در روش زیبایی فیلر بینی، پزشک با تزریق ماده ای پرکننده مانند اسید هیالورونیک به زیر پوست بینی، باعث تغییر شکل آن به صورت موقت می شود. فیلر بینی را با نام “عمل بینی پانزده دقیقه ای” هم می شناسند.

مراحل تزریق فیلر بینی

مراحل تزریق فیلر بینی به این صورت است که بعد از مشاوره با پزشک مورد نظر درباره نتیجه دلخواه، شما باید روی صندلی مخصوص و در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید تا تزریق انجام شود. در این روش احتیاجی به بیهوشی نیست بلکه با یک پماد موضعی بینی شما بی حس شده و پزشک با چند سوزن نازک ژل را به نواحی مورد نظر در زیر پوست تزریق می کند.

بعد از تزریق، پزشک برای رسیدن به حالت دلخواه بینی شما را ماساژ داده تا فرم خوبی پیدا کند.

مزایا

تزریق فیلر بینی همانند همه روش های زیبایی مزایایی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

کم بودن هزینه فیلر بینی نسبت به جراحی زیبایی

کمتر بودن هزینه فیلر بینی نسبت به روش عمل جراحی بینی یکی از مهم ترین مزیت های این روش زیبایی است. تزریق فیلر بینی به افرادی که تمایل دارند فرم بینی خود را تغییر دهند و توانایی پرداخت هزینه جراحی بینی (رینوپلاستی) را ندارند، پیشنهاد می شود.

عدم نیاز به ریکاوری و استراحت

یکی دیگر از مزایای فیلر بینی، عدم نیاز به ریکاوری است. شما می توانید بعد از تزریق بلافاصه فعالیت های روزمره و عادی خود را انجام دهید. فقط باید مراقب باشید که در روزهای اول محل تزریق فیلر را مالش و فشار ندهید.

غیر تهاجمی بودن این روش

همانطور که اشاره کردیم، تزریق فیلر به بینی تنها با تزریق چند سوزن نازک انجام می گیرد و در حین آن خبری از بیهوشی و خونریزی نیست. اگر با توجه به شرایط جسمیتان نباید تحت بیهوشی قرار بگیرید، می توانید از روش تزریق ژل برای فرم دهی بینی خود استفاده کنید.

معایب و عوارض

روش تزریق فیلر به بینی، در کنار مزایا، معایب و عوارضی هم دارد که به شرح زیر می باشند:

همه افراد بعد از فیلر بینی، عوارضی از جمله کبودی و تورم را در ناحیه تزریق مشاهده می کنند که بعد از گذشت سه روز از بین می رود اما در موارد نادر، ممکن است تزریق باعث آسیب به رگ های خونی و در نهایت منجر به نابینایی شود. پس برای جلوگیری از این عارضه در انتخاب پزشک خود دقت کنید.

زیاد بودن هزینه فیلر بینی در دراز مدت از اصلی ترین معایب آن است. زیرا تغییر شکل بینی با تزریق فیلر یک روش دائمی نمی باشد و بعد از مدتی اثر آن از بین می رود و احتیاج به ترمیم و پرداخت هزینه مجدد دارد. ماندگاری فیلر بینی با توجه به نوع فیلر تزریقی حدود 12 الی 18 ماه می باشد.

منبع : کلینیک قوی سفید