هایپر هیدروزیس به معنای تعریق بیش از حد است. بدن افرادی که مبتلا به هایپر هیدروزیس هستند دائما خیس عرق است و در اکثر مواقع لباس هایشان خیس است. در صورتی که داروهای ضد تعریق برای این افراد موثر نباشد تزریق بوتاکس زیر بغل پیشنهاد می شود. FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) این روش درمانی را برای افرادی تایید کرده است که در ناحیه زیربغل تعریق شدید دارند. همچنین از تزریق بوتاکس می توان برای کاهش تعریق سایر نواحی بدن مثل صورت، کف دست و پا نیز استفاده کرد.

بوتاکس زیر بغل چیست؟

بوتاکس با مسدود کردن اعصاب فعال کننده غدد عرق تاثیر خود را می گذارد. به طور طبیعی زمانی که دمای بدن بالا می رود، سیستم عصبی، غدد عرق را فعال می کند. این یک فرآیند طبیعی است که بدن توسط آن به صورت خودکار دمای خود را کاهش می دهد.

در افرادی که مبتلا به هایپر هیدروزیس هستند اعصاب فعال کننده این غدد بیش فعال می باشند. تزریق بوتاکس به نواحی که تعریق شدید دارند منجر به فلج شدن اعصاب بیش فعال آن ناحیه می شود. طبیعتا وقتی اعصاب قادر به رساندن پیام تعریق نباشد، تعریقی رخ نمی دهد. شایان ذکر است که بوتاکس تنها در نواحی که تزریق می شود از تعریق جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید : بوتاکس پیشانی 

قیمت بوتاکس زیر بغل چقدر است؟

هزینه بوتاکس زیربغل به فاکتورهای مختلفی مثل برند بوتاکس، مقدار دز تزریقی، تخصص پزشک و … بستگی دارد اما در کل بوتاکس زیر بغل هزینه چندانی ندارد.

ماندگاری بوتاکس زیربغل چقدر است؟

همان طور که گفتیم افراد بلافاصله پس از تزریق می توانند به فعالیت های روزمره خود برگردند. توقف تعریق زیر بغل حدود 2 الی 7 روز زمان نیاز دارد و برای مشاهده نتیجه نهایی باید 2 هفته صبر کنید. شایان ذکر است که ماندگاری بوتاکس زیربغل موقتی است و حدود 4 الی 6 ماه دوام دارد.