x تبلیغات
تکتا

کدام یک از انواع ارتودنسی برای من مناسب است ؟

 اغلب مردم جامعه به یکی از انواع ارتودنسی نیازمند هستند و فقط تعداد کمی خوش شانس هستند و با دندان های زیبا و منظم متولد می شوند .

یک ارتودنتیست پس از بررسی مشکل دندانی خاص شما در اولین ملاقات به شما خواهد گفت که کدامیک از انواع ارتودنسی برای شما مناسب است .

آیا درمان با انواع ارتودنسی محدودیت سنی دارد ؟

درمان ارتودنسی تنها به یک پایه فک قوی و لثه های سالم نیاز دارد و اگر شما از هر دوی اینها برخوردار هستید می توانید نامزد خوبی برای درمان ارتودنسی باشید .

برای اصلاح مشکل خاص دندان های شما متخصص ارتودنسی تان از دو دسته اصلی ارتودنسی ثابت و متحرک کمک می گیرد .

ارتودنسی ثابت با براکت های سنتی

براکت های سنتی ارتودنسی از جنس استنلس استیل درجه بالا و در وزن و ساختار سبک  ساخته شده اند و اتصال آنها به وسیله یک سیم است .

ارتودنتیست شما این براکت ها را به دندان تان می چسباند و به وسیله نیروهای ارتودنسی که به آن وارد می آورد دندان های شما را وادار به حرکت به سوی  موقعیت جدید  می کند .

ارتودنسی ثابت با براکت های سرامیکی

این براکت ها نیز از نوع سنتی هستند اما جنس آنها از سرامیک شفاف و روشن ساخته شده است .

متقاضی اصلی  براکت ها ی شفاف بزرگسالان هستند زیرا کمتر از سایر براکت ها دیده می شوند و تنها رنگ سیم آنها از نزدیک نمایان است .

ارتودنسی دیمون

این نوع از انواع ارتودنسی دارای مزایای  زیر می باشد  :

در ارتودنسی دیمون تنظیمات  به طور خودکار صورت می گیرد .

در ارتونسی دیمون از مکانیزیم  کشویی  به جای کش استفاده می شود .

در این ارتودنسی تمیز کاری دندان ها آسانتر است .

در ارتودنسی دیمون بیمار به ویزیت کمتر نیاز دارد زیرا تنظیمات به طور خودکار صورت می گیرد .

ولی درمان با روش دیمون دارای هزینه بالاتری می باشد و با توجه به مزایای به نسبت کم آن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

ارتودنسی زبانی (لینگوال) یا داخل دندانی

در این ارتودنسی براکت ها و سیم ها در قسمت داخلی دندان کار گذاشته می شوند .

تنظیمات در این ارتودنسی دشوار تر و دوره درمان طولانی تر است .

ارتودنسی نامرئی  و متحرک

این ارتودنسی از پلاستیک شفاف ساخته شده است و قابل جابجایی توسط خود شما می باشد .

این پلاستیک های شفاف هردو هفته یک بار نیاز به تعویض دارد و متخصص ارتودنسی شما هربار یک قدم شما را به مرتب شدن دندان هایتان نزدیک تر می کند .

همچنین از این نوع ارتودنسی متحرک پس ازاتمام کار ارتودنسی ثابت هم استفاده می شود .

ارتودنسی فانکشنال

درمان فانکشنال نیز یک نوع ارتودنسی متحرک است که برای  کودکان استفاده می شود .

این درمان در کودکان دارای مشکلات فکی جهت اصلاح مشکلات قبل از سن بلوغ توصیه می شود.

درمان هدایت رشد یا فانکشنال نوجوانان را از مشکلات شدیدتر آینده آسوده می کند .

منبع : سایت دکتر خضری – یهترین متخصص ارتودنسی در کرج

 

تفاوت لومینیرز و لمینت چیست؟

 لومینیرز دندان چیست؟

لومینیرهای دندانی یا Lumineers® روکش های فوق نازکی با ضخامت حدود 0.3 میلی متر هستند که برای برطرف کردن عیوب ظاهری دندان ها و به جهت مصارف زیبایی استفاده می شوند. آنها از ونیرهای دندانی معمولی متمایز هستند زیرا برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نیست و بنابراین نیازی به بیحسی هم ندارند. آنها به سادگی به سطح دندان ها متصل می شوند و انواع مشکلات دندانی که زیبایی دندان ها را به خطر می اندازند را برطرف می کنند.

لومینیر در اصلاح عمومی نوعی روکش دندان بدون تراش است. به این معنی که برای متصل کردن آن نیازی نیست تا دندان تراشیده شود و ضخامت خودش به قدری نازک و باریک هست که بدون تراش روی دندان سوار می شود. آن ها نیازی به آمادگی زیاد ندارند و هزینه کمتری در بر میگیرند.

اما از سوی دیگر لمینت دندان ضخامت نسبتا بیشتری دارند و برای نصب آن ها حتما باید ضخامت مینای دندان تراشیده شود. همچنین در مجموع، هزینه بیشتری در بر می گیرند. بنابراین تفاوت لومینیرز و لمینت دندان اولاً در ضخامت آن ها و دوماً در تهاجمی بودنشان و در آخر هزینه آن ها است.

بیشتر بخ9وانید : هزینه لمینت دندان

مراحل نصب لومینیرها به چه صورت است؟

یکی بزرگترین مزایای Lumineers® سادگی و آسان بودن فرآیند اتصال آن است. به عبارتی لازم نیست برای چسپاندن آن ها سطح دندان ها تراشیده شود و همچنین نیازی به قرار دادن روکش و لمینت موقت نیست. به جز این، در هیچ یک از مراحل نصب لومینیر نیازی به بیهوشی نیست  بنابراین یک درمان و فرآیند کاملاً بدون درد است.

لومینیرز دندان تنها مشابه با لمینت دندان تنها در 2 و نهایتاً در 3 جلسه طول می کشد. در جلسه اول معاینه انجام می شود و سپس اندازه دندان ها و درنتیجه لومینیر هایی که قرار است برای شما متصل شود محاسبه می شود.

اندازه ها و احتمالاً اسکن هایی به لابراتوار فرستاده می شود تا لومینرهای اختصاصی ساخته شود. بعد از ساخته شدن، لومینیرها به مطب جهت نصب فرستاده می شود. در جلسه دوم نیز شما با کمک روکش های بدون تراش صاحب لبخندی سفید و زیبا می شوید.

نصب لومینیرز در تهران و در کلینیک دندانپزشکی دنیا دنتال

اگر در تهران هستید و مایلید با کمک لومینیرها طرح لبخند خود را اصلاح و زیباتر کنید می توانید با ما در کلینیک تخصصی دنیا دنتال تماس بگیرید و یا به صورت حضوری به یک کلینیک دندانپزشکی خوب  مراجعه کنید. مفتخریم که با بهره مندی از دانش، تخصص و مهارت بهترین متخصصان ترمیم و زیبایی دندان در تهران و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در این زمینه، تمام پروسه های ترمیمی و زیبایی دندان را انجام می دهیم.

ارتودنسی با براکت فلزی

 بریس‌های فلزی متداول‌ترین نوع بریس‌های مورد استفاده بیماران در درمان ارتودنسی هستند. بریس‌های فلزی امروزی بسیار کوچک‌تر، مسطح‌تر و راحت‌تر از بریس های قدیمی‌تر هستند. بیماران در هر سنی از بریس‌های فلزی برای دستیابی به دندان‌هایی صاف و لبخندی زیبا استفاده می‌کنند.

جنس بریس‌ها از چیست؟

بریس های سنتی از استیل ضد زنگ بسیا ر مرغوب یا تیتانیوم ساخته می‌شود. سه قسمت اصلی بریس‌ها عبارتند از:

براکت‌ها: براکت‌ها به وسیله چسب به دندان متصل می‌شوند که این چسب آنها را روی سطح دندان در محل مناسب نگه می‌دارد.

سیم‌ها: این سیم‌های فلزی نازک جهت اتصال براکت ها به هم و تحت فشار قرار دادن دندان برای قرار گرفتن دندان در محل مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بندهای الاستیکی (کش های پلاستیکی): بندهای کششی یا الاستیکی بندهایی رنگی هستند که سیم‌ها را به براکت ها نگه می‌دارند. ارتودنتیست شما ممکن است در هر جلسه برای تنظیم براکت ها محل این بندهای الاستیکی را عوض کند. این بندهای الاستیکی در رنگ‌های مختلفی وجود دارند.

بریس‌ها چگونه کار می‌کنند؟

با قرار دادن بریس‌ها در دهان، روی دندان فشار ثابتی ایجاد می‌شود و این فشار باعث می‌شود که دندان در جهت مناسب حرکت کرده و در محل مناسب خود قرار گیرد. ارتودنتیست شما در هر جلسه سیم‌ها را محکم‌تر می‌کند. علاوه بر بریس‌ها برخی از بیماران نیاز به استفاده از بندهای الاستیکی یا هدگیر پیدا می‌کنند. بیمارانی که از بریس استفاده می‌کنند ممکن است که احساس کنند دندان‌های آنها کمی لق شده است. این طبیعی و موقتی است. زمانی که دندان به سمت محل خود حرکت کرد این احساس از بین می‌رود.

اگر در طول درمان احساس کردید که دندان‌های شما لق شده است نگران نباشید. این احساس طبیعی و موقتی است و به این معناست که بریس ها دارند کار خود را انجام می‌دهند. زمانی که دندان‌ها در محل اصلی خود قرار گرفتند این احساس از بین خواهد رفت.

هزینه درمان به وسیله بریس‌های فلزی

هزینه ارتودنسی با بریس های فلزی شامل عکس‌های گرفته شده با اشعه ایکس و مدل‌سازی دندان قبل از شروع درمان می‌باشد که شامل همه عکس‌برداری‌های به وسیله اشعه ایکس و جلسات ترمیمی در خلال درمان و همه عکس‌ها و عکس‌های اشعه ایکس و مدل‌سازی بعد از درمان است. همچنین هزینه درمان نیز شامل نگهدارنده‌های پس از درمان و معمولاً بررسی دندان‌ها بعد از بریس‌گذاری می‌شود که به مدت دو سال به صورت رایگان انجام می‌شود تا مطمئن باشیم که بریس‌ها در محل درست خود قرار دارند. قبل از شروع درمان از شفاف بودن هزینه‌ها اطمینان حاصل نمایید تا در هنگام درمان غافلگیر نشوید. در بسیاری از تبلیغات هزینه اولیه بسیار پایین گفته می‌شود ولی در حین درمان هزینه‌های اضافی شامل موارد فوق‌الذکر از شما دریافت می‌شود. برای مشکلات دندانی که کمتر از متوسط است اگر حل آن ساده باشد هزینه کمتر می‌شود و در غیر اینصورت هزینه‌ها بیشتر می‌شود.

منبع : سایت دکتر خدیوی _ متخصص ارتودنسی میرداماد

 

ارتودنسی کاموفلاژ یا جبرانی چیست ؟

 ارتودنسی کاموفلاژ (جبرانی ) به عنوان یک گزینه درمانی این امکان را به شما می دهد که  در صورتی که ناهنجاری های  اسکلتی  شما خفیف تا متوسط باشد و شما  قصد انجام ارتودنسی بدون جراحی را داشته باشید این عمل را امکان پذیر نماید.

این گزینه درمانی را بطور معمول افرادی انتخاب می کنند که سنین نوجوانی را پشت سر گذاشته اند و خواهان روابط دندانی مناسب و به هنجاری هستند.

از آنجا که چندین دهه است که درمان های مختلفی در ارتودنسی دندان برای درمان نا هنجاری های دندان ارائه شده است.

از این رو ما درصدد هستیم که در این میان بهترین ها را برای درمان شما انتخاب کنیم.

درسالهای اخیر دیده شده است که جوانان بسیاری تمایل دارند که  درمان با کیفیت بالا با افزایش بهروری را انجام دهند.

آنها مایلند کوتاه ترین و مقرون به صرفه ترین راه را برای اصلاح نا مرتبی  دندان های خود انتخاب کنند.

علت نیاز به ارتودنسی جبرانی یا کاموفلاژ

در اغلب موارد نیاز به ارتودنسی ریشه ژنتیکی دارد و باعث می شود که الگوی جفت شدن دندان ها غیر طبیعی و ناهنجار شوند.

علت نیاز به ارتودنسی موارد زیر است:

انحراف

جابجایی

تنگی

جلو عقب بودن فک

اهداف درمان ارتودنسی جبرانی

به دست آوردن یک تعادل خوب در صورت

به دست آوردن یک درمان مطلوب

انسداد کاربردی و با ثبات پس از درمان

اهداف درمان که به بهبود کلی از مشخصات بافت نرم و سخت صورت و زیبایی صورت منجر خواهد شد.

بنابراین هنگامی که فکین شما توسط متخصص ارتودنسی به عقب ، جلو ، پایین یا بالا چرخانده می شوند تلاش ارتودنتیست شما براین است که یک هارمونی زیبایی بین اجزاء صورت ایجاد نماید.

به این ترتیب  بافت نرم صورتی چانه ، گونه ها و لب ها هم همگی به تناسب جابجا خواهند شد .

بیشتر بخوانید :

 

 

ارتودنسی نامرئی چیست؟ (تعریف خودمانی این نوع از ارتودنسی)

 همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد.

این دستگاه‌ها معمولاً را بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسپند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

یک زمانی هم هست که دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن یا نبودن (نامرئی بودن یا نبودن) دسته‌بندی می‌کنند. در این مدل دسته بندی، به استفاده از دستگاه‌هایی که حین درمان قابل مشاهده هستند و دیگران به راحتی متوجه می‌شوند شما ارتودنسی کرده‌اید، “ارتودنسی مرئی” و به استفاده از دستگاه‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند، “ارتودنسی نامرئی” گفته می‌شود. در واقع در ارتودنسی نامرئی دستگاه هایی که برای صاف و منظم کردند دندان های شما استفاده می شوند چندان قابل توجه و در چشم نیستند گویی که اصلا که اصلا وجود ندارند.

چند مدل ارتودنسی نامرئی داریم؟

تاکنون چند نوع دستگاه ارتودنسی ساخته و استفاده شده که چندان قابل توجه نیستند و زمانی که شما تحت درمان با آن ها هستید کسی نمیفهمد شما تجت درمان ارتودنسی هستید. مهم ترین دستگاه های نارمرئی عبارتند از:

ارتودنسی دیمون شفاف

ارتودنسی با پلاک شفاف و متحرک

ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی

ارتودنسی با براکت های شفاف و همرنگ دندان (ارتودنسی سرامیکی)

قصد انجام درمان ارتودنسی دارید؟

تمام درمان های ارتودنسی نامرئی توسط دکتر درویش پور در هر 3 کلینیک ایشان در تهران قابل انجام است. مطب های دکتر به تازگی مجهز به دستگاه اسکن 3 بعدی ارتودنسی نامرئی و متحرک شده که تنها در یک جلسه با اسکن دقیق دهان و دندان بیمار، مسیر منظم شدن دندان ها ترسیم شده و بر اساس آن قالب ها و پلاک های ارتودنسی از جنس رزین ساخته می شود. این تکنولوژی هزینه درمان و همچنین مدت زمان آن را کاهش می دهد.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

 چنانچه از لبخند زدن در جمع و یا صحبت کردن با دیگران هراس دارید و فکر می کنید که ظاهر لبخندتان جذاب نیست یا از نظر زیبایی مشکل دارد، خوب جایی آمده اید. ما در این مقاله ابتدا درباره طرح لبخند صحبت می کنیم و در ادامه از اصلاح طرح لبخند با کمک دندانپزشکان نکاتی ارائه خواهیم داد که حتما به کارتان خواهد آمد.

طرح لبخند چیست؟

همین الان برای اینکه به سادگی با مفهوم طرح لبخند آشنا شوید یک آینه پیدا کنید و روبروی آن قرار بگیرید سپس رو به آینه به آرامی لبخند بزنید. چیزی که در آینه از لب، دهان، دندان ها و لثه خود میبینید همان طرح لبخند شما است.

در واقع لبخند از اجزایی مانند دندان ها، لب ها، لثه و فک ها به همراه زوایا و رنگ آن ها تشکیل شده است. تمامی این ها در مجموع لبخند شما را تشکیل می دهد.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

چنانچه با دیدن خود در همان آینده متوجه وجود هر مشکلی در خصوص هر کدام از اجزای لبخند خود شدید نشان دهنده این است که شما به اصلاح طرح لبخند نیاز دارد. مثلا اگر دندان هایتان کج و نامرتب است شما برای بهبود ظاهر لبخندتان میبایست کجی دندان ها را برطرف کنید. زمانی که با کمک ارتودنسی یا هر روش دندانپزشکی دیگر دندان ها را صاف کردید گفته می شود شما اصلاح طرح لبخند انجام داده اید.

انواع روش طراحی و اصلاح طرح لبخند کدامند؟

برای بهبود ظاهر لبخند و رفع هر کدام از عیوب آن، روش های مختلفی در دندانپزشکی وجود دارد. در ادامه با مهم ترین پروسه های بکار رفته در فرآیند زیباسازی لبخند بیشتر آشنا خواهید شد.

  • ونیر دندان
  • لمینت دندان
  • ونیر کامپوزیت
  • سفید کردن دندان ها
  • جراحی زیبایی لثه

به دنبال داشتن یک لبخند زیبا و جذاب تر هستید؟

چیزی که اینجا خواندید توضیحاتی درباره فرآیندهای اصلاح طرح لبخند بود و معمولاً بیشتر افراد با یک یا چند پروسه نامبرده در نهایت به لبخندی زیباتر دست پیدا می کنند. امیدوارم با خواندن این مقاله تا حدی پی به مشکلات احتمالی لبخند خود و روش یا شیوه درمان آن برده باشید. اگر مایلید که به صورت تخصصی و با تجهیزات خاص نوع و روش های اصلاح طرح لبخند خود را بدانید، می توانید به کلینیک دندانپزشکی خوب  دنیا دنتال مراجعه کنید و تحت معاینه تخصصی قرار بگیرید. متخصصان ما به شما مشاوره می دهند و در صورت تمایل، طرح درمانتان برای رسیدن به جذاب ترین حالت لبخند آغاز می شود.

بهترین دندانپزشک متخصص ایمپلنت تهران (لیست 5 تایی به انتخاب دندانه)

 اینبار نوبت معرفی بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران است. تعداد متخصصان تهرانی که اقدام به کاشت ایمپلنت دندان می کنند زیاده و ما کارمون یکم سخت شد برای انتخاب متخصص اما در نهایت 3 متخصص برتر رو انتخاب کردیم برای شروع و کم کم این لیست رو به روزرسانی می کنیم تا بهتر و کاملتر بشه. اگه ساکن تهران هستید و دنبال یه متخصص خوب برای ایمپلنت دندان می گردید اول یک نگاه به این صفحه بندازید.

دنیا دنتال بهترین کلینیک دندانپزشکی کاشت ایمپلنت دندان در تهران

دنیا دنتال یکی از مراکز تخصصی ترمیمی و زیبایی دندان در تهران است که به جز خدمات ترمیمی و زیبایی، خدمات ریشه درمانی، پروتز دندان و ایمپلنت نیز ارائه می دهد. متخصصان آدندانپزشکی دنیادنتال از بهترین برند ایمپلنت دندان جهت جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می کنند. اگر به دنبال بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران هستید می توانید سری به دنیادنتال بزنید و با متخصصان این کلینیک در خصوص فرآیند کاشت ایمپلنتت مشورت کنید.

دنیا دنتال را به این دلیل در صدر لیست بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران قرار دادیم:

به جز متخصص ایمپلنت دندان، متخصص ریشه درمانی و ترمیم و زیبایی هم حضور دارند و لازم نیست برای امورات مرتبط با کاشت ایمپلنت به مراکز دندانپزشکی دیگه سر بزنید

دانش و مهارت متخصصانش بسیار زیاده

درصد رضایت مراجعانشون بالائه و تعداد عمل هایی که انجام دادن هم قابل توجه هست

در تمام مراحل کاشت ایمپلنت شما رو همراهی می کنن و پیگیر وضعیت شما هستن

هزینه هاشون مناسبه و از بهترین ایمپلنت ها هم استفاده می کنن

دکتر علی قمری

دکتر قمری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت هستند. ایشون بیشتر از 10 سال در این زمینه سابقه دارند و از باتجربه ترین های حوزه خودشون به شمار میرن. ایشون رو از این جهت در لیست بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران گذاشتیم که دانش بالایی دارند و درصد رضایت مشتریانشون هم نسبتا زیاده.

دکتر شهرام اسعدی بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران

فقط کافیه یه سر بزنید به سایت دکتر اسعدی تا بتونید افتخارات ایشون رو ببنید خودتون. ایشون متخصص لثه و کاشت ایمپلنت دندان هستند. کلی نمونه عمل موفق دارند که فیلم بعضی از اون ها رو داخل سایتشون هم قرار دادن.

منبع : دندانه

انواع روش طراحی و اصلاح طرح لبخند کدامند؟

 برای بهبود ظاهر لبخند و رفع هر کدام از عیوب آن، روش های مختلفی در دندانپزشکی وجود دارد. در ادامه با مهم ترین پروسه های بکار رفته در فرآیند زیباسازی لبخند بیشتر آشنا خواهید شد.

ونیر دندان

اگر هر کدام از دندان های جلو مشکلات زیر را داشته باشد برای اصلاح طرح لبخند از ونیرها استفاده می شود:

کوتاه و بلند بودن دندان ها

کج بودن دندان ها

وجود لکه روی دندان

تغییر رنگ دائمی دندان ها

وجود فاصله قابل توجه بین دندان ها

شکستگی، لب پر شدگی و یا ترک خوردن دندان ها

و ….

ونیرها لایه های بسیار نازک و همرنگ دندان هستند که به سطح دندان متصل می شوند. آن ها به خوبی مشکلات نامبرده را برطرف می کنند و هر روزه برای اصلاح طرح لبخند افراد در کلینیک های دندانپزشکی نصب می شوند. مهمترین ونیرهای دندانی لمینت دندان و ونیر کامپوزیت دندان هستند.

لمینت دندان

یکی از بهترین روش های اصلاح طرح لبخند زیباسازی دندان ها بالمینت دندان است. لمینت ها کاملا همرنگ دندان و بسیار ظریف هستند. آن ها شباهت بسیاری زیادی به دندان طبیعی خودمان دارند و قادرند تقریبا تمام مشکلات ظاهری دندان ها را پوشانده و برطرف کنند.

ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت ها روشی بسیار پرطرفدار برای بهبود ظاهر لبخند و زیباسازی دندان ها است. آن ها ارزانتر از لمینت دندان هستند و همان مشکلاتی که لمینت حل می کند را به خوبی برطرف می کنند. ونیر کامپوزیت ها از جنس رزین کامپوزیت و همرنگ دندان هستند.

هرچند که همان کاربرد لمینت دندان را دارند، اما ونیرهای کامپوزیتی کیفیت و ماندگاری لمینت ها را ندارند. آن ها همرنگ دندان هستند اما اتصال آن ها به دندان به طبیعی لمینت و مینای دندان خودمان نیست.

سفید کردن دندان ها

دندان‌هایی که دچار تغییر رنگ شده اند به شدت زیبایی لبخند را به خطر می اندازند. برای بهبود ظاهر لبخند میبایست دندان ها را سفید کرد. ما در دندانپزشکی برای سفید کردن دندان ها از فرآیندی به نام بلیچینگ دندان استفاده می کنیم.

در طی اصلاح طرح لبخند با کمک بلیچینگ، ژلی حاوی مواد سفید کننده با غلظت مشخص روی دندان ها اعمال می کنیم و با کمک نور، آن ماده سفید کننده را فعال می کنیم. بعد از اینکار دندان ها سفید می شوند. دو روش رایج بلیچینگ دندان، آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ هستند که به ترتیب سفید کردن دندان در مطب و در خانه نامیده می شوند.

با کمک بلیچینگ دندان ها در کوتاه ترین زمان ممکن سفید می شوند و دست کم برای چند ماه تا بیش از 1 سال دندان ها سفید باقی می مانند.

ارتودنسی دندان

دندان های نامرتب که در موقعیت طبیعی یا هماهنگ با هم قرار ندارند می توانند هم از نظر زیبایی و هم از نظر سلامت دهان و دندان مشکلات زیادی ایجاد کنند. برای افرادی که دندان های نامنظمی دارند معمولاً اولین راه پیش رو در مسیر طراحی یا اصلاح طرح لبخند انجام درمان ارتودنسی است.

متخصصان ارتودنسی با کمک انواع روش های درمانی و با کمک گرفتن از دستگاه های ثابت و متحرک دندان ها را منظم می کنند و نقش بسیار پررنگی در ایجاد یک لبخند زیبا و جذاب ایفا می کنند.

گاهی اوقات نیر ممکن است مشکل نامنظمی دندان ها با ناهنجاری فکی همراه باشد. مثلا ممکن است یکی از فک ها جلوتر از دیگری باشد. در چنین مشکلاتی معمولا نیاز به جراحی فک احساس می شود زیرا ارتودنسی به تنهایی نمی تواند ناهنجاری ها را برطرف کند.

روکش دندان

اگر دندانی به قدری آسیب دیده باشد که نتوان با روش های معمولی مانند پر کردن دندان با کامپوزیت و آمالگام آن را ترمیم کرد، به عنوان آخرین گزینه، روکش دندان را انتخاب می کنند. برای داشتن روکش دندان، میبایست دورتا دور دندان آسیب دیده را تراشید و روکش را به آن متصل کرد.

برای اصلاح طرح لبخند چنانچه دندان های جلو دچار آسیب شده باشند می توان روکش تمام سرامیک، فلز سرامیک و یا زیرکونیا را انتخاب کرد که به رنگ سفید هستند و مشابه دندان های خودمان عمل می کنند.

 

چطور یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنیم؟

 با وجود تعدد ارتودنتیست ها، این روزها پیدا کردن یک متخصص باتجربه، با مهارت و قابل اعتماد بسیار سخت است. اما دنبال کردن موارد و نکات زیر می توان به شما کمک کند تا بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، تهران یا هر شهر دیگر را پیدا کنید:

به همین لیست دندانه اعتماد کنید

لیستی که در چند بخش بالا مشاهده کردید توسط تیم دندانه گردآوری شده. ما بر اساس اصول و برخی ملاک ها مانند سهولت دسترسی، تجربه، مهارت، نظر بیماران و …. لیست را تهیه کرده ایم. شما می توانید یکی از 5 متخصص معرفی شده را انتخاب کنید و  درمانتان را نزد آن ها انجام دهید. لازم به ذکر است که لیست بهترین متخصص ارتودنسی در کرج به مرور زمان آپدیت می شود و متخصصان بیشتری در آن گنجانده خواهند شد.

از یک دندانپزشک عمومی کمک بگیرید

از آنجا که دندانپزشکان عمومی اولین افرادی هستند که ممکن است مشکلات و ناهنجاری های فکی و دندانی شما را تشخیص دهند، از آن ها بخواهید که شما را به بهترین متخصص ارتودنسی شهرتان ارجاع دهد، زیرا یک دندانپزشک عمومی با شمار زیادی از همکاران و متخصصان دور و برش آشنا بوده و ارتباط خوبی دارد.

در اینترنت جستجو کنید

در هر شهری که زندگی می کنید می توانید با جستجوی عبارت کلیدی بهترین متخصص ارتودنسی شهرتان لیست تعدادی از آن ها را پیدا کرده و نزد یک ارتودنتیست خوب درمان خود را شروع کنید. مثلاً با جستجوی بهترین متخصص ارتودنسی در کرج لیست بلند بالایی از همه متخصصان شهر کرج برای شما نمایش داده می شود.

از دوستان و آشنایان خود سوال کنید

دوستان و آشنایانی که پیش از شما ارتودنسی دندان انجام داده اند تا حد زیادی با این درمان آشنایی دارند و می توانند با تجربه برخورد خود با متخصص ارتودنسی اش، به شما توصیه های خوبی ارائه دهند.

برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در کرج به این نکات توجه کنید

بعد از اینکه با یکی از روش های بالا یک یا چند متخصص ارتودنسی خوب در کرج پیدا کردید، از نکات زیر کمک بگیرید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

حداقل قیمت کامپوزیت ونیر در سال 1400 چقدر است؟

 حداقل هزینه در سال 1400 برای پوشاندن جزئی و ناکامل دیک دندان برابر با 1 میلیون تومان است. که البته اگر داندن به طور کامل نیاز به کامپوزیت داشته باشد همین حداقل هزینه به 1.5 میلیون تومان می‌رسد.

حداکثر هزینه ای که باید امسال برای ونیر کامپوزیت پرداخت کنیم چقدر است؟

ما چیزی مشخصی به اسم حداکثر قیمت در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، ارتودنسی دندان و یا سایر شاخه های دیگر نداریم. ممکن است نیاز باشد هزینه بیشتری نسبت به حالت عادی  برای نصب کامپوزیت روی دندان بپردازید و این به عوامل متعددی بستگی دارد. اما در حالت عادی به ازای هر واحد فول کامپوزیت دندان ممکن است نیاز باشد بالای 2.5 میلیون تومان هزینه پرداخت شود.

چه عواملی روی قیمت این ونیرها تاثیر می گذارند؟

قیمت کامپوزیت ونیرها به صورت مستقیم و غیر مستقیم دست کم به 6 فاکتور زیر بستگی دارد:

دستمزد دندانپزشک

ونیر کامپوزیت نوعی درمان ترمیمی و زیبایی مستقیم است. به این معنی که تمام مراحل آماده سازی آن در مطب دندانپزشک و با زحمت خود دندانپزشک انجام داده می شود و در نهایت طی یک جلسه کامپوزیت نصب می شود. بنابراین طبیعی است که بخشی از هزینه ونیر کامپوزیت ها باید مستقیما صرف زحمت و دستمزد دندانپزشک شود.

نکنه دیگر هم این است که اگر کار آمادگی و نصب را متخصص ترمیمی و زیبایی انجام دهد هزینه می تواند بیشتر شود و دستمزد دندانپزشک عمومی معمولا کمتر از متخصص است.

رنگ و سایه رنگ کامپوزیت بکار رفته

کامپوزیت مورد استفاده برای ساخت ونیر معمولا یک پالت کامل از سایه رنگ های مشابه با رنگ دندان طبیعی ما دارد. هزینه هر سایه رنگ (روشنی و تیرگی) معمولا کمی با هم متفاوت است. به عنوان مثال هزینه ونیر کامپوزیت با c نزدیک به 700 هزارتومان است و این درحالی است که کامپوزیت با گرید A نزدیک به 1 مییون و 300 هزار تومان است.

برند کامپوزیت و کشور مبدا

مشهورترین کامپوزیت های دندانپزشکی ساخت کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان و سوییس هستند. کمپوزیت های ساخته شده در این کشورها تحت برندهای مشهوری وارد ایران می شوند و کیفیت بسیار زیادی دارند. هزینه این ها معمولا بیشتر از نمونه های مشابه است.

تعداد دندان نیازمند کامپوزیت

هرچه تعداد دندان های نیازمند پوشش کامپوزیت بیشتر باشد قاعدتا هزینه ها بیشتر می شود.

نیاز یا عدم نیاز دندان به ترمیم های دیگر

شرایط مراجعانی که نیازمند به درمان کامپوزیت هستند همیشه یکسان نیست و ما لزوما قرار نیست مستقیما برای همه بیماران سریعا کامپوزیت را آماده و نصب کنیم. برخی از مراجعان ممکن است دندان پوسیده و نیازمند ترمیم داشته باشند که باید قبل از نصب ونیر، حتما پوسیدگی برطرف و دندان ترمیم شود. هزینه ونیر کامپوزیت با حساب ترمیم پوسیدگی بیشتر از حالت عادی خواهد بود.

نیاز یا عدم نیاز به ترمیم کامپوزیت قبلی یا برداشتن آن

 گاهی اوقات پیش می آید که مراجعان از قبل یک یا چند دندان خود را با کامپوزیت پوشانده اند اما کامپوزیت ها به سبب گذشت زمان یا آسیب جدی خراب شده اند. در این وضعیت باید ابتدا کامپوزیت قبلی برداشته شود، آنگاه اقدام به نصب مورد جدید کرد. هزینه و قیمت کامپوزیت ونیر در چنین مواردی بیشتر خواهد بود.

منبع : کلینیک دندانپزشکی دنیا دنتال

صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 صفحه بعد