x تبلیغات
تکتا

هزینه پر کردن دندان چقدر است؟

 یکی از شایع‌ترین علل مراجعه افراد به کلینیک دندانپزشکی پوسیدگی دندان است. این مشکل تقریبا در اغلب افراد جامعه دیده میشود. برخی افراد میزان پوسیدگی دندان هایشان زیاد است و نیازمند ترمیم هستند. از همین رو شاید پرتکرارترین سوال در این خصوص هزینه پر کردن دندان و یا هزینه ترمیم دندان باشد. ما در این مقاله به طور خلاصه به برآورد قیمت ترمیم دندان میپردازیم و هزینه پر کردن دندان با آمالگام و کامپوزیت دندان را بررسی میکنیم. این مقاله به مرور زمان آپدیت میشود و هزینه ترمیم دندان با سایر مواد پر کننده مانند طلا و سرامیک نیز به آن افزوده می‌شود.

پر کردن یا ترمیم دندان چیست؟

به حذف پوسیدگی دندان و پر کردن آن با کمک برخی مواد استانداردی همچون کامپوزیت دندان یا آمالگام ترمیم دندان گفته میشود. گاهی اوقات دندان به قدری دچار پوسیدگی میشود که علاوه بر ترمیم اساسی نیاز به  بازسازی یا بیلداپ با مواد مخصوص دارد. ادامه مقاله را بخوانید تا با هزینه های این پروسه بیشتر آشنا شوید

هزینه پر کردن دندان در سال 1400 چقدر است؟

به طور متوسط هزینه پر کردن دندان در سال 1400 در ایران چیزی حدود 350 هزار تومان است. اما بسته به میزان پوسیدگی و نوع ماده پر کننده دندان هزینه، ترمیم دندان متفاوت است. جزئیات هزینه ترمیم دندان را در جدول زیر ملاحضه بفرمایید.

ترمیمی 1 سطحی    350,000

ترمیمی 2 سطحی    400,000

ترمیمی 2 سطحی    450,000

بیلداپ      500,000

آمالگام 1 سطحی     300,000

آمالگام 2 سطحی     350,000

آمالگام 3 سطحی     400,000

بیلداپ آمالگام           450,000

پین بیلداپ 500,000

بیلداپ فایبر              550,000

پست ریختگی          550,000                

شما میتوانید با کلیک روی لینک های مشخص شده از هزینه ارتودنسی دندان، هزینه ایمپلنت دندان، هزینه لمینت دندان و هزینه ونیر کامپوزیت دندان در سال 1400 نیز مطلع شوید.

هزینه پر کردن دندان در خارج از ایران به صورت حدودی چقدر است؟

بین کمترین و بالاترین هزینه پر کردن دندان، فاصله زیادی وجود دارد. قیمت پر کردن دندان به طور متوسط به ازای هر  دندان درخارج از ایران حدودا 200 دلار است. و ممکن است حداکثر هزینه حتی تا 1000 دلار نیز برود.

انواع ارتودنسی ثابت

 انواع روش های ارتودنسی که از دستگاه های ارتودنسی ثابت و غیرمتحرک استفاده میکنند عبارتند از:

  • بریس اینگوال
  • بریس دیمون
  • بریس فلزی
  • بریس سرامیکی
  • بریس فلزی مرسوم و عادی

پایه ای ترین دستگاه های ارتودنسی ثابت بریس های فلزی هستند. دندانپزشکان از اولین روزهایی که تصمیم گرفتند دندان های کج شده را صاف کنند از این بریس ها استفاده کردند. به همین دلیل به این دستگاه ها اصطلاحا بریس فلزی مرسوم یا سنتی میگویند. این بریس ها از 3 بخش اصلی زیر تشکیل شده اند:

براکت: براکت ها قطعات کوچکی هستند که به سطح جلو یا عقب هر کدام از دندان ها متصل میشوند. ما این براکت ها را با کمک چسب و سیمان مخصوصی به دندان ها وصل میکنیم.

سیم ارتودنسی: سیم های قوس داری که براکت های نصب شده روی سطوح دندان ها را به همدیگر متصل میکنند. متخصص ارتودنسی با کمک این سیم ها، فشار و نیروی مورد نیاز را به دندان ها وارد میکند تا در جهت مد نظر ما جابجا شده و در نهایت صاف شوند.

بند: بندهای ارتودنسی به عنوان لنگر عمل میکنند. این بندها اولا بین دندان هایی که بسیار به هم نزدیک هستند فاصله ایجاد میکند و مانع ایجاد فشار روی دندان های دیگر میشود و ثانیا محلی برای اتصال سیم ارتودنسی هستند.

بریس سرامیکی در ارتودنسی ثابت

در این نوع درمان ما از براکت هایی شفافی از جنس سرامیک استفاده میکنیم. این براکت ها هم رنگ دندان هستند و در دسته ارتودنسی نامرئی نیز قرار میگیرند. زیرا به سختی قابل تشخیص هستند. به دلیل نامرئی و شفاف بودن آن ها، بیشتر بزرگسالان تمایل دارند از این براکت ها جهت اصلاح مشکلات دندانی خود استفاده کنند.

بریس دیمون

از جدیدترین و موثرترین بریس های ارتودنسی ثابت میتوان به بریسهای دیمون یا خود تنظیم اشاره کرد. این بریس ها سازوکار جالبی دارند. هرچند که آن ها مشابه بریس فلزی و مرسوم هستند اما در نوع براکت ها به کار رفته تفاوت دارند. سیم قوس دار میتواند به راحتی و آزادانه بین این براکت ها حرکت کند. ما به این درمان، ارتودنسی دیمون یا ارتودنسی خودتنظیم میگوییم.

بریس لینگوال یا پشت دندانی

بریس های لینگوال دقیقا همان بریس های مرسوم هستند. البته یک تفاوت اساسی با بریس های معمولی دارند. ما بریس های معمولی را به جلوی دندان های شما متصل میکنیم یعنی بریس ها به راحتی توسط دیگران قابل مشاهده هستند. اما بریس های لینگوال اینگونه نیستند. دقیقا برعکس نمونه های سنتی، بریس لینگوال به پشت دندان وصل میشود. یعنی کسی نمیتواند آن ها را در دهان شما ببیند. از این لحاظ ما این دستگاه ها را در دسته ارتودنسی نامرئی قرار میدهیم. علاوه بر این، ما به درمان با بریس لینگوال، ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی میگوییم.

منبع : سایت دکتر خدیوی – متخصص ارتودنسی میرداماد

 

قیمت حدودی لمینت دندان در سال 1400چقدر است؟

 درست مانند سایر تعرفه های دندانپزشکی (به طور مثال هزینه ایمپلنت دندان و هزینه ارتودنسی و …) که نمیتوان به صورت دقیق گفت چقدر هزینه در بر دارند، در خصوص هزینه لمینت دندان نیز  چنین چیزی صادق است. بنابراین ما تنها قیمت لمینت دندان را به صورت حدودی به مراجعان و کاربردانی که هنوز اقدام به نصب این ونیرهای دندانی ارزیابی نشده اند اعلام میکنیم. بر همین اساس هزینه لمینت دندان به صورت حدود 3 میلیون تومان به ازای هر دندان است.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان نوعی ونیر است. ونیرها نیز به طور کلی به عنوان روکش دندانی شناخته میشوند. جنس لمینت ها از پرسلین است به همین خاطر به آن ها ونیر پرسلین یا (veneer porcelain) نیز گفته میشود. این ونیرها روکش های بسیار ظریف و نازکی هستند که برای اصلاح طرح لبخند به سطح جلوی دندان های شما متصل میشوند. لمینت دندان را متخصص ترمیم و زیبایی دندان نصب میکند.

تفاوت لمینت دندان با ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت نیز همانطور که از نامش برمی آید نوعی روکش دندانی است اما تفاوت های زیادی با لمینت دندان دارد. برای مثال لمینت ها زیباتر، طبیعی تر و البته پرهزینه تر از ونیر کامپوزیت دندان هستند.

تفاوت قیمت لمینت دندان با ونیر کامپوزیت چقدر است؟

علاوه بر تفاوت در مدت زمان ماندگاری و کیفیت، هزینه های این دو روکش نیز متفاوت است. هزینه لمینت دندان بیشتر از هزینه ونیر کامپوزیت است. قیمت هر ونیر کامپوزیت به ازای هر دندان 900 هزارتومان تا حدود 1.100 میلیون تومان است که در مقایسه با قیمت لامینت کمتر است. به طور دقیق تر قیمت کامپوزیت وایتال آمریکایی 900.000و قیمت کامپوزیت سرامیکی یا (IPS)نیز 1.100.000 است.

قیمت حدودی لمینت دندان در جهان چقدر است؟

به طور کلی، ونیرهای دندانپزشکی از 400 دلار تا 2500 دلار برای هر دندان هزینه دارند. روکشهای کامپوزیت ارزانترین گزینه روکش هستند و به طور کلی بین $ 400 تا 1500 دلار هزینه دارند (برای هر دندان). در حالی هزینه لمینت دندان به طور کلی بین 925 تا 2500 دلار برای هر دندان است. این تفاوت در هزینه می تواند به ویژه قابل توجه باشد، زیرا این نوع روش های دندانپزشکی زیبایی معمولاً تحت پوشش بیمه نیست.

چرا هزینه لمینت زیاد است؟

وقتی صحبت از هزینه روکش دندان لمینتی به میان می آید، باید عوامل بسیار زیادی را در نظر گرفت. اولا کیفیت زیادی دارند، دوما از آنجا که نحوه نصب آن ها روی زیبایی لبخند تاثیر میگذارد بنابراین نصبشان کمی سخت و پیچیده است. و در نهایت بیمه هزینه و قیمت لمینت دندان را برعهده نمیگیرد زیرا نصب این روکش ها به طور کلی تنها جنبه زیبایی دارد.

 

 

مهمترین مراحل ارتودنسی به ترتیب کدام اند؟

 مرحله اتصال بریس ها به دندان های مراجعین از مهمترین مراحل ارتونسی ثابت است و شامل چند مرحله زیر میشود.

1. تمیز کردن دندان ها و استفاده از چسب مخصوص

بعد از ارزیابی های اولیه و بررسی تمام جوانب درمان، برای شروع کار و قبل از نصب براکت ها، متخصص ارتودنسی شما ابتدا دندان هایتان را پالیش زده و خشک می کند. سپس اسید مخصوص یا یک ماده سمنت مانند (سیمان مخصوص) را  روی سطح دندان ها قرار می دهد تا شرایط را برای نصب براکت ها آماده کند.

در مواردی که کامپوزیت نوری برای چسباندن براکت ها به دندان مورد استفاده قرار گیرد لازم است که نور پلاسما با شدت بالا به روی براکت ها تابانده شود.

2. چسپاندن براکت ها و رد کردن سیم از بین آن ها

چسپاندن براکت ها تنها بخشی از کار است و در مرحله بعدی باید بین تمام براکت ها اتصال ایجاد کنیم. برای این منظور ما یک سیم مخصوص قوس دار را از تمام براکت ها عبور می دهیم. این سیم علاوه بر متصل کردن براکت ها به هم، به دندان ها فشار وارد میکند تا در جهتی که مد نظر ما است حرکت داده شوند.

اگر لازم باشد فشار ببیشتری به دندان ها وارد شود برای ایجاد فشار بهتر بر دندان ها، کش های کوچکی که ترکیب رنگی مختلفی دارد به دلخواه بیمار روی براکت های ارتودنسی قرار می گیرد.

3. تنظیم سیم و براکت ارتودنسی

تنظیم سیم و براکت یکی دیگر مهمترین مراحل ارتودنسی در ارتودنسی ثابت دندان است. در این مرحله شما بایستی حدود 3 تا 4 هفته یا هر ماه توسط متخصص ارتودنسی خود ویزیت شوید. تا اگر کش های ارتودنسی نیاز به تعویض دارد و یا سیم و براکت ها به تنظیم جدید نیاز دارد، این کار انجام شود.

پس از هر بار تنظیم و تعویض کش ها، ممکن است کمی درد تجربه کنید زیرا به طور معمول به سیم ها و دندان فشاری اعمال میشود که تا به آن عادت کنید کمی طول میکشد و تجربه درد طبیعی است.

4. برداشتن بریس ها

بعد از سپری شدن مدت زمان ارتودنسی، بریس ها باید برداشته شوند و اینار تنها باید توسط متخصص ارتودنسی دندان  انجام شود. ممکن است 6 ماه تا 3 سال طول بکشد تا بریس ها برداتشه شوند.

5. استفاده از ریتینر

آخرین مرجله از مراحل ارتودنسی دو فک بالا و پایین استفاده از نگهدارنده ها است. به نگهدارنده ریتینر نیز گفته میشود که باعث میشود دندان ها در حالت ایده آل و صاف بافی بمانند.

 

اینله و انله چیست؟

 بسیاری از افراد زمانی که صحبت ترمیم دندان به میان می‌آید تصورشان این است که منظور از ترمیم، تنها پر کردن دندان است. اما پر کردن معمولیِ دندان، تنها یکی از روش‌های ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده است که توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان انجام می‌شود. ما روش‌های ترمیمی دیگری مانند اینله و انله هم داریم که کاربرد بسیار گسترده‌تری از پر کردن دندان دارند و زمانی که پر کردن معمولی دندان جوابگو نباشد ، با این دو روش دندان را نجات می‌دهیم.

اینله چیست؟

دندان‌های خلفی ما که به آن‌ها دندان آسیاب یا آسیا هم گفته می‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌های قدامی و جلویی هستند. به همین دلیل سطوح جونده نسبتاً وسیع‌تر و بزرگ‌تری دارند. سطوح جونده این دندان‌ها، معمولاً شیارهای ریز و بعضاً عمقی دارند.

اگر به درستی بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنیم و یا با دقت دندان‌های خلفی را مسواک نزنیم، کم کم بقایای مواد غذایی در این شیارها تجمع پیدا می‌کند و با واسطه باکتری‌های، پلاک دندانی شکل می‌گیرد.

اگر پلاک و جرم دندان‌ها با کمک جرمگیری دندان برداشته نشود نیز، پوسیدگی دندانی ایجاد می‌شود. همانطور که گفته شد، چنانچه پوسیدگی جزئی باشد، دندان آسیب دیده با آمالگام و کامپوزیت و به روش معمولی ترمیم می شود. اما اگر پوسیدگی وسیع بوده و مرکز دندان آسیاب را درگیر کرده باشد (به طوری که با روش معمولی نتوان آن را پر کرد) از اینله (Inlay) دندان کمک می گیریم.

بنابراین اینله دندان یک روش ترمیم برای دندان‌های خلفی است. به این صورت که اگر یکی از دندان‌های خلفی در مرکز سطوح جونده خود دچار پوسیدگی شدید و وسطع شده باشد (به طوری که هنوز لبه‌های دندانی درگیر نشده باشند) از اینله دندان برای ترمیم آن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : عصب کشی دندان

انله چیست؟

انله یا (Onlays) نیز به صورت مشابه یک درمان ترمیمی است که برای درمان پوسیدگی گسترده دندان های خلفی (آسیاب)  کابرد دارد. با اینکه اینله و انله با هم شباهت های زیادی دارند اما کاربرد انله وسیع تر و بیشتر از اینله دندان است.

اگر با کمک اینله بتوانیم فقط وسط سطوح جونده دندان آسیاب را ترمیم کنیم، با انله دندان می توان دندان هایی که هم وسطشان پوسیده شده و پوسیدگی یک یا بیش از 1 لبه دندان را درگیر کرده ترمیم کرد.

تفاوت اینله و انله چیست؟

با توجه به چیزی که در بخش قبل خواندیم، یک تفاوت اینله و انله دندان، وسعت مواد ترمیم کننده و اندازه آن ها است. با انله بخش بیشتری از دندان ترمیم می شود و پر کردگی آن بزرگتر است. به عبارتی با اینله، فقط مرکز سطوح جونده ترمیم می شود. اما با انله هم مرکز و هم لبه ها قابل ترمیم هستند.

تفاوت دیگر این دو ترمیم، هزینه آن ها است. به طور کلی با توجه به وسعت درمان انله، هزینه انله نسبتا بیشتر از اینله دندان خواهد بود.

منبع : کلینیک دندانپزشکی قیطریه

انواع رژیم لاغری کدامند؟ (آشنایی با ۸ نوع رژیم لاغری شناخته شده)

۱. رژیم لاغری پالئو

رژیم پالئو یا paleo به رژیم غارنشینی یا رژیم انسان های اولیه نیز گفته می شود. کسانی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند بهتر است غذاهایی بخوریم که اجداد شکارچی ما پیش از توسعه کشاورزی به عنوان غذای اصلی مصرف می کردند.

۲. رژیم غذایی وگان

رژیم وگان یا (Vegan) یکی از اخلاقی ترین و موثرترین رژیم های کاهش وزن است که این روزها دیگر تنها برای کاهش وزن نبوده و برای موضوعات زیست محیطی و اخلاقی مورد علاقه است.

۳. رژیم کم کربوهیدارت

یکی از قدیمی ترین روش های کاهش وزن ایجاد تغییرات در میزان کربوهیدارت دریافتی به جهت کاهش وزن بیشتر است. تعداد بسیار زیادی رژیم لاغری سریع و کم کربوهیدارت وجود دارد سنگ بنای همگی کاهش میزان کربوهیدارت در ژریم غذایی است. در هر روش مقدار مشخصی کربوهیدارت مصرف می شود. اما در اغلب این رژیم ها مصرف کربوهیدرات به میزان ۲۰–۱۵۰ گرم در روز کاهش میابد.

4. رژیم لاغری دوکان

رژیم دوکان یا (Dukan) نوعب رژیم کاهش وزن است که در آن میزان کربوهیدرات کم و پروتیئن بالا است. این رژیم طی ۲ مرحله به کاهش وزن موثر کمک کرده و طی دو مرحله دیگر به نگهداره، تثبیت و حفظ وزن کمک می کند.

۵. رژیم غذایی فوق العاده کم چرب

رژیم لاغری فوق العاده کم چرب (Ultra-Low-Fat) نوعی روش کاهش وزن با کاهش میزان چربی مصرفی روزانه است. در این رژیم غذایی، میزان چربی مصرفی روزانه باید به کمتر از ۱۰ درصد تمام کالری دریافتی روزانه برسد.

۶. رژیم لاغری اتکینز

یکی از موثرترین و مشهورترین برنامه های غذایی برای کاهش وزن رژیم اتکینز یا (Atkins ) است که نوعی رژیم کم کربوهیدارت محسوب می شود. افرادی که رژیم لاغری اتکینز را امتحان کرده اند معتقدند که با پرهیز از مصرف کربوهیدارت ها و با خوردن مقادیر بیشتر پروتئین و چربی می توان به راحتی وزن کم کرد.

۷. رژیم اچ سی جی

رژیم لاغری اچ سی جی یا HCG یک رژیم غذایی سریع و نسبتا دشوار است که باعث کاهش وزن در یک دوره زمانی کوتاه می شود. طرفداران رژیم غذایی اچ سی جی معتقدند که پایبندی به این برنامه لاغری، به شدت متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و بدون اینکه گرسنگی را افزایش دهد، به چربی سوزی بیشتر کمک می کند.

۸. رژیم غذایی زون

رژیم لاغری زون یا (Zone) یک روش لاغری نسبتا جدید است که در آن بر روی مصرف کربوهیدارت های با شاخص گلیسمی پایین تاکید می شود.

منبع : دکتر عنبرا

موم ارتودنسی چیست و چطور باید از آن استفاده کرد

 موم ارتودنسی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چه زمانی باید استفاده شود؟ از کجا باید آن را تهیه کرد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده شده است. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید حتما این مقاله را بخوانید.

موم ارتودنسی چیست؟

موم ارتودنسی یک ماده نرم و قالب بندی شده است و برای مراجعانی که تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته است تجویز میشود. این موم در واقع یک لایه محافظ و سدی بین بریس ارتودنسی با بافت های نرم داخل دهان است. در برخی افراد این امکان وجود دارد که براکت ها و سایر بخش های بریس باعث زخمی شدن لب، زبان و یا لثه شوند. ما این موم را به روی براکت میزنیم تا دیگر براکت به این بافت ها برخورد نکند. متخصص ارتودنسی معمولا این موم یا وکس را برای کودکان درخواست میدهد که ممکن است در ابتدا با بریس ها مشکل داشته باشند.

فواید موم ارتودنسی چیست؟

همانطور که گفته شد بیشترین استفاده کننده گان از موم بچه ها هستند. بچه ها با کمک این موم میتوانند به راحتی و بدون دغدغه طول دوره درمان ارتودنسی را پشت سر بگذارند. علاوه بر این بزرگسالان نیز میتوانند بدون اینکه کسی موم را ببیند برای کاهش آسیب ناشی از براکت میتوانند موم بزنند.

روش استفاده از موم ارتودنسی چگونه است؟

موم را می توان با دست و بدون هیچ گونه ابزار خاصی استفاده کرد.  تنها کافی اسک که یک تکه کوچک از آن را (اندازه یک نخود) جدا کرده و داخل دستان خود قرار داده تا گرمای دستتان آن را آب کند. بعد از اینکه موم توسط گرمای بدن خودتان کمی شل شد آن را روی براکت ها بزنید. دقت کنید که لزومی ندارد آن را روی همه براکت ها بزنید. تنها کافیست براکتی که شما را اذیت میکند یا جایی را زخم کرده پیدا کنید و به آرامی روی تمام سطح براکت را با موم ارتودنسی آغشته کنید.

مهمترین نکته قبل از آغشته کردن موم به براکت این است که براکت حتما باید خشک باشد. بنابراین قبل از اعمال آن، با یک دستمال کاملا تمیز براکت و اطراف آن را خشک کنید زیرا موم آب گریز است و اگر خیس شود از براکت کنده خواهد شد. هرچه موم بیشتر و بهتر به بریس بچسبد شما نیز احساس راحتی بهتری خواهید کرد و از آسیب براکت در امان خواهید ماند.

بیشتر بخوانید : عوارض ارتودنسی

اگر موم را ناخواسته ببلعیم باید چکار کنم؟

مهمترین سوالی که درباره موم مطرح میشود احتمال قورت دادنش است. برخی از بچه ها ممکن است خواسته یا ناخواسته کاری کنند که موم از روی براکت افتاده و وارد دهانشان شود. در این خصوص بد نیست که بدانید موم به هیچ عنوان سمی نیست و اگر وارد گلو و سیستم گوارش شما شود هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. اگر قرار بود که موم ارتودنسی برایتان مشکلی پیش بیاورد ما متخصصان اصلا آن را به شما توصیه نمیکردیم. بنابراین بدون ترس هر وقت خواستید از آن استفاده کنید. ولی لطفا سعی نکنید عمدی آن را قورت دهید.

آیا می توانیم قبل از خواب موم بزنم؟

استفاده از موم ارتودنسی در طول شب کاملاً خوب است، به خصوص اگر به صورت دمر با رو به شکم میخوابید و صورت خودتان را تحت فشار قرار میدهید. زیرا در این وضعیت بریسها بیشتر با فضای داخلی دهان شما در ارتباط هستند و احتمال وارد شدن آسیب وجود دارد. از طرف دیگر موم سمی نیست و اگر آن را قورت بدهید مشکلی برایتان ایجاد نیمشود. بنابر این بله چنین چیزی امکان دارد.

منبع : سایت دکتر خضری – متخصص ارتودنسی میرداماد

بایدها و نبایدهای تغذیه بعد از ایمپلنت دندان

 بعد از آنکه ایمپلنت دندان به خوبی به استخوان فک جوش خورد، توانایی جویدن شما بهتر خواهد شد و می توانید اغلب غذاهایی که همیشه دوست داشتید را میل کنید. اما تا پیش از آن، شما باید از رژیم غذایی توصیه شده توسط جراح پیروی کنید تا به جوش خوردن ایمپلنت و رسیدن به بهبودی کامل کمک کنید. ما در این مقاله به بررسی رژیم غذایی و تغذیه بعد از ایمپلنت دندان که می‌بایست بعد از عمل جراحی از آن پیروی کنید پرداخته ایم.

غذاهای ممنوعه پس از جراحی ایمپلنت

ابتدا درباره آن دسته از غذاهایی که نباید بعد از عمل مصرف شوند بپردازیم. طی دوره ریکاوری یا نقاهت پس از ایمپلنت دندان یک سری مواد خوراکی و نوشیدنی وجود دارد که شما باید از مصرف آن ها اجتناب کنید. مصرف این مواد غذایی می تواند موجب آسیب به لثه و استخوان شما و یا شکست نتیجه جراحی شود. برخی از این غذاها و خوراکی ها عبارتند از:

  • غذاهای سفت و سخت، مانند استیک و سبزیجات خام
  • خوراکی های تردی مانند پاپ کورن و چیپس
  • غذاهای مانند کارامل و تافی
  • غذاها و خوراکی هایی که نیازمند جویدن زیادی هستند مانند آدامس و نان بربری و …
  • غذاهای تند مانند فلفل تند و سالسا
  • غذاهای و نوشیدنی های اسیدی مانند پرتقال و گوجه فرنگی ، نوشابه ها و …
  • غذاها و مایعات بسیار گرم مانند قهوه و سوپ داغ
  • و …..

بیشتر بخوانید : هزینه ایمپلنت

1 روز بعد از جراحی ایمپلنت چه بخوریم؟

بعد از قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک، دندان ها و فک شما در وضعیت بسیار حساسی قرار می گیرند. به همین دلیل، رعایت رژیم غذایی و تغذیه بعد از ایمپلنت دندان، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در مصرف غذاها هوشیار بود. به همین منظور باید در 24 ساعت اول بعد از عمل، حتما غذاهای آبکی و یا نهایت بسیار نرم میل شود. بنابراین اولین مرحله از رژیم غذایی یا تغذیه بعد از ایمپلنت دندان به خوراکی های آبکی و نرم است .

هفته های بعد از جراحی ایمپلنت چه بخوریم؟

با ادامه بهبود فک، می توانید وارد فازهای بعدی تغذیه بعد از ایمپلنت دندان شوید و مثلا به آرامی غذاهای جامد را دوباره وارد رژیم غذایی خود کنید. متخصصان و جراحان ایمپلنت توصیه می کنند که برای تسریع در بهبودی، بهتر است وعده های غذایی را غنی از پروتئین و سایر مواد مغذی انتخاب کنید

چرا تمرکز بر مصرف پروتئین پس از جراحی ایمپلنت دندان بسیار مهم است؟

پروتئین یک ماده مغذی و ضروری برای بهبودی بیشتر طی دوره نقاهت است و باید در رژیم غذایی یا تغذیه بعد از ایمپلنت دندان حتما گنجانده شود. پروتئین نه تنها برای ساخت و ترمیم بافت های تحت عمل جراحی ایمپلنت دندان ضروری است، بلکه به بدن در مبارزه با عفونت نیز کمک می کند. همانطور که از جراحی ایمپلنت دندان بهبود می یابید، متخصصان توصیه می کنند که بیش از مقدار معمول خود پروتئین بخورید تا بتوانید توانایی های بهبود بخشیدن به بدن خود را تقویت کنید.

منبع : کلینیک دندانپزشکی قیطریه

انتخاب آرایشگاه مناسب برای روز عروسی

 یکی از مهم ترین بخش برای عروس خانم ها،انتخاب آرایشگاه مناسب برای عروسی و انتخاب آرایشگر می باشد، امکان دارد شما تعریف فلان سالن را از نزدیکانتان بشنوید ولی از این خبر ندارید که آرایشگر ماهر است یا مبتدی، برخی سالن‌های برند فقط به دلیل شناخته شده بودن سر زبان هستند اما اگر شما به آنها سری بزنید ممکن است اصلا از کیفیت کار، بهداشت یا طرز برخورد آرایشگران خوشتان نیاید.

یک سالن خوب سالنی است که پرسنل آن با شما رفتار محترمانه‌ای دارند، به حداقل‌های حقوق مشتری اهمیت می‌دهند. محیط آن از جمله،میزکار، دیوارها، کف و سرویس‌های بهداشتی تمیز وباطروات باشد.

آرایشگر باید هنرمند ، خلاق و با حوصله باشد. یک آرایشگر ضمن اینکه باید تکنیک‌ها و روش‌های آراستن مشتری‌ را بداند باید سلیقه و ابتکار خوبی داشته باشد تا بتواند در مورد هر کس تکنیک‌ها را به طرز منحصر به فردی پیاده کند. مثلا شما می‌گویید این مدل را دوست دارم آرایشگر باید بتواند این مدل را برای شما نقد کند و بگوید به چه دلایلی موافق یا مخالف خواسته ی شماست.

اطلاع از نظرات مشتریان

حتما در سالن زیبایی مشتری‌هایی حضور دارند که از قبل به این سالن مراجعه می‌کنند کنار آنها بنشینید و در مورد سالن و آرایشگاه مورد نظرتان از آنها بپرسید. این افراد می‌توانند معایب یا محاسن کار سالن یا آرایشگر را در اختیارتان قرار دهند

استفاده ازخدمات آرایشگاه

برای دیدن کیفیت کار اگر سالن و آرایشگری را انتخاب کردید حتما چند ماه قبل از عروسی خدمات زیبایی که از او می‌خواهید را امتحان کنید،انجام خدمات دلخواه مانند گریم صورت، کمک به پوشیدن و ست کردن لباس عروس، پاکسازی پوست و… ممکن است آرایشگر خیلی خشن و باعجله بخواهد کارش را یک‌ جوری تمام کند یا این‌که اصلا نتیجه کار او را نپسندید و ترجیح بدهید پول ‌تان را در سالنی دیگر خرج کنید.

دیدن نمونه کارهای قبلی

دربسیاری از آرایشگاه‌ها آلبوم نمونه های قبلی وجود دارد می‌توانید حتی آلبوم عروس هایی که این سالن آراسته را نگاه کنید. البته این آلبوم‌ها و پرسیدن از سوابق آرایشگر نمی‌تواند چندان نتیجه قابل اطمینانی به شما بدهد، متاسفانه بسیاری از آرایشگران از تصاویری جعلی به عنوان نمونه کار استفاده می کنند،پیشنهاد میکنیم فقط به تصاویری اعتماد کنید که در آنها بخشی از سالن آرایشگاه و یا کارت ویزیت آنها به وضوح دیده می شود.

شما هم چنین می توانید برای آموزش آرایشگری نیز به دوره های آموزش آرایگشری سالن الماس نشان نیز مراجعه کنید.

امکانات رفاهی کلینیک های دندانپزشکی

 هر کلینیک دندانپزشکی از لحاظ مکانی بایستی در موقعیتی قرار گرفته باشد که از نظر دسترسی مشکلی برای بیماران خود به وجود نیاورد و به راحتی در دسترس باشد. همچنین یکی از معضلاتی که برای مراکز درمانی وجود دارد عدم وجود فضای پارکینگ برای وسایل نقلیه بیماران می باشد که در صورت وجود پارکینگ، کلینیک دندانپزشکی یک مزیت بسیار عمده برای بیماران خود به وجود آورده است.

از دیگر موارد که کلینیک های دندانپزشکی بایستی به صورت ویژه آن را مورد توجه قرار دهند ایجاد یک فضای مناسب و آرامش بخش به عنوان اتاق انتظار برای بیماران و همراهان آنها می باشد. تمامی افراد به این موضوع واقف هستند که به دلیل مشخص نبودن زمان عملیات دندانپزشکی این امکان وجود دارد که گاهی حتی تا چند ساعت مجبور به انتظار کشیدن جهت رسیدن نوبت خویش باشند و این موضوع امری اجتناب ناپذیر می باشد، پس بایستی فضایی در کلینیک ایجاد شده باشد تا موجبات آسایش هر چه بیشتر بیماران و همراهان آنها را به وجود آورد.

در اولین مرحله معماری اتاق انتظار و فضای آن بایستی به گونه ای طراحی شده باشد که بیمار در آن احساس آرامش داشته باشد و همچنین با توجه به بوی مواد دندانپزشکی بایستی دارای تهویه مناسبی باشد و فضا آکنده از رایحه خوش باشد. نکته دیگری که حتما بایستی مورد توجه قرار گیرد برخورداری کلینیک ها از سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب می باشد و همچنین فضای کلینیکی نیز بایستی بسیار بهداشتی و آکنده از هر گونه میکروبی باشد.

در کلینیک های دندانپزشکی امکانات رفاهی نیز بایستی برای بیماران و همراهان آنها مهیا باشد که هر چه این امکانات بالقوه تر باشند کلینیک از اقبال بیشتری برای مراجعه بیماران برخوردار خواهد بود. برخی از مهمترین امکانات رفاهی می توانند شامل مواردی همچون سیستم های صوتی و تصویری، اینترنت wifi رایگان با سرعت بالا و کتابخانه با برخورداری کتاب مناسب برای تمامی سنین و غیره اشاره نمود.

صفحه قبل 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 صفحه بعد