x تبلیغات
تکتا

یک جراح لاغری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

۱. حتما و حتما تخصص مرتبط دارد

هیچ پزشکی نمی‌تواند ادعا کند بهترین جراح لاغری در تهران یا هر شهر دیگری است اما تخصص باریاتریک و جراحی لاغری را نداشته باشد. اصلا اولین شرط اینکه یک پزشک را جراح لاغری بنامیم داشتن مدرک و تخصص باریاتریک و لاغری است.

چنین جراحی همانطور که گفتیم حتما مهارت بالایی در روش های لاپاراسکوپی دارد و در مدارک آکادمیک اش حتما قید شده به طور کامل و تخصصی دوره های جراحی لاغری را گذرانده است.

۲. تجربه کافی دارد

شاید مدرک و تخصص، اولین ویژگی یک یک جراح چاقی خوب باشد، اما برای اینکه بهترین جراح لاغری باشید تنها تخصص کافی نیست. چرا؟ زیرا تفاوت های بسیار زیادی بین افراد باتجربه و بی تجربه وجود دارد. شما خودتان قضاوت کنید، بین یک جراح جوان که به تازگی مطب دایر کرده و یک جراح با سابقه بیش از ۱۰ سال کدامیک می تواند بهترین جراح لاغری در تهران یا هر شهر دیگر باشد؟ بنابراین حتما به تجربه جراحی که می خواهید انتخاب کنید توجه ویژه داشته باشید.

۳. به تمام روش های جراحی لاغری وارد است

به کسانی که با کمک جراحی وزن از دست می دهند، می گویند شما عمل جراحی لاغری انجام داده اید. همین باعث می شود افراد دیگر تصور کنند ما فقط و فقط یک نوع عمل جراحی داریم که منجر به لاغری می شود.

اما این تصور درست نیست. زیرا تعداد زیادی تکنیک و روش جراحی برای لاغری وجود دارد که هر کدام مهارت خاصی نیاز دارند و به روش های خاصی منجر به لاغری می شوند. تعداد دقیق روش های لاغری مشخص نیست ولی احتمالا ۵ تا ۱۰ روش وجود دارد که در میان مردم شناخته شده هستند. مهمترین جراحی های لاغری عبارتند از

عمل اسلیو معده

جراحی بای پس معده

پلیسه معده

مینی بای پس معده

بای پس روده

ساسی بای پس

باندینگ

و

این عمل‌ها شناخته شده هستند و هر جراح لاغری باید به آن ها تسلط کافی داشته باشد. حتی اگر یک پزشکی لقب بهترین بهترین دکتر برای اسلیو معده در تهران را یدک بکشد اما به عمل بای پس روده وارد نباشد درست نیست به او لقب بهترین جراح لاغری را بدهیم زیرا چنمین لقبی شایسته پزشکانی است که به همه روش های جراحجی وارد باشند.

۴. یک مدیر بسیار حاذق است!

منظورمان این نیست که جراح، مدیر یک مجموعه، کلینیک یا بیمارستان و یا حتی مطب خودش باشد. اینجا منظور ما از مدیر بودن، کنترل شرایط اتاق عمل و پروسه جراحی است. یک دکتر جراح چاقی باید با اطمینان و تسلط کافی عمل جراحی را پیش ببرد تا همه چیز بدون خطر و در شرایطی ایمن انجام شود.

گاهی اوقات لازم است که حین انجام جراحی خاصی مانند اسلیو معده، یک عمل دیگر بر حسب ضرورت صورت بگیردریال اینجاست که جراح باید این موضوع را تشخیص داده و با اطمینان بتواند شرایط را مدیریت کند. همچنین جراحی که تسلط کافی در جریان عمل داشته باشد در زمان بروز عوارض و موارد ناخواسته به خوبی از سلامت و جان بیمارش محافظت می کند.

۵. درصد موفقیت عمل هایش بالاست

در صورتی که مثلاً شما بهترین جراح لاغری در تهران را برای خودتان انتخاب کرده باشید و پس از عمل نیز به تمام توصیه‌های او عمل کنید، آنوقت بدون هیچ عارضه خاصی وزن از دست می دهید. این یعنی درصد موفقیت عمل لاغری زیاد است. مشخصا از میان همه عمل ها نیز اسلیو از همه بیخطرتر بوده و درصد موفقیت بالاتری دارد. این یعنی اگر شما مثلا بهترین دکتر برای اسلیو معده در تهران  را انتخاب کنید در مجموع عمل موفقیت آمیز با کاهش وزن مناسبی تجربه خواهید کرد. این درحالی است که درصد موفقیت عمل هایی که توسط جراحان کم تجربه صورت می گیرد پایین تر است و معمولا افراد کاهش وزن قابل قبولی نخواهند داشت.

۶ بازخوردهای مثبت زیادی دارد

خیلی ساده است و شما خودتان هم می توانید امتحان کنید. فرض کنید ادعا می شود دکتر فلان، بهترین جراح اسلیو معده در تهران است. شما به راحتی می توانید با یک اقدام بسیار ساده راستی و درستی این ادعا را متوجه شوید. کافیست به سایت، شبکه های اجتماعی یا اصلا به مطب آن دکتر مراجعه کنید و بازخورد کاربران، مراجعان و یا بیمارانش را ببینید. به آن ها بگویید آیا این دکتر شما واقعا بهترین جراح لاغری در تهران است؟ آیا واقعا آنطور که می گویند این دکتر خوب و قابل اعتماد است؟

بر اساس چیزهایی که میبینید و یا میشنوید خودتان درباره راستی و درستی این ادعا تحقیق کنید. اگر بازخورد ها خوب بود که تیرتان به هدف خورده و آن جراح می تواند عمل شما را نیز به خوبی انجام دهد. اما اگر بازخورد خوبی در خصوص او وجود نداشت سراغ پزشک بعدی که ادعا می شود بهترین جراح چاقی در تهران است بروید. همین کار را بارها تکرار کنید….

عوارض رفتن به دندانپزشکی در دوران بارداری چیست؟

 

اگرچه بسیاری از زنان 9 ماه را بدون هیچ گونه ناراحتی دندانی و یا نیاز به خدمات دندانپزشکی بارداری سپری می کنند، اما در هر صورت حاملگی می تواند در برخی خانم ها مشکلات و معضلاتی ایجا کند که حتما نیازمند رسیدگی، معاینه و درمان دندانپزشکی خواهد بود. در ادامه به برخی از شایعترین مشکلات دهان و دندان در طول 9 ماه بارداری اشاره می کنیم و سعی می  کنیم درباره مدیریت آن ها نیز توضیحاتی هرچند خلاصه ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید :

اینکه گفته می شود دندانپزشکی بارداری برای خانم های حامله عارضه و خطر دارد درست نیست و متاسفانه ناشی از نا آگاهی است. قبل از هرچیزی باید به این نکته توجه کرد که قرار نیست هر کسی که متخصص دندانپزشکی بارداری مراجعه می کند حتما و حتما باید مشکلی داشته باشد. معمولاً هدف انجام چکاپ دوره ای منظم برای پیشگیری و یا درمان به موقع مشکلات دهان و دندان است و سپس ارائه آموزش های لازم به خانم های باردار.

بنابراین چیزی به نام “عوارض رفتن به دندانپزشکی در دوران بارداری” نه تنها درست نیست که گمراه کننده است. چون هیچوقت با رفتن به یک کلینیک یا مطب دندانپزشکی قرار نیست عارضه یا خطری ما را تهدید کند. با این حال اگر طی این دوران مشکل حادی برای شما ایجاد شود و به دندانپزشک خود درباره حاملگیتان چیزی نگویید احتمالا عوارضی جزئی تجربه خواهید کرد که البته معمولا خود دندانپزشک متوجه بارداری شما می شود یا از شما در این باره سوالاتی خواهد پرسید. و جای نگرانی نیست.

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی تاج

مراقبت های بعد از کشیدن دندان در روزهای اول

 بیشتر مراقبت های بعدی در چند روز اول پس از کشیدن دندان، به ایجاد لخته خون و مراقبت از دهان متمرکز است. همانطور که برخی از متخصصان متذکر می شوند، خونریزی سطح پایین تا 24 ساعت پس از کشیدن دندان کاملا طبیعی است. با این حال، خونریزی بیش از حد پس از این مرحله نیاز به درمان دارد.

برخی راهکار ها برای مراقبت از دندان کشیده شده برای 2 روز اول آن، عبارتند از:

استراحت کافی داشته باشید: بهتر است حداقل در 24 ساعت اول پس از کشیدن دندان استراحت کنید.

گاز را در صورت لزوم عوض کنید: بهتر است که حداقل چند ساعت اولین گاز را در دهان بگذارید تا لخته ایجاد شود. بعد از این، می توانید گاز را هر چند بار که لازم است عوض کنید.

از شستن دندان اجتناب کنید: تا آنجا که ممکن است از شستن، غرغره کردن هر چیز در دهان خودداری کنید. این اقدامات ممکن است هر لخته ای را که تشکیل می شود را از بین ببرد و بر زمان بهبود تأثیر بگذارد.

از نی استفاده نکنید: استفاده از نی فشار زیادی را به زخم بهبود دهنده وارد می کند، که می تواند به راحتی لخته خون را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید:

تف نکنید: تف کردن باعث ایجاد فشار در دهان می شود که ممکن است لخته خون را از بین ببرد.

از دمیدن بینی یا عطسه خودداری کنید: اگر جراح دندان را از نیمه بالایی دهان خارج کرده است، دمیدن بینی یا عطسه می تواند باعث ایجاد فشاری در سر شود که ممکن است لخته خون در حال رشد را از بین ببرد.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن همان فشار استفاده از نی را در دهان ایجاد می کند. بهتر است از مصرف سیگار در کل روند بهبودی خودداری کنید. اما به طور کلی در طی دو روز اول سیگار نکشید که لخته خون تشکیل می شود.

مسکن ها را مصرف کنید: مسکن های بدون نسخه ممکن است به کاهش درد و التهاب کمک کنند.

سر خود را بلند کنید: هنگام خوابیدن از بالش های اضافی برای بلند کردن سر استفاده کنید. این کار باعث جمع شدن خون در سر و طولانی شدن زمان بهبودی شود.

منبع : https://www.donya.dental/

هزینه کشیدن دندان

 هزینه کشیدن دندان بر اساس عوامل متعددی مانند سن، نوع دندان، کانال های دندان، موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشکی، تخصص و مهارت دندانپزشک تعیین می گردد. در صورتی که کشیدن دندان شیری مطرح است، نیاز به بی حسی و یا عدم نیاز به تزریق بی حسی نیز در هزینه نهایی تاثیر گذار است. کشیدن دندان بزرگسالان نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارد. در برخی از افراد ممکن است تا دندان نهفته باشد که هزینه را کمی بیشتر از زمانی که دندان نمایان است، خواهد کرد. دندان عفونی یا سالم و موقعیت دندان نیز از جمله مواردی هستند که در هزینه نهایی درمان تاثیر گذارند. به طور کلی مواردی که در بحث کشیدن دندان در هزینه نهایی آن تاثیر گذار هستند، عبارتند از:

نوع درمان

یکی از مهمترین مواردی که بر هزینه های درمان تاثیر گذار است، نوع درمان می باشد. در صورتی که لازم باشد تا دندانی را بکشید، این موضوع اهمیت دارد که موقعیت و شرایط دندان در دهان به چه صورت است و به چگونه باید کشیده شود. هزینه کشیدن دندان عقل با دندان آسیاب تفاوت هایی دارد، زیرا در برخی مواقع کشیدن دندان عقل با پیچیدگی هایی همراه می باشد و شاید به جراحی نیازمند باشد. دندان نهفته با دندان نمایان به میزان تخصص و مهارت جداگانه ای از دندانپزشک نیاز دارند که در هزینه کشیدن دندان تاثیر دارند.

پیچیدگی درمان

در بسیاری از موارد سختی های کشیدن دندان بر هزینه نهایی تاثیر می گذارد. هزینه کشیدن دندان سالم با عفونی تفاوت هایی دارد، زیرا کشیدن دندان عفونی به مهارت و دقت بیشتری نیاز دارد. همچنین اگر دندان نهفته باشد، برای کشیدن آن به جراحی نیاز است که تاحدودی می تواند سبب افزایش قیمت گردد. به طور کلی از بین تمامی دندان ها کشیدن دندان عقل سخت تر می باشد، زیرا این دندان در بیشتر موارد به صورت نهفته و یا نیمه نهفته می باشد.

بیمه

یک دیگر از مواردی که بر هزینه کشیدن دندان تاثیر گذار است، داشتن بیمه درمانی می باشد. با وجود اینکه بسیاری از بیمه های درمانی خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار نمی دهند، اما برخی از بیمه ها تعرفه هایی را برای کشیدن دندان در شرایط خاصی به بیمه شدگان خود پرداخت می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر باید با بیمه درمانی خود هماهنگی های لازم را انجام دهید تا در صورت پرداخت هزینه، رسید مورد نیاز را از دندانپزشکی خود تهیه نمایید.

تکنولوژی مورد استفاده

علم دندانپزشکی نیز مانند سایر موارد پزشکی در حال رشد و توسعه می باشد. گاهی اوقات می توان برای کشیدن دندان از روش لیزر کمک گرفت. در صورتی که دندانپزشکی مورد نظر شما با استفاده از این امکانات خدمات موردنیاز شما را انجام دهد، هزینه کشیدن دندان افزایش پیدا خواهد کرد.

تخصص دندانپزشک

یکی از موارد دیگری که بر هزینه کشیدن دندان تاثیر گذار است، تخصص و مهارت دندانپزشک است. با توجه به اینکه وضعیت دندان شما چگونه باشد، هزینه کشیدن دندان از جانب دندانپزشک عمومی و یا جراح فک و صورت متفاوت است و به همین طریق جراح متخصص فک و صورت هزنیه بیشتری را نسبت به دندانزپشک عمومی دریافت می کند.

هزینه های جانبی

برخی از هزنیه های جانبی مانند ویزیت و معاینه و هزنیه های عکس برداری می توانند بر هزینه نهایی درمان موثر باشند.

بیشتر بخوانید :

دندان درد و پوسیدگی دندان کودک

 دندان درد بچه ها رو جدید بگیرد و توجه داشته باشید که شروع دندان درد می تواند زنگ خطری برای والدین باشد، چراکه دندان درد در بچه ها یعنی اینکه پوسیدگی از سد مینای دندای عبور کرده و در حال رسیدن به عاج دندان هست و اگر به موقع درمان نشود، می تواند در آینده مشکلات بیشتری را در پی داشته باشد.

توجه داشته باشید که ساختار عاج دندان نسبت به مینای دندان ضعیف تر می باشد، برای همین با رسیدن پوسیدگی به این ناحیه احتمال درگیری شدن عصب دندان نیز بیشتر می شود. بنابراین اگر دردی در ناحیه دندان کودک شاهده کردید، به موقع به یک متخصص دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید.

با مراجعه به موقع به دندانپزشکی کودکان ، قبل از اینکه مشکل دندان کودک جدی تر شود، دندانپزشک می تواند نسبت به درمان به موقع اقدام کند. همچنین می توانید دستورالعمل ها و توصیه های لازم جهت جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی در دندان های بچه را دریافت کنید، چراکه زمانی که درد دندان کمتر و مقطعی است، می توان با توصیه های دندانپزشکی از طریق کارهای ساده ای مانند رعایت بهتر و صحیح تر بهداشت دهان، تغذیه صحیح و بهتر و … از بیشتر شدن پوسیدگی دندان های کودک جلوگیری کرد. مراجعه به دندانپزشکی تخصصی اطفال دارای مزایایی می باشد که در مطلب مزایای مراجعه به دندانپزشکی تخصصی اطفال این مزایا بیان شده است

با رعایت دقیق و صحیح بهداشت دهان و دندان هاریال استفاده صحیح از مسواک و … می توان بهتر از دندان ها مراقبت کرد تا کودک کمتر دچار پوسیدگی و دندان درد شود.

با فرزندانتان قبل از اینکه مشکلات دندانی جدی تری داشته باشند، به دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید. چرا که اینگونه هم خاطره بدی از دندان درد نخواهند داشت و هم اگر مشکل جزئی در دندان های کودک مشاهده شد، می توان به موقع نسبت به رفع مشکل اقدام کرد. توجه داشته باشد که اگر حتی یکبار هم کودکتان اظهار دندان درد داشت، در نخستین فرصت به یک مرکز تخصصی دندانپزشکی اطفال مراجعه داشته باشید.

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی تاج

5 نکته مهم قبل ار کاشت ایمپلنت

 اگر خود را برای جراحی ایمپلنت دندان آماده می‌کنید خوب جایی آمده‌اید زیرا ما بدون اینکه بخواهیم وقت شما را بگیریم و یا شما را به بیراهه بکشانیم، با ذکر 5 نکته ساده شما را مهیای کاشت ایمپلنت خواهیم کرد. با دنبال کردن این نکات تجربه‌ای بهتر و متفاوت‌تر از ورند کاشت ایمپلنت خواهید داشت. این شما و این نکات و آمادگی های قبل از ایمپلنت دندان.

1. تصمیم جدی بگیرید

با خودتان روراست باشید. اگر 1 یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید، بلاخره باید به فکر جایگزین کردن آن ها باشید. زیرا دندانی که از دست رفت، دیگر به شکل طبیعی باز نخواهد گشت، و اگر با روشی جای خالی آن ها را پر نکنید، برایتان عوارض زیادی به همراه خواهد داشت. برای آگاهی از این عوارض می‌توانید صفحه “مشکلات از دست رفتن دندان ها” را مشاهده کنید.

. یک متخصص ایمپلنت خوب پیدا کنید (مهمترین قدم در آمادگی های قبل از ایمپلنت دندان)

شاید این مهم‌ترین مرحله برای افرادی است که به دنبال کاشت ایمپلنت هستند. زیرا همه چیز به انتخاب یک متخصص ایمپلنت خوب بستگی دارد. شما هر چقدر آماده باشید و همه چیز مهیا باشد، اما نتوانسته باشید یک متخصص خوب پیدا کنید، احتمالاً روند کاشت ایمپلنت شما خوب پیش نخواهد رفت.

برای پیدا کردن یک متخصص خوب، می توانید در اینترنت به جستجو بپردازید و بر اساس معیارهایی مانند نظرات بیماران، تصاویر قبل و بعد، مهارت، تخصص و مدرک جراح و … در نهایت یک متخصص پیدا کنید. شما همچنین می توانید از تجربیات آشنایان و اطرافیان خود نیز استفاده کنید.

3. معاینات دندانپزشکی را به صورت کامل انجام دهید

پس از انتخاب یک متخصص ایمپلمنت خوب، شما تقریباً بیش از 50 درصد مسیر را طی خواهید کرد. از اینجا به بعد، دیگر همه چیز به جراح و یا متخصص شما بستگی دارد. شما یک جلسه به مطب دکتر خود مراجعه می کنید و به صورت کامل تحت معاینه و ارزیابی قرار می گیرید.

شما باید خود را برای گرفتن تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس آماده کنید و به سوالاتی که ممکن است متخصص از شما بپرسد فکر کنید و خود را برای آن جلسه به طور کامل آماده کنید. تعدادی از سوالاتی که ممکن است متخصص از شما بپرسد عبارتند از:

  • هدف شما از کاشت ایمپلنت چیست؟
  • چه مدت است که دندان خود را از دست داده اید؟
  • آیا به سایر روش های جایگزین دندان فکر کرده اید؟
  • آیا بیماری خاصی دارید؟
  • آیا داروی خاصی مصرف می کنید؟
  • آیا می توانید خود را برای یک عمل جراحی آماده کنید؟
  • آیا حساسیت خاصی دارید؟
  • و ….

4. به توصیه های متخصص ایمپلنت خود عمل کنید

در جلسه معاینه و ارزیابی اگر تصمیم بر آن باشد که جراحی ایمپلنت انجام دهید و درباره تمام مسائل مانند، هزینه ایمپلنت دندان، نوع ایمپلنت، روز عمل و … صحبت شد، متخصص دستورالعمل هایی به شما می دهد تا با آمادگی بهتری جراحی صورت بگیرد. مثلا ممکن است به شما لیست داروهایی را بدهد که می بایست مصرف کنید. (به عنوان مثال ممکن است از قبل به شما دستور مصرف آنتی بیوتیک دهد و یا اینکه از شما بخواهد دهان خود را با دهانشویه آنتی باکتریال شستشو دهید تا میکروب ها و باکتری ها از ناحیه عمل عاری شوند)

5. در صورت لزوم خود را برای پیوند استخوان آماده کنید

یکی از آمادگی های قبل از کاشت ایمپلنت دندان باید داشتن تراکم کافی استخوان فک باشد. یعنی این استخوان به اندازه کافی متسحکم باشد تا ایمپلنت بدون مشکل در آن کاشته شود. اما اگر مدت زیادی است که دندان خود را کشیده اید و یا با تراکم ناکافی استخوان دندان مواجه هستید، باید حتما خود را برای پیوند استخوان آماده کنید.

مواد استخوانی مورد نیاز برای پیوند به فک شما، ممکن است یک ماده مصنوعی باشد یا از ناحیه دیگری از بدن شما استخراج شود. اگر قصد داشته باشید که ایمپلنت فوری بکارید، می توانید به صورت همزمان جراحی کاشت ایمپلنت و پیوند استخوان انجام دهید اما اگر ایمپلنت شما تاخیری باشد ابتدا باید پیوند انجام شود و چند ماه بعد از آن اقدام به کاشت ایمپلنت شود.

بیشتر بخوانید :

پاسخ به سوالات رایج درباره کیست های مخاطی دهان و روشهای درمان آن ها

 

موکوسل معمولا چقدر طول می کشد؟

این کیست مخاطی که ممکن است در هنگام صحبت کردن، جویدن، بلعیدن و در برخی موارد تنفس مشکل ایجاد کند معمولا در عرض 3-6 هفته بهبود می یابند و اگر بیش تر از این طول بکشد نیاز به مراجعه دندانپزشکی دارند.

آیا موکوسل بدون هیچ دارویی ناپدید می شود؟

بله، این ضایعات معمولا خودشان می توانند خودبه خود شوند. با این حال آنها ممکن است برای سالهای طولانی باقی بمانند و باعث ناراحتی شوند. از این رو در چنین شرایطی برداشتن آن ها به روش جراحی مورد نیاز است.

آیا این ضایعه می تواند منجر به سرطان دهان یا پوست شود؟

خیر. کیست مخاط دهان به عنوان بیماری های خوش خیم طبقه بندی می شود و سرطانی نمی شوند.

آیا کیست های مخاطی به گزینه جراحی نیاز دارند؟

بله، به خصوص اشکال مزمن و عود کننده نیاز به جراحی دارند. و در موارد معدود ممکن است نیاز به جراحی موکوسل احساس شود.

بیشتر بخوانید :

آیا تخلیه کیست مخاطی در خانه توصیه می شود؟

خیر، این می تواند منجر به عود مجدد و حتی بدتر شدن اوضاع شود.

آیا عسل می تواند به درمان موکوسل کمک کند؟

بله، گاهی اوقات می تواند کمک کند و موثر باشد اما نه همیشه.

آیا کیست مخاطی می تواند آسیب دائمی ایجاد کند؟

بله، هنگامی که رشد کرده و پوست را درگیر کند، می تواند باعث ایجاد مقداری اسکار (جزئی) پس از برداشتن جراحی شود.

چه گزینه های درمانی برای کیست مخاطی پیشنهاد می کنید؟

بهترین درمان برای درمان، برداشتن موکوسل است. ایجاد یک برش و تلاش برای تحلیه محتویات کیست توسط دندانپزشک منجر به درمان می شود.

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی تاج

موکوسل دهان چیست؟

 

موکوسل دهان چیست؟

موکوسل‌های دهانی که گاهی اوقات به عنوان کیست‌های مخاطی دهان شناخته می‌شوند، تاول‌های بدون درد هستند که در سطح دهان ایجاد می‌شوند. این کیست‌ها اغلب به رنگ شفاف یا آبی کبود ظاهر می‌شوند در حالی که شکل صاف و گردی دارند.

آنها معمولاً در سطح داخلی لب پایین، داخل گونه‌ها و سطح پایین زبان ایجاد می‌شوند. اگرچه موکوسل‌ها معمولاً بدون درد هستند، اما بسته به اندازه‌شان که از1 میلی متر تا 2 سانتی متر متغیر است، ممکن است مانع جویدن، صحبت کردن، بلعیدن و تنفس شوند.

علت ایجاد کیست‌های مخاطی در داخل دهان چیست؟

این ضایعات معمولاً در نزدیکی یا در دهانه غدد بزاقی تشکیل می شوند که به عنوان مجرای بزاقی نیز شناخته می شود. معمولا این کیست ها در اثر ضربه به دهان ایجاد می شوند. ضربه وارد شده نیز باعث پارگی مجرا و ریختن بزاق به داخل بافت همبند می شود که منجر به التهاب و تورم در آن ناحیه خواهد شد.

بنابراین همه چیز از یک ضربه یا تروما شروع می شود و این ضربه نیز ممکن است ناشی از یکی از موارد زیر باشد:

گاز گرفتن یا مکیدن لب

جویدن گونه

تماس مداوم با دندان تیز

یا فشار دادن مداوم زبان به دندان ها.

برخورد شی به صورت و دهان

به زمین خوردن

و

بیشتر بخوانید :

این ضایعه چطور تشخیص داده می شود؟

دندانپزشکی که برای درمان موکوسل به او مراجعه می کنید معمولاً می تواند ضایعه را از روی ظاهر آن تشخیص دهد. اگر ابهامی درخصوص ماهیت یا خصوصیات آن وجود داشته باشد، معمولا درخواست سونوگرافی یا نمونه برداری موکوسل برای تأیید و  تشخیص نهایی داده می شود.

روش درمان موکوسل دهان چیست؟

در بیشتر موارد، درمان موکوسل دهان ضروری نیست زیرا کیست خود به خود پاره می شود. به عبارتی در اغلب اوقات درمان خودبخودی موکوسل معمولا بین 3 تا 6 هفته رخ میدهد. اما چنانچه ضایعه به صورت پایدار یا بزرگ باشد، دندانپزشک شما ممکن است از کرایوتراپی، لیزر درمانی یا جراحی برای برداشتن کیست استفاده کند. این موارد روش های قطعی درمان این ضایعه هستند.

درمان خانگی موکوسل دهان چیست؟

در خانه نیز به صورت محدود می توان به کاهش علائم و شدت کیست مخاطی کمک کرد اما روش قطعی درمان را تنها باید با کمک دندانپزشک انجام داد. در حین امتحان کردن روش های درمان خانگی موکوسل نیز هیچگاه سعی نکنید کیست را در خانه بردارید یا پاره کنید. زیرا کیست ممکن است عود کند، بنابراین دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند غده بزاقی آسیب دیده یا مسدود شده برداشته شود.

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی تاج

هزینه انواع لمینت دندان

 

هزینه لمینت موقت در سال 1400

اگر قصد اصلاح طرح لبخند و زیباسازی دندان با لمینت دندان دارید باید انتظار داشته باشید که دست کم 2 جلسه به مطب یا کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی مراجعه کنید.

در جلسه اول دندان های شما بررسی می شود و بخشی از مینای دندان جهت قرار گرفتن لمینت روی دندان تراشیده می شود. پس از تراشیدن دندان، از آن قالب گرفته می شود و بر اساس آن قالب یک لمینت دندان موقت برای شما ساخته می شود. سپس قالب را به لابراتوار می فرستند تا بر اساس فرم قالب دندان، لمینت دندان نهایی ساخته شود.

از آنجا که برای تولید لمینت موقت مواد بکار می رود، باید هزینه این مواد به صورت جداگانه پرداخت شود. یعنی به جز هزینه ای که برای لمینت دائمی پرداخت می کنید باید یک هزینه جدا در حدود 1 میلیون تومان هم بابت لمینت موقت پرداخت کنید.

قیمت لمینت دندان دائمی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

در لابراتوار بر اساس قالبی که از دندان یا دندان های شما گرفته شده است یک لمینت دائمی و منحصر به فرد که مخصوص دندان شما است ساخته می شود. هزینه این لمینت با قیمت لمینت دندان موقت جدا است و به طور میانگین 3 میلیون تومان به ازای هر واحد است.

قیمت لمینت متحرک دندان در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

احتمالا این روزها شما هم نام لمینت متحرک به گوشتان خورده است. اجازه دهید پیش از آنکه درباره هزینه ین لمینت صحبت کنیم، توضیح دهیم که اصلا به چه لمینتی در اصطلاح متحرک گفته می شود. این ها در واقع قالب های دندانی به رنگ دندان هستند که به صورت موقت و به منظور زیبایی یا رفع عیوب دندان ها بر روی قوس فکی قرار داده می شوند. آن ها لبخند را یکدست سفید و زیبا می کنند.

مراحل جرم گیری دندان

 مرحله اول: جرم گیری و کورتاژ لثه

دو روش اصلی برای از بین بردن جرم دندان وجود دارد، البته بعضی از دندان‌پزشکان از هر دو روش استفاده می کنند. در ادامه این دو روش شرح داده می شود.

جرم‌گیری با ابزارهای دستی

دندان‌پزشک شما در این حالت از یک جرم‌گیر دندان استفاده می‌کند و به صورت دستی پلاک‌های موجود روی دندان را از بین می‌برد. ار آنجا که دندانپزشک توانایی مشاهده پلاک‌ها را ندارد، مجبور است از حس لامسه خود برای شناسایی نواحی ایجاد پلاک و رسوب بر روی دندان‌ها استفاده کند.

جرم‌گیری با ابزارهای اولتراسونیک

 ابزار جرمگیری دندان اولتراسونیک پلاک‌ها را از روی دندان شما با لرزش یک سر فلزی، پاک می‌کند، در این روش از اسپری کردن آب برای شستن پلاک‌ها از روی دندان و سرد نگهداشتن سر دستگاه استفاده می‌شود.

کورتاژ لثه

زمانی که با درمان جرم دندان و پلاک دندان ها، همچنان عوامل ایجاد عفونت در بافت اپیتلیوم (بافت پوششی) لثه‌ای اطراف دندان باقی بماند، با انجام کورتاژ لثه ای می‌توان درمان را انجام داد. لیزر با حذف بافت اپیتلیوم عفونی و حفظ بافت همبند سالم در لایه‌های زیرین، موجب می‌شود که بافت لثه‌ای سالمی ساخته شود.

در این کلینیک جرم گیری و جرم گیری عمیق دندان‌ها معمولا در دو تا چهار جلسه انجام می‌گیرد. دندان پزشک برای این که احساس درد نکنید، لثه‌ها را با استفاده از بی حسی موضعی بی حس می‌کند. در هر جلسه یک چهارم دهان و به مدت 45 دقیقه تحت درمان قرار می گیرد. در صورتی که بیماری لثه پیشرفته نباشد، جرم گیری در یک جلسه به طور کامل انجام می‌گیرد.

در این کلینیک دندانپزشکی دنیا جرم‌گیری و جرم‌گیری عمیق دندان‌ها معمولاً در دو تا چهار جلسه انجام می‌گیرد. دندان پزشک برای این که احساس درد نکنید، لثه‌ها را با استفاده از بی حسی موضعی بی حس می‌کند. در هر جلسه یک چهارم دهان و به مدت 45 دقیقه تحت درمان قرار می‌گیرد. در صورتی که بیماری لثه پیشرفته نباشد، جرم‌گیری در یک جلسه به طور کامل انجام می‌گیرد.

مرحله دوم: بروساژ دندان

احتمالا شما هم واژه بروساژ دندان را همراه با جرم گیری دیده یا شنیده‌اید. دندانپزشکان با آغشته کردن دندان‌ها به خمیر مخصوص و استفاده از وسیله ای چرخشی که یک برس به سر آن بسته شده است، اقدام به بروساژ سطوح دندانی می‌کنند، این کار معمولا بعد از جرم گیری دندان و برای به وجود آوردن سطح صیقلی روی دندان و همچنین حذف رنگ‌ها و لکه‌هایی که چسبندگی زیادی ندارند و سفید کردن دندان، استفاده می‌شود.

مرحله سوم: صیقلی کردن دندان با AIRFLOW

صیقلی کردن دندان با Airflow روشی ایده ال برای از بین بردن لک و تغییر رنگ ناشی از کشیدن سیگار و قلیون، مصرف چای و قهوه است، زیرا علاوه بر سفید شدن دندان‌، به طور کامل پلاک دندانها را از بین می‌برد. از این روش برای پاکسازی و باز کردن فیشرها قبل از شیار بندی دندان استفاده می‌شود. این روش جرمگیری دندان با صیقل دادن دندان بدون تماس مستقیم، فشار و گرما باعث بهبود وضعیت دندان‌های بیمار می‌شود و نسبت به دیگر روش‌های درمانی پریودنتال برتری دارد. در این روش، یک اسپری هوا و سدیم بی کربنات و جت آب برای برطرف کردن پلاک و لکه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این روش بیمار دردی را حس نخواهد کرد.

هزینه جرم گیری دندان در مقایسه با هزینه ارتودنسی با این روش مقرون به صرفه است، همچنین این روش ایمن بوده و عوارض جرم گیری دندان هم وجود ندارد. این روش همچنین برای آماده نمودن سطح دندان برای استفاده از وسایل پروتزی و  ارتودنسی دندان و پاکسازی سطح دندان پیش از درمان با فلوئورید مفید است.

 

پلاک دندان آغازگر یک بیماری پریودنتال است. رسوب‌ها و تغییر رنگ دندان باعث می شوند تا سلامت دندان به خطر بیفتند. روش جرم گیری دندان به روش AIRFLOW سطوح دندان‌ها را بهتر از همیشه تمیز کرده و صیقل می‌دهد. پس از انجام این کار، از صاف شدن دندان‌ها و ظاهر  روشن و شفاف آن‌ها شگفت زده می‌شوید.

 

صفحه قبل 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 صفحه بعد