بلیچینگ دندان ساده ترین، سریع ترین و نسبتا ارزانترین روش سفید کردن دندان ها است که به روش های مختلفی انجام داده می شود. طی چند سال گذشته، بر تعداد افرادی که با کمک بلیچینگ دندان، به یک طرح لبخند سفید و درخشان دست پیدا می کنند رو به افزایش است و برای بسیاری نیز جای سوال است که انجام روش های مختلف بلیچینگ چقدر هزینه در بر دارد. در این محتوا با جزئیات هزینه بلیچینگ دندان در سال 1400 آشنا خوهید شد.

میانگین هزینه بلیچینگ دندان در سال 1400

همانطور که می دانید بلیچینگ دندان به روش های مختلف انجام داده می شود اما دو نوع بلیچینگ خانگی و بلیچینگ در مطب رایج ترین و پر طرفدارترین روش های سفید کردن دندان هستند. با در نظر گرفتن قیمت بلیچینگ دندان با هر دو روش می توان انتظار داشت که هزینه این درمان در سال 1400 چیزی بین 1.5 تا 2.5 میلیون تومان باشد. که البته ممکن است از 1 میلیون تومان هم شروع شود.

قیمت بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک در سال 1400 چقدر است؟

به طور میانگین هزینه سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشک به روش بلیچینگ بین 1.300.000 تا 2.500.00  متعییر است.

بلیچینگ در مطب دندانپزشک ایمن ترین و موثرترین روش سفید کردن دندان ها است. طی این پروسه، از ژل های سفید کننده حاوی کارباماید پراکسید و یا هیدورزن پراکسید استفاده می شود.

پس از تمیز کردن دندان ها، دهان و لثه ها محافظت می شوند و سپس ژل سفید کننده به سطح جلویی دندان ها متصل می شود. دندانپزشک سپس با کمک نور و گرما یا لیزر ژل سفید کننده دندان را فعال کرده و به این صورت ژل باعث سفید شدن دندان ها می شود.

قیمت سفید کردن دندان ها در منزل چقدر است؟

هزینه بلیچینگ دندان در منزل به مراتب کمتر از هزینه آن در مطب دندانپزشک است. در این روش بسته به نوع مواد مورد استفاده، هزینه ممکن است بین 1 تا 1.5 میلیون تومان متغییر باشد.

در روش بلیچینگ دندان در منزل، از همان موادی که در مطب برای سفید کردن استفاده می‌شود بهره می برند. اما درصد و غلظت مواد سفید کننده در آن ها بسیار کمتر است. به عنوان مثال اگر درصد هیدروژن پراکسید در مطب بین 35 تا 40 درصد است در روش بلیچینگ خانگی درصد و غلظتش بیشتر از 3 تا 6 درصد نیست.

هزینه بلیچینگ دندان در خانه البته می تواند حتی بیشتر یا کمتر از چیزی که عنوان کردیم باشد. به عنوان مثال برخی از شرکت های تولید کننده کیت های بلیچینگ به خاطر وارداتی بودنشان هزینه بالایی دارند.

همچنین اغلب اوقات پس از بلیچینگ دندان در مطب ممکن است دندانپزشک به شما پیشنهاد دهد که در دراز مدت چند بار بلیچینگ در منزل را امتحان کنید. برای اینکار او از دندان های شما قالب میگیرد و سپس از شما می خواهد که ژل سفید کننده با غلظت کم را مطابق دستورالعمل بدر قالب ریخته و روی دندان ها قرار دهید. هزینه بلیچینگ دندان در سال 1400 با این روش هم چندان زیاد نخواهد بود.

قیمت بلیچینگ دندان در سال 99 با سایر روش های سفید کردن دندان

هرچند که بهترین روش سفید کردن دندان ها انجام بلیچینگ در مطب و سپس در منزل است، اما می توان با روش های دیگری نیز دندان ها را سفید کرد. مواد و محصولات دندانپزشکی خاصی وجود دارند که در آن ها عوامل سفید کننده مانند پراکسید هیدروژن با غلظت 3 درصد وجود دارد. این ها هزینه بسیار کمی دارند و در کوتاه مدت می توانند به سفید شدن دندان هایتان کمک کنند.

هزینه بلیچینگ دندان با این روش ها متغییر است و می تواند محدوده از 20 هزار تومان تا بیش از 1 میلیون تومان داشته باشد.

به عنوان مثال هزینه سفید کردن دندان ها با کمک خمیر دندان های سفید کننده می تواند به طور میانگین برای خمیر دندان های ایرانی 30 هزارتومان و برای خمیر دندان های خارجی 200 هزارتومان باشد.

همچنین برای نوارهای سفید کننده همین هزینه می تواند بالاتر از 500 هزار تومان باشد.

منبع : کلینیک دندانپزشکی دنیا