برای انتخاب رنگ بر اساس رنگ اصلی دندان استفاده کنید.

آیا انجام کامپوزیت در دوره بارداری امکان پذیر است؟

انجام کامپوزیت دندان در دوره بارداری کاملا به شرایط شما بستگی دارد. در صورتی که هیچ مشکلی شما را تهدید نکند می توانید از کامپوزیت دندان در این دوره استفاده کنید.

آیا کامپوزیت بر روی دندان ایمپلنت شده قابل انجام است؟

انجام کامپوزیت دندان بر روی دندان ایمپلنت شده مانند روکش عمل می کند. در صورتی که دندان ایمپلنت شده شما شرایط لازم برای کامپوزیت را داشته باشد انجام این کار مانعی ندارد. اما در غیر این صورت باید ایمپلنت دندان خود را تعویض کنید.

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد