به دلیل سیستم بدنی متفاوت بانوان، نیازهای تغذیه ای آنها نیز نسبت به آقایان متفاوت است. با این تفاسیر رژیم لاغری زنان نیز با رژیم لاغری مردان باید متفاوت باشد.

البته انواع رژیم های لاغری به یک اندازه در لاغری و کاهش وزن موثر نیستند. در واقع، با اینکه با اینکه اکثر رژیم های غذایی سالم، ایمن و موثر هستند اما برخی برنامه های غذایی وجود دارند که خسته کننده هستند و خطرات بسیار زیادی را به دنبال دارند.

 ما در این مقاله از سیرا قصد داریم برنامه های غذایی را ارائه دهیم که متعادل باشند، ترکیب خوبی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی داشته باشند و همچنین موثر باشند. رژیم های غذایی که ما در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت هیچ گونه محدودیت غذایی ندارند بنابراین فرد در طولانی مدت از گرفتن رژیم لاغری خسته نمی شود، در این مقاله با ما همراه باشید تا با مناسبت ترین رژیم لاغری خانم ها آشنا شوید

معرفی بهترین رژیم لاغری زنان

در ادامه سیرا شما را با 3 رژیم غذایی مناسب برای خانم ها آشنا خواهد کرد:

رژیم گیاهی

رژیم گیاهی سرشار از انواع میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل و دانه ها می باشد و محصولات حیوانی مانند گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات و تخم مرغ در این رژیم لاغری جای بسیار کمی دارند.

طبق تحقیقات انجام گرفته رژیم های گیاهی در صورتی که به درستی عملی شوند می توانند تاثیرات چشم گیری در کاهش چربی های بدن داشته باشند. یکی از این تحقیقات نشان داده است که اشخاصی که از رژیم گیاهی پیروی می کردند در طول ۴ سال به نسبت سایر افراد که از سایر رژیم های کاهش وزن استفاده می کردند، کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده اند.

رژیم کم کربوهیدرات

رژیم کم کربوهیدرات نیز نوعی رژیم لاغری زنان و مردان است که تمرکز اصلی آن به حداقل رساندن مصرف قندهای اضافی و مواد خوراکی حاوی کربوهیدرات بالا مثل غلات و نشاسته است.

البته انواع رژیم های کم کربوهیدرات بسیار زیاد هستند اما اکثر آنها مصرف روزانه کربوهیدرات را کمتر از ۲۶ درصد از کل کالری روزانه توصیه می کنند. براساس مطالعات انجام شده رژیم کم کربوهیدرات برای کاهش وزن کوتاه مدت از رژیم های کم چرب موثرتر است. همچنین برخی تحقیقات دیگر ثابت کرده اند که رژیم های کم کربوهیدرات تعداد کالری های بیشتری را در طول روز می سوزانند که همین موضوع کمک شایانی به کاهش وزن سریع می کند.

البته مطالعات دیگری نیز نشان داده است رژیم های کم کربوهیدرات یک رژیم غذایی مناسب برای خانم هاست چرا که علاوه برا تنظیم هورمون های زنانه باعث تنظیم قاعدگی نیز می شود.

رژیم ناظران وزن(ww)

رژیم ناظران وزن (ww) یک رژیم کاهش وزن بسیار محبوب است که از ابتدای دهه 1960 میلادی به روی کار آمده است.

سیستم این برنامه غذایی مبتنی بر امتیاز است به این شکل که به هر گروه از غذاها ارزش تغذیه ای خاصی اختصاص داده می شود. همچنین فعالیت های بدنی روزانه را با راهنمایی های مختلف به ویژه برای خانم ها ارائه می دهد و آپشن هایی مثل کارگاه های گروهی و مربیگری شخصی را با پرداخت هزینه اضافی ارائه می دهد.

همچنین به افراد آموزش می دهد که چگونه برنامه غذایی سالم تری داشته باشند بنابراین می تواند مناسب ترین رژیم لاغری زنانی باشد که در طولانی مدت به دنبال کاهش وزن پایدار هستند.