رژیم شوک قوانین و اصول خاص خود را دارد که می بایست مو به مو رعایت شود. از جمله قوانین رژیم شوک عبارتند از:

نوشیدن مشروبات الکلی ممنوع

نوشیدن آب به میزان کافی به شدت توصیه می شود.

ترکیب وعده های غذایی با یکدیگر ممنوع!

وعده های غذایی را در زمان معینی میل کنید.

پرهیز از پرخوری در دو روز آخر هفته

چرا رژیم شوک توصیه نمی شود؟

متخصصین تغذیه رژیم شوک را به عنوان یک رژیم لاغری اصولی و مناسب قبول ندارند که دلایل مورد قبول نبودن این رژیم عبارتند از:

این رژیم لاغری بسیاری از مواد مغذی سالم و حیاتی بدن را شامل نمی شود. زمانی که بدن از مصرف بسیاری از مواد مغذی محروم شود، بدون شک دچار مشکلاتی اعم از ریزش مو، یبوست، کمبود مواد مغذی، کمبود ویتامین ها و مشکلات گوارشی می شود.

ممکن است در ابتدا کاهش وزن را تجربه کنید اما به دلیل اینکه ادامه دادن و تعهد به رژیم شوک بسیار دشوار است ثبات وزنی نخواهید داشت و وزنتان در مدت زمان کوتاهی به حالت اولیه بازمیگردد.

از رژیم شوک چه انتظاری می توان داشت؟

بر اساس ادعای رژیم شوک شما می توانید در مدت زمان کوتاهی وزن کم کنید؛ زیرا حجم مواد غذایی مصرفی شما بسیار محدود می شود که البته بیشتر کاهش وزن به دلیل آبی است که بدن شما از دست می دهد. اما بر اساس تجربیات افرادی که این رژیم لاغری را امتحان کرده اند این رژیم منجر به ضعف و بی حالی شدید می شود که پس از مدت زمان کوتاهی فرد را ترغیب به پرخوری می کند.

یکی از افرادی که رژیم شوک را امتحان کرده چنین می گوید: «من ۲۵ کیلو اضافه وزن داشتم و دچار استپ وزن شده بودم؛ به همین دلیل احساس خوبی نداشتم. یک روز در فضای وب با رژیم شوک آشنا شدم و تصمیم گرفتم آن را امتحان کنم. پس از اتمام دوره این رژیم مقدار زیادی از اضافه وزن خود را از دست دادم اما بیشتر اوقات احساس ضعف و خستگی داشتم و زمانی که به دلیل ماموریت کاری این رژیم را کنار گذاشتم مجددا وزنی که کم کرده بودم دوباره بازگشت!