برای تزریق فیلر به زیر چشم، ابتدا پزشک مورد نظر زیر چشم شما را با پد الکی ضدعفونی و سپس محل تزریق را علامت گذاری می کند، بعد از آن با سوزنی بسیار نازک مواد را به زیر پوست تزریق می کند. عمدتاً درد خاصی احساس نمی شود اما اگر لازم باشد پزشک از پماد موضعی بی حسی استفاده خواهد کرد. بعد از تزریق، ماساژ کوتاهی توسط دکتر انجام می گیرد تا ژل تزریق شده در همه قسمت ها هموار شود. تزریق فیلر در 5 الی 20 دقیقه انجام می شود.

ماندگاری فیلر زیر چشم چقدر است؟

 

تزریق فیلر به زیر چشم یک روش دائمی برای از بین بردن گودی ‌های پایین چشم نیست بلکه با توجه به عوامل مختلف از جمله نوع فیلر بین 6 تا 9 ماه ماندگاری دارند و بعد از آن مواد فیلر جذب بدن شده و اثرشان از بین می رود. بنابراین قبل از محو شدن فیلرهای قبلی حتماً برای تزریق جدید اقدام کنید تا به طور مداوم پوستی شاداب و چهره ای جوان داشته باشید.

مراقبت های قبل از انجام فیلر

 

تزریق فیلر به مراقبت خاصی احتیاج ندارد اما به هر حال رعایت یک سری از  نکات می تواند به نتیجه بهتر این کار کمک کند. این نکات عبارتند از:

دو هفته قبل از تزریق فیلر، از کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.

برای سریعتر شدن روند بهبودی، سعی کنید قبل از تزریق رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

روزهای قبل از تزریق فیلر، داروهای ضد التهابی و رقیق کننده خون از جمله آسپیرین، ژلوفن، نوافن و ناپروکسن را مصرف نکنید چرا که این داروها باعث افزایش عوارض و کبودی بعد از تزریق فیلر می شوند.

بیشتر بخوانید :

مراقبت های بعد از انجام فیلر

 

همانطور که اشاره کردیم، تزریق فیلر در عرض نهایتاً 20 دقیقه انجام می شود و بعد از آن می توانید به کارهای روزانه خود برسید. اما بهتر است مواردی که در ادامه توضیح می دهیم را رعایت کنید:

در روز اول تزریق، از شستن چشم ها خودداری کنید.

برای رفع کبودی زیر چشم از کمپرس یخ به طور غیر مستقیم استفاده کنید. به طوری که کمپرس را روی یک حوله و بعد روی پوستتان قرار دهید.

از لمس کردن و فشار آوردن به محل تزریق حداقل تا دو روز خودداری کنید، این کار باعث می شود تا ژل پخش شده و نامتقارن شود.

به مدت دو روز بعد از تزریق فیلر، حدالامکان سرتان را به پایین خم نکنید و به صورت طاق باز بخوابید تا احتمال ورم و التهاب از بین برود.

در دو هفته ابتدایی تزریق به سمت پاکسازی پوست و ماساژ صورت نروید.

تا چند روز اول در محیط های خیلی گرم مثل سونا و زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

بعد از تزریق فیلر، استفاده از مواد آرایشی هیچ ضرری ندارد و اگر خواستید می توانید برای پوشاندن کبودی های اولیه از کرم آرایشی استفاده کنید.

منبع : https://www.ghooiesefid.com/