x تبلیغات
تکتا

در یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه متخصصانی خدمات ارائه می دهند؟

 به طور کلی، ما 8 دندانپزشک عمومی و متخصص داریم که قاعدتا در یک کلینیک که عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی شهر شما را یدک می کشد باید همه این 7 متخصص حضور داشته باشند:

دندانپزشک عمومی

متخصص دندانپزشکی اطفال یا دندانپزشک کودکان

متخصص ارتودنسی دندان

پریودنتیست (متخصص لثه)

متخصص ریشه درمانی (اندودنتیست)

آسیب شناس دهان

جراح دهان، فک و صورت

متخصص پروتز دندان یا پروستودنتیست

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان

پرسنل کلینیک

اهمیت پرسنل مطب را حتما درک کنید. در انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب نه تنها به حضور متخصصان حاذق و با اخلاق توجه کنید، که به حضور پرسنل نیز توجه زیادی داشته باشید.

شما و اعضای خانواده شما به همان اندازه که با پزشک در ارتباط هستید با پرسنل نیز ارتباط خواهید داشت. این مهم است که پرسنل رفتار حرفه ای داشته بوده و نسبت به وظایف و مسئولیت های خود در برابر شما متعهد باشند.

کلینیک که پرسنل با اخلاقی ندارد و یا مسئولیت های خود را به درستی انجام نمی دهند (برای مثال با مراجعان رفتار خوبی ندارند) قطعا در شان شما و خانواده شما نیست. بنابراین حین انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب ارزیابی پرسنل را فراموش نکنید.

بیمه های تحت پوشش

متاسفانه بیشتر کلینیک های دندانپزشکی هزینه ها را به صورت آزاد حساب می کنند. اغلب یا اصلا با هیچ بیمه ای طرف قرارداد نیستند یا اینکه تعداد بیمه هایی که با آن ها قرارداد دارند کم است.

به دلیل بالا بودن هزینه های دندانپزشکی کلینیکی برای شما بهتر است که با بیمه یا بیمه های شما طرف قرارداد باشد. علاوه بر این اگر با بیمه تکمیلی نیز طرف قرارداد باشد هزینه ها برای شما به مراتب کمتر خواهد بود.

انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب که هم درمان را به خوبی انجام می دهد و هم طرف قرارداد با بیمه شما است بسیار تصمیم مناسبی خواهد بود.

شفافیت در ارائه هزینه ها

بهتر است کلینیک ها جزئیات هزینه خدمات ارائه شده خود را در معرض دید مراجعان قرار دهند تا آن ها بتوانند با دید بهترین تصمیم گیری کنند و بدانند برای خدمتی که دریافت می کنند چقدر باید هزینه بدهند.

 

متاسفانه برخی از کلینیک ها بدون شفافیت در ارائه هزینه خدمات خواسته یا ناخواسته ممکن است باعث وارد شدن صدمه مالی به بیماران شوند. این موضوع مخصوصا درباره خدماتی مانند کاشت ایمپلنت دندان، لمینت دندان یا ارتودنسی دندان می تواند به بیمار ضربه مالی بزند.

5اشتباه رایج در هنگام ریمل زدن مژه ها

 اشتباه رایج ۱: پشت سر هم ریمل زدن!

برخی ها به اشتباه فکر میکنند برای داشتن مژه های پرپشت و ضخیم تر پشت سر هم و تا آنجا که میشود باید ریمل زد. این یک اشتباه بزرگ است. گاهی ممکن است تنها با یکبار ریمل زدن مژه ها پر شوند و گاهی نیز باید چند بار اینکار را انجام داد. اما اینکه پشت سر هم اینکار را انجام دهیم اشتباه است. ابتدا یکبار ریمل مژه بزنید. صبر کنید تا کمی خشک شود. مژه ها را با دقت در آینه نگاه کنید. اگر بخشی از مژه ها نیازمند ریمل بیشتر است آنوقت دوباره ریمل را اعمال کنید. در غیر اینصورت تناسب مژ ها به هم خواهد خورد

اشتباه رایج ۲: اعمال و کشیدن ریمل در جهتی نادرست و اشتباه

نحوه کشیدن ریمل مژه بسیار مهم است. اگر میخواهید ظاهر دلخواه و مد نظرتان را ایجاد کنید بهتر است در جهتی مناسب و درست ریمل بزنید. برخی به اشتباه از بیرون به داخل اینکار را انجام میدهند. اما بهترین حالت این است که از ریشه مژه به سمت خارج اینکار را انجام داد و به صورت جزئی حین اینکار به دست لرزش بدهید.

اشتباه رایج ۳: نادیده گرفتن مژه های پایین

تصور و اشتباه رایج بعدی این است که برخی از خانم ها فکر میکنند زدن ریمل به مژه های پایین تاثیری ندارد. بنابراین از انجام این کار خودداری میکنند. اما این واقعا یک اشتباه بزرگ است. شاید مژه های پایینی آنچنان که باید به چشم نیایند اما در مجموع زیبایی چشم را دو چندان میکنند و زدن ریمل به آن ها نباید فراموش شود. بهتر است ابتدا مژه های سمت پایین را ریمل بزنید آنگاه به سراغ مژه های بالایی بروید.

اشتباه رایج ۴: استفاده روزانه از ریمل های ضد آب

احتمالا شما هم میدانید که استفاده مکرر از انواع صد آب ریمل میتواند برای پوست خطرناک باشد. با توجه به اینکه مواد بکار رفته در این محصولات به سختی پاک میشوند، در درازمدت پوست موضع میتواند دچار حساسیت شود. برای پیشیگیری از بروز حساسیت و آسیب پوستی تنها زمانی از ریمل های ضد آب استفاده کنید که واقعا لازم است. در غیر این صورت از انواع دیگر ریمل استفاده کنید.

اشتباه رایج ۵: آغشته کردن مکرر و مداوم فرچه ریمل داخل بطری آن

فرو بردن مداوم فرچه درون بطری باعث نمیشود که میزان بیشتری ریمل بیرون بیاید و به فرچه بچسبد. چه ۱ بار چه ۱۰ بار اینکار را بکنید تنها حجم مشخصی ماده ریمل به فرچه میچسبد. فرو بردن بیش از اندازه فرچه به داخل بطری تنها باعث نفوذ هوا به داخل بطری و خشک شدن ریمل میشود و هیچ تاثیر دیگری بر آن نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید : تکنیک آرایش صورت

هنگام خرید طلای بچه گانه حتما به این 6 نکته توجه کنید!

 1. اولین نکته برای خرید طلای کودک ، توجه به سن و سال آن ها است

برای بزرگترها هیچ ایرادی ندارد که قطعات طلای ظریف و ریزی استفاده کنند، اما این موضوع در خصوص کودکان و نوزادان به کلی فرق میکند. علاوه بر اسباب بازی ها، تمام جواهراتی که برای کودک خود میخرید باید از اندازه بزرگی برخوردا باشند و قطعات و اجزای ریزی نداشته باشند. زیرا این قطعات به راحتی میتوانند توسط کودک خورده شوند و موجبات خفگی او را فراهم کنند. ما توصیه میکنیم که برای کودکانی که کمتر از 3 یا 4 سال سن دارند به هیچ عنوان طلاهای کوچک مثل انگشتر طلا خریداری نکنید.

2. به نوع قفل یا نحوه بسته شدن طلاها دقت کنید

اگر قطعات طلای نوزادان یا کودکان قفلی هستند باید قفلشان طوری باشد که به هیچ عنوان توسط کودک باز نشوند. یکی از قطعاتی که قفل دارند گوشواره ها هستند، هنگام خرید گوشواره طلا سعی کنید گوشواره هایی بخرید که قفل اهرمی یا عصایی دارند. چون نسبت به قفل های دیگر نسبتا محکم تر هستند. در خصوص جواهرات بزرگتر مثل دستبند طلا یا گردنبند هم مراقب باشید. اگر قفل این محصولات شل باشد یا به راحتی باز شود، کودکان حین بازی کردن می توانند آن ها را گم کنند.

3. برای کودکان طلاهای کم وزن بخرید

والدینی که برای کودکان کوچک خود طلای بزرگ یا با وزن زیاد میگیرند سخت در اشتباه هستند. چرا؟ به چند دلیل:

اول اینکه کودک نمیتواند وزن زیاد را تحمل کند و ممکن است برای خلاص شن از شر سنگینی طلا با آن بازی کنند یا آن را از خود دور کنند (که امکان آسیب دیدنشان زیاد است)

دوم اینکه کودک ممکن است جواهرات را گم کند و تمام سرمایه یکجا به باد برود

سوم اینکه ممکن است خدای ناکرده نظر افراد سودجو به سمت کودک و طلای او جلب شود و علاه بر دزدی طلاها به کودک نیز آسیب برسانند

به همین خاطر و برای پیشگیری از 3 مورد بالا، سازندگان طلای کودک معمولا جواهرات طلایی را در وزن پایین تولید میکنند. بنابراین حین خرید طلای بچه گانه به دنبال جواهرات با وزن پایین باشید.

4. لطفا برای کودکان طلا و جواهرات توخالی نخرید

کودکان کنجکاو و بازیگوش هستند. برخی ازآن ها ممکن است جواهرات را به چشم اسباب بازی ببینند و با آن ها بازی کنند. اگر جواهرات شما مثلا دستبند طلا، توخالی باشد، کودک میتواند به راحتی آن را بکشد و یا حتی گاز بگیرد و پاره کند. خدا را چه دیدید شاید تکه های دستبند را قورت دهد. دستبند، النگوهای طلا را مخصوصا توپر بخرید که دچار شکستگی نشوند. زیرا اگر بشکنند ممکن است لبه تیز آن ها وارد بدن کودک شود یا او را زخمی کند.

5. بعد از خرید طلای کودک حتما آن را بشویید!

مانند هر قطعه طلای دیگری که باید بعد از خرید آن را ضدعفونی کرد، لازم است که طلای کودکان را نیز بشویید و ضدعفونی کنید. برای اینکار از یک دستمال تمیز و الکل استفاده کنید. (مخصوصا اگر طلای دست دوم میخرید باید بیشتر حواستان را جمع کنید)

6. جواهرات کودک باید برایش بی خطر باشند

برای کودکان باید از جواهراتی استفاده کرد که شکل ظاهری شان برای کودک معنا دار باشد. اما این کافی نیست، شکل ظاهری جواهرات باید به گونه ای باشد که احتمال آسیب به بچه به حداقل برسد. برای مثال اگر گوشواره او نوک تیز باشد احتمال وارد شدن آسیب به او وجود دارد. حتی الامکان محصولاتی بخرید که زاویه دا، تیز یا لبه دار نباشند، بلکه گرد و بدون لبه باشند.

۳ بخش اصلی آرایش صورت دخترانه

 آرایش صورت دخترانه

گام نخست

پاک سازی صورت از جوش و مواد اضافی (حتی مواد آرایشی قبلی)

برای پاکسازی صورت پیش از آغاز آرایش دخترانه مراحل زیر را انجام دهید:

یک دستمال تمیز و کوچک تهیه کنید.

دستمال تهیه شده را با کمی آب یا تونر پوستی خیس کنید.

دستمال خیس شده یا نم دار را به آرامی روی تمام بخس های پوست بکشید تا پوست کاملا تمیز شود.

نکته:

برای اینکه عمل پاکسازی پیش از آرایش بهتر صورت بگیرد، حتما روزانه ۲ بار سعی کنید صورت خود را بشویید.

برای از بین بردن لک ها جوش های صورت از لایه بردارهای پوستی استفاده کنید.

لزوم مرطوب کردن پوست صورت پیش از آرایش صورت دخترانه

از قبل لوسیون یا هر نوع کرم مرطوب کننده را تهیه کرده و مقداری از آن را به صورت خود اعمال کنید. (نکته: از لوسیون های بدون عطر و یا روغن استفاده کنید. نمونه های معطر این مواد باعث ایجاد حساسیت پوستی میشوند و نمونه های روغنی نیز موجب شکل گیری جوش های پوستی میشود.)

در اغلب موارد پیش از شروع آرایش از فونداسیون استفاده میشود. اما در برخی موارد آرایش دخترانه تنها به استفاده از مرطوب کننده های با کیفیت بسنده میشود.

برای افزایش هرچه بیشتر رطوبت پوست و محافظت از آن در برابر نور خورشید سعی کنید از مرطوب کننده های حاوی مواد SPF استفاده کنید.

کانسیلر در آرایش صورت دخترانه

ترکیب فونداسیون و کانسیلر نیز از پایه ای ترین تکنیک های آرایش صورت است. این ترکیب به ماندگاری آرایش و همچنین اعمال بهتر آن به صورت کمک میکند. انتخاب کانسیلرهایی متناسب با رنگ صورت شما بسیار مهم است.

مهمترین نکته در اعمال کانسیلر این است که آن را باید دقیقا در محل مورد نظر اعمال کرده و و به بخش های دیگر صورت گسترش نداد.

۴. اعمال پودر روی بخش های چرب صورت

با کمک یک قلمو یا براش مناسب، پودر را روی صورت پخش کنید. عمل پخش کردن پودر را ادامه داده تا به زیر خط فک برسید.

اعمال برزنده کننده ها بر روی صورت

استفاده از مواد آرایشی برنزه کننده یکی از بهترین راه کارها برای گرمی بخشیدن به رنگ های صورت است. اما این مواد آرایشی را معمولا بر روی تمام صورت اعمال نمیکنند و بهتر است آن ها را تنها روی خطوط گونه ها اعمال کرد.

نکته:

اگر پوست روشن و سفیدی دارید هنگام استفاده از برنزه کننده ها دقت کنید. زیرا اعمال غیر اصولی آن روی این پوست ها باعث خراب شدن آؤایش میشود.

اعمال رژ گونه

برای آرایش گونه ها بهتر است به جای پودر از کرم استفاده شود. زیرا کرم صورت را شادابتر کرده و به حفظ آرایش برای مدت طولانی تر کمک میکند.

نکته:

همزمان از برنزها (مواد آرایشی برزنده کننده) و رژگونه ها استفاده نکنید. و هرچند که این کار منعی ندارد، اما اگر به دنبال طبیع تر شدن آرایش دخترانه هستید، استفاده از یکی از آن ها کافی است.

هزینه روکش دندان در سال ۱۴۰۰چقدر است؟

 روکش دندون تقریبا آخرین روش ترمیم دندان هستش که در موقعیت های مختلفی استفاده میشه و بسته به نوع روکش قیمتش هم بسیار بسیار متفاوته. برای همین دندانه یه جدول براتون آماده کرده و توش هزینه روکش دندان در سال ۱۴۰۰رو آورده. جدول رو نگاه کنید و بعدش چیزایی که در ادامه جدول اومده رو هم مطالعه کنید تا بیشتر با نحوه محاسبه قیمت روکش دندان در سال ۱۴۰۰ آشنا بشید.

هزینه و قیمت روکش دندان در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

در جدول زیر جدیدترین قیمت های روکش دندان رو درج کردیم که البته سعی می کنیم به مرور زمان به روزرسانی کنیم. تا اونجا که ممکنه سعی می کنیم دقیق قیمت درج کنیم. اما متاسفانه قیمتا یک محدوده نسبتا زیادی داره و ما مجبوریم که حداقل و حداکثر بگیم. هرچند که شاید حداکثر قیمت روکش دندان حتی بیشتر از چیزی باشه که ما درج کردیم.

روکش هایی که تحت عنوان PFM یا به زبان خودمان پی اف ام شناخته می شوند، از رایج ترین و پراستفاده ترین تاج دندان یا روکش های دندانپزشکی هستند که طرفداران زیادی نیز دارند. این روکش ها ترکیبی از سرامیک و فلز هستند. بخش خارجی این روکش ها چینی یا پرسلین (همان سرامیکی) است که همرنگ دندان هاست و بخش داخلی آن نیز از جنس فلز است که استحکام زیادی به آن می بخشد. قیمت روکش دندان پی ام اف تقریبا مشابه قیمت روکش دندان کامپوزیت ونیر است..5k

همانطور که از نامشان پیداست روکش دندان فول سرامیک تماما از جنس سرامیک هستند و در ساختار آن ها فلز یا ماده دیگری وجود ندارد. اگر بخواهیم کمی حرفه ای تر در این خصوص صحبت کنیم باید بگوییم که این روکش دندون معمولا از جنس پرسلین است. ظاهر طبیعی این روکش ها باعث شده که افرادی که شیفته ظاهر طبیعی دندان هستند رو به سوی نصب این روکش ها بیاورند. اما به نسبت روکش های پی ام اف استحکام کمتری دارند زیرا فلز در ساختار آن ها بکار نرفته. برای اتصال این روکش باید ضخامت نسبتا زیادی از دندون را تراشید. قیمت این روکش دندان نسبتا بالا است زیرا شباهت بسیار زیادی به دندان واقعی خودتان دارد.

روکش لامینیت یا لمینت دندان

هزینه روکش دندان در سال ۹۹ لامینیت همراه با هزینه لابراتوار        ۱,۸۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان

لمینت ها این روزها بسیار شناخته شده و البته پر استفاده هستند. لمینت دندان در اصل روکش دندان نیستند بلکه نوعی ونیر دندان هستند. اما چون برخی فکر میکنند که لمینت روکش است ما تنها قیمت آن ررا به صورت یک محدوده درج کرده ایم. از این ونیرها برای طراحی یا اصطلاح طرح لبخند استفاده میشود. لمینت ها بخش جلویی دندان ها را می پوشانند و کاری به سطح پشتی آن ها ندارند. معمولا از این روکش ها برایی پشتیبانی و تغییرات ظاهری جلوی دهان استفاده میشود. قیمت لمینت دندان در مقایسه با سایر روکش ها بیشتر و هم‌رده زیرکونیا است.

هزینه روکش طلا ۱۴۰۰

هزینه روکش دندان طلا در سال ۹۹

روکش طلا یک روکش تمام فلز است که معمولا هر کسی دندان هایش را با طلا روکش نمیکند. سابق بر این تعداد زیادی از کلینیک های ترمیمی و زیبایی دندان اقدام به نصب روکش دندان طلا میکردند اما اکنون به دلیل قیمت بالای طلا و صعود قیمت طلا کمتر کسی میتواند روکش طلا انجام دهد. برای همین هزینه آن را درج نکردیم. ولی هزینه آن نه تنها به وزن آن وابسته است که هزینه لابراتوار شامل طراحی و ساخت روکش مخصوص شما را نیز باید حساب کنید.

هزینه روکش زیرکونیا در سال ۱۴۰۰

هزینه روکش دندان زیرکونیا در سال ۱۴۰۰+ هزینه لابراتوار آپدیت شد              ۲.۲۰۰.۰۰۰ تا ۳.۲۰۰.۰۰۰

این روکش ها از جمله گرانترین ها هستند. در ساخت این روکش نیز از فلز خبری نیست. حنس آن ها تمام سرامیک است با این تفاوت که با کمک یک لایه زیرکونیا تقویت شده است و از استحکام نسسبتا زیادی برخوردار است. متخصصان بر این باورند که استحکام روکش دندان زیرکونیا حتی از روکش پی ام اف هم بیشتر است. ظاهر زیبای آن ها باعث شده هواداران زیادی داشته باشند اما معمولا هر کسی اقدام به نصب آن ها نمیکند

بیشتر بخوانید :

 

 

بررسی 10 تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک

 مواد سازنده یا تشکیل دهنده

بریس ها یا از فلز ساخته شده اند یا اینکه از سرامیک (ارتودنسی سرامیکی). براکت ها به سطح دندان ها چسپیده میشوند و با کمک سیم قوس دارد و الاستیک ها به همدیگر متصل میشوند. از طرف دیگر اینویزیلاین ها که همان ارتودنسی نامرئی و متحرک هستند از مواد پلاستیکی شفاف و بینظیری به نام بیسفنولا (BisphenolA) ساخته شده اند. بریس ها در مقایسه  با اینویزیلان ها هم دوام بیشتری دارند و هم هزینه کمتری دارند. در نتیجه در این آیتم از تفاوت اینویزیلاین با بریس ها، بریس یا ارتودنسی متحرک برنده است.

رنگ بندی (مرئی و نارئی بودن)

چند سالی است که بحث ارتودنسی رنگی در میان دوست داران این درمان بالا گرفته است. نوجوانان و جوانان بیشترین استقبال را از ارتودنسی رنگی میکنند و از سوی دیگر بزرگسالان اکثرا دوست ندارند که کسی متوجه شود ارتودنسی کرده اند و خود را انگشت نما نمیکنند. بریس ها به کمک الاستیک ها و بندهای ارتودنسی که رنگی هستند میتوانند به لبخند و دندان های ارتودنسی شده رنگ و لعاب بدهند. اما اینویزیلاین ها کاملا شفاف هستند و زمانی که روی دندان ها اینویزیلاین باشد کسی متوجه آن ها و درمان شما نمیشود.

هزینه ارتودنسی

بریس های فلزی معمولاً ارزانتر از اینویزیلاین ها هستند. متوسط ​​هزینه ارتودنسی ثابت با بریس فلزی بین 2000 تا 6000 دلار متغیر است در حالی که هزینه ارتودنسی متحرک با اینویزیلاین ها در کل از 5000 دلار به 8،000 دلار متفاوت است. این حیث هزینه ارتودنسی به نظر میرسد که بریس  های فلزی گزینه بهتری برای استفاده باشند.

مراجعه به مطب متخصص ارتودنسی

میزان مراجعه به مطب متخصص یک تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک است که به این راحتی ها نباید از آن بگذریم. بعد از نصب بریس ها شما باید حدودا هر ماه یکبار به مطب متخصص ارتودنسی خودتان مراجعه کنید. در این ویزیت، متخصص با دقت دهان و دندان شما را ارزیابی میکند و روند حرکت دندان ها را نیز چک خواهد کرد. بعد از ارزیابی ها، اگر لازم باشد سیم قوس دار بین براکت ها را سفت کرده یا فشار را بیشتر میکند.

از طرف دیگر اینویزیلاین ها حدودا هر دو هفته یکبار باید تعویض شوند و باید به متخصص مراجعه کنید. با این حال هیچ نیرو، فشار و تنظیمات خاصی برای قرار دادن اینویزیلاین( ارتودنسی نامرئی ) ها یا پلاک های ارتودنسی شفاف لازم نیست.

نگهداری و مراقبت از ارتودنسی

مراقبت و نگهداری از ارتودنسی ثابت با بریس معمولا سخت و دشوار است. تمیز کردن آن ها نیازمند صرف وقت زیادی است. زیرا با وجود بریس ها ذرات ریز مواد غذایی بهتر بین دندان ها و بریس ها به دام می افتد و نیاز است زود به زود مسواک بزنید یا دندان ها را تمیز کنید. از این حیث مراقبت از ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی حتی سخت تر هم خواهد بود.

از طرف دیگر اینویزیلاین ها نیازی به مراقبت زیادی ندارند و معمولا خودشان با آب ولرم تمیز شده و دندان ها را نیز با برداشتن اینویزیلاین ها بدون مزاحمت تمیز میکنیم.

نصب و برداشتن دستگاه

زمانی که میخواهید غذا، نوشیدنی و یا هر خوراکی بخورید نمیتوانید بریس فلزی بردارید زیرا محکم به دندان های شما متصل است. تنها کسی که میتواند بریس را متصل و جدا کند متخصص ارتودنسی است. از طرف دیگر به راحتی میتوان اینویزیلاین ها را حین غذا یا نوشیدنی خوردن برداشت و دوباره سرجایشان گذاشت. بنابراین از این حیث اینویزیلاین ها راحت ترند.

اثربخشی

مهمترین تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک میزان اثربخشی یا کارآمد بودن آن ها است. بریس فلزی معمولاً در موارد پیچیده ناهماهنگی دندان ها مانند ازدحام دندان ها، اوربایت، آندربایت و …. بسیار کارآمد است.  اما اینویزیلاین ها برای برطرف کردن مشکلات ساده تا متوسط دندانی تجویز میشوند.

آسایش و راحتی

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید سطح راحتی است. بریس های فلزی معمولاً راحت تر هستند زیرا در ماه اول بعد از نصب ممکن است به شما کمی تجربه درد بدهند با این حال بعد از آن شما به آن ها عادت کرده و تقریبا جزئی از شما میشوند. اما اینویزیلاین ها چون متحرک هستند، عادت کردن به آن ها کمی سخت تر است. و چون خیلی کند دندان ها را جابجا میکنند احتمالا بیشتر باعث ناراحتی شما میشوند.

مدت زمان صاف کردن دندان ها

مهمترین تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک مدت زمان صاف کردن دندان ها است. معمولا در ارتودنسی ثابت با بریس فلزی برای صاف شدن دندان ها زمان کمتری نیاز داریم. این بریس ها میتوانند در مدت زمانی 1 یا دو ساله شدیدترین مشکلات دندانی را منظم و اصلاح کنند.

از طرف دیگر در ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین ها، از آنجا که دندان ها طول میکشد صاف شوند، مدت زمان ارتودسی نیز زیاد است. اگر شخص در استفاده از ارتودنسی متحرک متعهد باشد و همیشه به موقع و در اغلب اوقات از اینویزیلاین ها استفاده کند احتمالا زودتر مشکل درمان شود. اما اگر شخص فراموش کند به طور منظم از آن ها استفاده  کند، مدت زمان ارتودنسی بیشتر خواهد شد.

نتیجه نهایی درخصوص تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک

مطابق چیزی که ما در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم به نظر میرسد در کل ارتودنسی ثابت با بریس ها بهتر از ارتودنسی متحرک با اینویزیلاین ها است. زیرا هم راحتی بیشتری دارند و هم کارآمدترند. از همه مهمتر هزینه کمتری نیز دارند.

منبع : دکتر خدیوی – متخصص ارتودنسی میرداماد

آیا عمل بینی بدون جراحی واقعیت دارد؟

 ما این سوال را از دکتر شاهین شمس از بهترین بهترین متخصص جراحی بینی در تهران پرسیدیم و جواب کوتاه ایشان بله بود. این جراح زیبایی به ما توضیح دادند که:

"در واقع ما می توانیم بدون جراحی رینوپلاستی هم شکل و ظاهر بینی خود را تغییر دهیم. بنابراین تا این جای کار ادعای عمل بینی بدون جراحی صحت دارد اما این همه ماجرا نیست.... پیش از هرچیزی باید بدانید هر روشی بدون جراحی و مداخلات جراحی کاملا موقتی است و نتایج کوتاه مدتی در بر دارد. به عبارتی تمام روش هایی که با عنوان روش های غیر جراحی بینی بر شمرده می شوند همگی موقت هستند زیرا هیچ کدام از ساختارهای بینی بدون پوست را تغییر نمی دهند..."

"...ما در هیچ کدام از این روش ها ندست به استخوان، غضروف، بافت مخاطی و حتی عروق خونی نمیزنیم بنابراین مشکل به هیچ عنوان برطرف نمی شود و بلکه به صورت ظاهری شکل بینی کمی متناسب تر و متعادل تر می شود."

روش های غیر جراحی برای تغییر شکل بینی کدامند؟

روش های غیر جراحی بینی شامل تزریق ژل و پر کننده های پوستی است. در این روش بر اساس فرم بینی، بینی هایی که به صورت جزئی دچار عدم تقارن، فرورفتگی یا برآمدگی هستند را متعادل می کنند.

در واقع یک پزشک متخصص که می تواند یک جراح بینی هم باشد، فیلرها یا پر کننده های پوستی مختلف را به بخش های مختلف بینی تزریق میکند تا به بینی حجم بدهد. با اینکار بینی ظاهری بهتر و متقارن تر پیدا می کند.

کابرد پر کننده های پوستی برای زیباسازی بینی چیست؟

با پر کردن اطراف برآمدگی ها، ظاهر برجسته بینی را کاهش می دهند

فرورفتگی ها یا شیارهای ناخوشایند را کاهش داده یا از بین ببرید

تقارن را بهبود می بخشند

افتادگی نوک بینی را برطرف می کنند

پل بینی را صاف می کنند

بیشتر بخوانید : بیمه عمل زیبایی بینی

عوارض تغییر شکل بینی بدون جراحی

همانطور که گفته شد، تزریق با اکثر پرکننده های دیگر موقتی است. بنابراین برای حفظ نتایج، باید بارها و بارها برای تزریق به مطب پزشک خود مراجعه کنید.

هزینه ها می توانند به مرورزمان بیشتر شده و به صرفه نباشد

افرادی که حساسیت پوستی یا بیماری خود ایمنی دارند هم ممکن است با عوارض غیرقابل جبرانی مواجه شوند

کیفیت پوست با تزریق بیش از حد و مکرر افت می کند.

ممکن است واکنش الرژیک ایجاد شود

بروز عفونت دور از انتظار نیست

نتایج زیبایی ممکن است ناپایدار ، نامتقارن باشد و یا رضایت بخش نباشد

آسیب پوست بینی محتمل است

امکان جابجای مواد تزریقی و ایجاد برآمدکی زیاد است

مزیت جراحی بینی نسبت به تزریق فیلر چیست؟

اگر قصد تغییر شکل مناسب بینی به صورت دائمی دارید باید قید عمل بینی بدون جراحی را بزنید زیرا این روش موقتی است و عوارض زیادی نیز دارد. در عوض انجام عمل جراحی زیر نظر یک جراح بینی حاذق می تواند نتایج بهتر و دائمی برای شما به دنبال داشته باشد.

از هر نظر عمل بینی به روش جراحی بهتر است و با وجود پیشرفت های حوزه جراحی پلاستیک خطرات ناشی از جراحی نیز روز به روز کاهش میابد و نتایج طبیعی تر خواهد بود.

نکته بسیار مهمی که در خصوص تفاوت دو روش جراحی و غیرجراحی بینی باید بدانید این است که روش غیر جراحی صرفا برای بهود زیبایی است و هیچ تاثیری روی عملکرد بینی ندارند. یعنی اگه به واسطه فرم بینی مشکل تنفسی دارید با روش تزریق فیلر مشکل نه تنها بهتر نمی شود که بدتر هم خواهد شد.

اما با عمل بینی به روش جراحی به جز زیبایی و ظاهر بینی، عملکرد تنفسی نیز بهتر شده و حتی اغلب مشکلات بینی مثل مشکلات سینوس نیز بهبود میابند.

بیشتر بخوانید : 7 تفاوت اصلی و ظاهری بینی مردان و زنان

لمینت دندان چگونه به دگرگون شدن لبخند کمک می کند؟

 لمینت دندان نوعی ونیر دندانپزشکی است. ونیرها پوسته ها یا لایه های بسیار نازک و همرنگ دندان هستند که برای پنهان کردن عیوب و مشکلات ظاهری دندان ها به سطح جلویی دندان متصل می شوند. به لمینت دندان، ونیر پرسلین، لمینیت یا لامینیت نیز گفته می شود. ادامه مقاله را بخوانید تا با کاربردها، مزایا، معایب، هزینه و مراحل نصب این ونیر ها بیشتر آشنا شوید.

لمینت دندان چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

ونیرهای پرسلین قادرند تقریبا تمام مشکلات ظاهری دندان (به جز پوسیدگی) را برطرف کرده یا پنهان کنند. لمینت دندان می تواند مشکلات دندانی زیر را برطرف کند:

تغییر رنگ و یا ایجاد لکه در سطح یا عمق دندان (که با هیچ روش دندانپزشکی دیگر مانند بلیچینگ دندان از بین نرفته است)

دندان هایی که به صورت جزئی کج شده اند یا دچار ازدحام هستند

بستن فاصله بین دندان ها (فاصله ای که بیشتر از 0.5 میلی متر باشد)

همسطح کردن دندان های کوتاه و بلند

شکستن دندان

لب پر شدن دندان

ترک خوردن دندان

و ….

مزایای لمینت دندان کدامند؟

4 مزیت اصلی ونیر های پرسلین عبارتند از:

بسیار زیبا، طبیعی و مشابه مینای دندان هستند

پرسلین “طبیعی” ترین ماده جایگزین مینای دندان است. زیرا بسیاری از خصوصیات مینای دندان را دارا است.

به عنوان مثال، نحوه جذب و و رفلکس نور توسط لمینت ها دقیقا مشابه جذب و دفع نور در ساختار مینای دندان است. یعنی در مقابل نور، همان وضعیتی را دارد که مینای واقعی دندان ما دارد.  از این نظر دندان لمینیت شده هیچ تفاوتی با دندان های مجاور خود که لمینت نشده اند ندارد.

دوام و ماندگاری بالایی دارند

لمینت ها به جای اینکه به سطح مینا چسپیده شوند، به یک لایه تراش خورده مینا میچسپند. این یعنی پیوندی که به واسطه چسب مخصوص به لمینیت و دندان ایجاد شده نسبتا قوی تر است. زیرا در سطح میکروسکوپی چسبندگی شیمیایی قوی بین دندان و ونیر حاصل شده است.

لک نمی شوند و تغییر رنگ نمی دهند

برخلاف باندینگ دندان یا نصب ونیر کامپوزیت ها که  به راحتی لکه دار شده و تغییر رنگ می دهند، لمینت ها به سختی تغییر رنگ می دهند. از این نظر لمینت ها حتی از مینای دندان برتر هستند. زیرا مینای دندان ساختاری متخلخل دارد و به مرور زمان دچار لک و تغییر رنگ می شوند. اما لمینت ها کاملا صاف هستند و اصلا متخلخل نیستند. بنابراین یا اصلا لک نمی شوند یا به سختی این اتفاق رخ می دهند.

استحکام زیادی دارند

بعد از روکش های فلزی، لمینیت های ساخته شده از جنس پرسلین مستحکم ترین جایگزین های دندانی هستند.

لمینت دندان چه جنبه های منفی دارد؟

هزینه بالایی دارند

تهاجمی هستند (یعنی برای نصب آن ها دندان آسیب می بیند)

غیر قابل بازگشت است (کسی که لمینیت کرده باید تا آخر لمینت داشته باشد)

به اندازه مینای دندان قوی نیستند (زیرا مینا سخت ترین و قوی ترین ساختار بدن انسان است)

برای دندان های پوسیده و بیمای لثه مناسب نیستند

هزینه تعمیرو تعویض آن ها زیاد است

هرچیزی را با آن ها نمی توان خورد یا نوشید

منبع : کلینیک دندانپزشکی قیطریه

 

 

آشنایی با تمام مراحل ایمپلنت دندان (مرحله به مرحله)

 خب بیایید مرحله به مرحله فرآیند کاشت ایمپلنت دندان را با هم بررسی کنیم و ببینیم که اصلا این پروسه چند مرحله است و در هر مرحله چه اتفاقی رخ میده.

اولین مرحله کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

اولین مرحله در واقع مراجعه به یک متخصص کاشت ایمپلنت خوب که معمولا یا یک دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی یا جراح دهان و دندان است. این متخصص در همان ابتدا شما را به طور دقیق ارزیابی میکند و با کمک تصاویر گرفته شده با اشعه ایکس موقعیت دندان های شما و مشخصا جای خالی دندانتان را بررسی و چک میکند. اگر هنوز دندان خود را نکشیده اید، متخصص بررسی میکند که چگونه و با چه تدابیری باید دندان را کشید و سپس از کی باید اقدام به عمل جراحی کرد.

متخصص با کمک اسکن اشعه ایکس میتواند تراکم استخوان فک شما را بررسی کند. از آنجایی که این عمل یعنی کاشت ایمپلنت، نیازمند بافت استخوانی کافی است، اگر شما بافت کمی داشته باشید احتمالا نیاز به عمل پیوند استخوان داشته باشید.

 متخصص همه چیز درباره ایمپلنت دندان را از مرحله آمادگی های پیش از عمل تا خود عمل و دوره نقاهت را برایتان توضیح خواهد داد. او همچنین برایتان توضیح خواهد داد که آیا برای عمل نیازمند پیوند استخوان هستید یا نه.

پیوند استخوان و کشیدن دندان ها

چنانچه متخصص ایمپلنت تشخیص دهد که بافت استخوان فک شما برای عمل کم است باید تحت عمل جراحی پیوند استخوان قرار بگیرید. در این عمل از خودتان و یا از استخوان شخص دیگری برای تقویت بافت استخوانی فک شما استفاده میشود. بعد از این عمل شما باید ۴ تا ۱۲ ماه صبر کنید تا بتوانید وارد مراحل ایمپلنت دندان شوید. زیرا فک شما باید کاملا ترمیم شود تا بتوانید دندان جدید بکارید

کاشت پایه ایمپلنت دندان

قرار دادن پایه ایمپلنت مهمترین مرحله کاشت ایمپلنت دندان است. پایه ایمپلنت یک پیچ کوچک فلزی و بسیار مقاوم هستش که باید وارد استخوان فک بالا یا پایین شما شده و در آن فیکس و محکم شود. این قطعه قرار است که دقیقا مشابه ریشه دندان شما عمل کند و همان اندازه محکم و با دوام باشد.

فرآیند کاشته شدن این قطعه چیزی بین ۱ تا ۲ ساعت و بلکم بیشتر طول خواهشد کشید اما معمولا همان یک تا ۲ ساعت طول میکشد. در تمام مدتی که جراح یا متخصص در حال کاشت و متصل کردن این پایه به استخوان فک است شما به لطف داروهای بیهوشی، در خوابی عمیق و راحت هستید و این یعنی در طول عمل شما دردی ندارید.

قرار دادن هیلینگ کلار

بعد از اینکه پایه، به استخوان فک جوش خورد به یکی از مراحل ایمپلنت دندان که البته مینی مرحله باید بهش گفت میرسیم. در این مرحله جراح یا متخصص ایمپلنت، یک قطعه کوچک به نام هیلینگ کلار را به پایه ایمپلنت متصل میکند.

اگر نمیدونید هیلینگ کلار و نقشش در ایمپلنت دندان چیست : این قطعه کوچک در واقع مانع از رشد بافت لثه و قرار گرفتن روی پایه ایمپلنت میشود. اگر ما این قطعه را بعد از کاشت پایه قرار ندهیم، لثه رشد کرده و یا با تغییر موقعیت روی پایه را میگیرد. به این قطعه به چشم درپوش چاه آب نگاه کنید. این قطعه همچنین به روند بهبود لثه و استخوان فک کمک میکند.

حدود ۱۰ تا ۱۴ روز باید این قطعه روی پایه قرار داشته باشد. تا بتوانیم بعد از برداشتنش وارد مراحل دیگر برویم.

قرار دادن اباتمنت به پایه ایمپلنت

بعد از جاگذاری بخش پایه، قرار دادن اباتمنت از مهمترین مراحل ایمپلنت دندان به حساب میاد. ما در این مرحله بعد از اینکه هیلینگ کلار را برداشتیم، یک قطعه کوچک را به پایه ایمپلنت پیچ میکنیم و بعد از تمام شدن اینکار، اگر بیش از یک جای خالی دندان داشته باشید، متخصص ایمپلنت یا جراح دندان به سراغ قرار دادن پایه و اباتمنت بعدی میرود.

اگه نمیدونی اباتمنت و نقشش دقیقش در ایمپلنت دندان چیست : اباتمنت یک قطعه کوچک و مهم در یک واحد ایمپلنت دندان است. ما به این قطعه رابط هم میگوییم . رابط بین دو چیز. در خصوص جایگزینی دندان، اباتمنت قرار است رابط بین پایه ایمپلنت و تاج دندان باشد. در واقع، اباتمنت در نقش یک پل بین دو جا است.

در همین مرحله متخصص یک روکش دندان موقت را روی اباتمنت سوار میکند تا تاج دندان مخصوص شما ساخته شود. ساخته شدن تاج مختص شما چیزی حدود ۴ تا ۶ هفته زمان نیاز داره و تا آن زمان شما باید مراقب تاج موقت خودتان باشید تا آسیبی به آن وارد نشود.

قرار دادن تاج دائمی

امیدوارم تا اینجای کار متوجه جزئیات مراحل ایمپلنت دندان شده باشید تا بتوانیم با دید بهتری وارد مرحله آخر بشیم. در این مرحله ما قرار است که یک تاج دندان را روی اباتمنت سوار کنیم.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت ها بسته به نوع آن ها و عمل جراحی هزینه های متفاوتی روی دست افراد میگذارند. ما در یک مقاله به طور کامل به بررسی هزینه ایمپلنت دندان پرداخته ایم که میتوانید با مراجعه به آن صفحه از قیمت ها مطلع شوید.

منبع : https://www.dandaane.com/

 

ونیر کامپوزیت روشی ارزانتر از لمینت برای اصلاح طرح لبخند

 ونیر کامپوزیت دندان در کنار لمینت دندان یک روش بسیار رایج با هزینه نسبتاً کمتر برای بهبود ظاهر دندان ها و فرآیند اصلاح طرح لبخند است. این مقاله را بخوانید تا با کاربردهای این ونیرها، تصاویر و عکس ها، نحوه اجرا و هزینه آن‌ها بیشتر بدانید.

ونیر چیست؟

اجازه دهید قبل از اینکه وارد اصل موضوع شویم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با کمک کامپوزیت‌ها بپردازیم)، درباره “ونیر” صحبت کنیم. این ونیری که به صورت پیشوند یا پسوند به کامپوزیت وصل شده، در انگلیسی به صورت (VENEER) است. و به معنای پوشاندن دندان با کمک مواد دندانپزشکی است.

ونیر در واقع یک لایه پوششی است که اغلب به منظور زیبایی یا ترمیم، روی سطوح مختلف دندانی قرار داده می‌شود. ما انواع مختلفی ونیر داریم که مهم‌ترین آن‌ها، لمینت دندان (ونیر سرامیکی) و ونیر کامپوزیت‌ها هستند. این مقاله به صورت اختصاصی درباره لایه‌های پوششی کامپوزیت دندان است.

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت یک نوع ماده بسیار پرکاربرد در دندانپزشکی است که ما در درمان‌های ترمیمی؛ به طور گسترده از آن استفاده می‌کنیم. زمانی که بخواهیم از کامپوزیت به عنوان یک لایه پوشاننده دندانی یا ونیر استفاده کنیم، اصطلاحاً به آن ونیر کامپوزیت دندان می‌گوییم. بنابراین منظور از کامپوزیت ونیر، استفاده از مواد کامپوزیت ترمیمی، به عنوان ونیر و پوشاننده سطوح دندانی است.

چرا از کامپوزیت‌ها به عنوان ونیر استفاده می‌کنیم؟

  • از این ونیرها، به صورت گسترده برای برطرف کردن عیوب ظاهری و نواقص دندانی زیر استفاده می‌شود:
  • وجود فاصله بین دندان ها (فاصله بیشتر از 0.5 میلی‌متر که معمولاً بین دندان‌های جلویی وجود دارد)
  • ترک خوردگی سطوح دندانی مخصوصاً در جلو
  • شکستگی دندان
  • بازسازی دندان‌هایی که دچار آسیب حداکثری شده‌اند
  • دندان‌های لب پر شده
  • کوتاهی دندان‌ها
  • کج بودن جزئی دندان به طوری که نیازی به ارتودنسی دندان نباشد
  • و …

مزایا

با قرار گرفتن لایه های کامپوزیتی روی دندان ها، اکنون دندان آسیب دیده یا مشکل دار مستحکم شده و زیباتر از قبل به نظر می رسد. با سپری کردند چنین درمانی طرج لبخند شما بهتر خواهد شد و به این شکل اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد.

معایب

ونیر کامپوزیت ها ذاتاً دارای ماهیت (جذب آب) هستند. یعنی به صورت جزئی آب را به خود جذب می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود که بتوانند رنگدانه غذاها و نوشیدنی‌هایی که ما می‌خوریم را نیز به خود جذب کنند. بنابراین این ونیرها به مرور زمان دچار تغییر رنگ شده و نسبت به حالت اولیه خود رنگشان کمی برمی‌گردد.

خاصیت جذب رنگدانه‌ها باعث می‌شود که ما متخصصان ترمیمی و زیبایی، کامپوزیت ونیرها را برای برخی از افراد مناسب ندانیم و به عنوان یک گزینه جایگزین، لمینت سرامیکی را به آن ها پیشنهاد دهیم. مثلا افراد زیر کاندید مناسبی برای نصب این نوع ونیره نستند:

افرادی که به استعمال دخانیات عادت دارند

افرادی که سوء مصرف نوشیدنی های الکلی دارند

عزیزانی که قهوه زیاد می نوشند

و …..

منبع : کلینیک دندانپزشکی قیطریه

صفحه قبل 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 صفحه بعد