x تبلیغات
تکتا

مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی را می دانید؟

 قیمت ارتودنسی نامرئی نسبت به انواع دیگرش گران تر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که توسط پزشک متخصص ارتودنسی تعیین می شود. قیمت این ارتودنسی در ایران با مبلغ روز یورو و دلار محاسبه می شود.ارتودنسی یکی از تخصص های مربوط به دندانپزشکی است که برای ترمیم کردن و زیباسازی چینش دندان ها به کار می رود.

در این روش از سیم های فلزی و قلاب های فلزی استفاده می شود. برخی اوقات افراد بعد از انجام مراحل ارتودنسی روی دندان به دلیل اینکه قلاب ها و سیم های آن مشخص است احساس می کنند ظاهر دهانشان زیبایی خود را از دست داده و حین خندیدن سیم ها و قلاب ها نمایان می شود.یکی از روش‌هایی که اکثراً در افراد بزرگسال برای ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد انجام ارتودنسی نامرئی روی دندان می باشد.

این ارتودنسی به دلیل مدل شفافی که دارد ویژگی ها و معایبی هم به همراه دارد.

مزایای ارتودنسی شفاف:

مهمترین و اولین موردی که که می توان در مورد مزیت ارتودنسی نامرئی برشمرد دقیقاً نامرئی و شفاف بودن آن است که هیچ سیم یا قلابی روی آن وجود ندارد.

متحرک بودن

ایجاد درد و جراحت کمتر در دهان

ایجاد تحریک کمتر برای دندان و لثه و گونه

استفاده از مسواک و نخ دندان به راحتی

استفاده راحت و تاثیر گذاری کمتر روی فعالیت های روزمره

ساخت سفارشی با قالب مورد نظر برای بیمار

جداسازی از دندان در طول روز حداکثر به مدت ۲ ساعت

روشی مناسب برای ترمیم دندان های فاصله دار، دندان های پر، دندانهای کراس بایت، اوربایت و آندربایت

معایب ارتودنسی شفاف هم عبارتند از:

احتمال گم شدن به دلیل متحرک بودن

به همکاری بیشتری توسط بیمار نیاز دارد

باید به مدت ۲۲ ساعت در طول روز روی دندان قرار بگیرد

در مکان های عمومی هنگام خارج کردن از دهانتان جلوه خوبی ندارد

نمی توان برای همه افراد از آن استفاده کرد

ممکن است با دندان سازگاری نداشته باشد

از کجا باید متوجه شوم که کودک من نیاز به ارتودنسی دارد؟

 

تشخیص با کمک دندانپزشک کودکان

بهتر است والدین بعد از رویش اولین دندان های شیری (در سن 6 ماهگی)، در خصوص مراقبت از دندان‌های شیری، از کمک دندانپزشک اطفال استفاده کنند. این کمک گرفتن‌ها می‌تواند به صورت جلسات ویزیت دوره‌ای انجام شود و تا درآمدن بیشتر دندان‌های دائمی ادامه داشته باشد. چنانچه هر مشکلی در خصوص هماهنگی دندان‌ها و فکین کودک وجود داشته باشد، دندانپزشک به شما اطلاع خواهد داد و در صورت لزوم شما را به یک متخصص ارتودنسی کودکان ارجاع می‌دهد.

تشخیص بر اساس مسائل ارثی و ظاهری

علاوه بر این، کودکانی که نیاز به درمان و مداخله ارتودنسی دارند، (به دنبال مشکلاتی که در بخش قبل خواندید و دیدید) معمولا علائم مشخصی دارند، که می‌توان آن‌ها را حتی بدون مراجعه به متخصص ارتودنسی تا حدودی تشخیص داد. به جز این، اغلبِ مشکلاتِ ارتودنسی، ریشه در وراثت و مسائل ژنتیکی دارند. و باعث می‌شوند کودکانی که والدین‌شان مشکلات ذکر شده را داشته‌اند، از گزند این معضلات در امان نباشند. به دنبال مشاهده هر گونه ناهماهنگی، نامنظمی یا عدم تراز در دهان و دندان فرزندان و همچنین علائم زیر، کودکان خود را به یک متخصص ارتودنسی خوب نشان دهید.

14 علامتی که نشان می‌دهد کودک شما به مداخله متخصص ارتودنسی نیاز دارد

افتادن زودتر از موعد دندان‌های شیری یا دیر درآمدن دندان‌های دائمی

مشکل در جویدن غذا

تنفس دهانی

صدا دادن فک‌های کودک حین صحبت کردن یا جویدن

مشکلات گفتاری

گاز گرفتن مداوم لب‌ها و بخش داخلی لپ‌ها

آسیب دیدن مزمن لثه‌ها

پوسیدگی دندان‌ها (با وجود مسواک زدن، نخ دندان کشیدن یا استفاده از دهانشویه‌ها. که نشان دهنده شلوغی و کج بودن دندان‌ها است)

عدم تعادل صورت

دندان قروچه

غیرطبیعی بودن ظاهر

سردرد، گوش درد و بعضا درد در مفاصل فکی

داشتن سابقه خانوادگی هر کدام از مشکلات ارتودنسی

وارد شدن آسیب به دندان ها، فک و صورت در نتیجه تروما، صدمه و آسیب فیزیکی به کودک

و…..

 

هزینه دندان مصنوعی در سال 1400 (لیست قیمت انواع دندان مصنوعی)

 قیمت دندان مصنوعیبسته به نوع، جنس، تعداد جلسات و سایر فاکتورهای مهم دیگر متغییر بوده و از 1 میلیون تومان شروع می شود. این هزینه می تواند به بالا 35 میلیون تومان نیز کشیده شود. پیش از آن می توانید برای آشنایی با پروتزهای دندانی بر روی “پروتز دندان چیست” کلیک کنید.

دندان مصنوعی چیست؟

دندان مصنوعی یک نوع پروتز دندان است. پروتزها در دندانپزشکی و پزشکی مواد و ابزارهایی هستند که جایگزین عضو از دست رفته یا آسیب دیده می شوند. در اینجا زمانی که دندان یا دندان هایی از دست می رود با کمک پروتز دندان مصنوعی که با نام دنچر نیز شناخته می شود، می توان آن دندان های از دست رفته را جایگزین کرد.

انواع دندان مصنوعی کدامند؟

پروتزهای دنچر کلا به دو دسته کامل و تکه ای تقسیم می شوند. همچنین در یک دسته بندی دیگر آن را به ثابت و متحرک تقسیم بندی می کنند. پروتزهای ثابت آن هایی هستند که به فک متصل می شوند و قابل جابجا شدن نیستند و پروتزهای متحرک آن هایی هستند که هر وقت شخص بخواهد، می توان آن ها را بردارد.

دندان مصنوعی کامل

اگر تمام دندان ها از دست رفته باشد می توان به کمک پروتز دندان مصنوعی کامل آن ها را جایگزین کنید. برای هر فک می توان یک دست کامل از دندان ها را سفارش داد. قیمت دندان دنچر کامل بیشتر از سایر انواع پروتزهای دندانی است مخصوصا اگر از نوع ثابت باشد. هزینه و قیمت دندان مصنوعی ثابت مطابق جدول ابتدای صفحه به بالای 25 میلیون تومان نیز خواهد رسید اما قیمت پروتز متحرک آن می تواند به طور میانگین 10 میلیون تومان باشد.

دندان مصنوعی پارسیل یا تکه ای

اگر تنها 1 یا تعداد کمی از دندان ها از دست رفته باشد می توان از ایمپلنت دندان و یا حتی بریج دندان برای جایگزین کردن آن ها استفاده کرد. با این حال هزینه ایمپلنت دندان و بریج بالا است و ممکن است گزینه های مقرون به صرفه ای نباشند.

در چنین شرایطی ما پروتز دندان مصنوعی تکه ای یا پارسیل را پیشنهاد می کنیم. آن ها انواع مختلفی دارند و برای شرایط و  سلیقه های مختلف کاملا مناسب هستند. هزینه و قیمت دندان مصنوعی تکه ای نسبتا مناسب بوده و معمولا کمتر از قیمت دندان مصنوعی ثابت و حتی کامل است.

دندان مصنوعی آکریلیکی

پروتز یا دنچر های آکریلیکی رایج ترین پروتزهای دندان مصنوعی هستند. آن ها از جنس پلاستیک نسبتا ضخیمی هستند که قابلیت انعطاف نیز ندارند. به جهت اینکه به دندان های مجاور متصل شوند، ممکن است قلاب های آکریلیکی ضخیم و یا حتی فلزی داشته باشند.

دندان مصنوعی ژله ای

اگر دوست ندارید پایه (بخش لثه مانند) پروتزتان آکریلیکی و سفت و سخت باشد می توانید به دندان مصنوعی ژله ای فکر کنید. آن ها از جنس نایلیون وو پلاستیک های بسیار نرم دیگر هستند. به همین جهت به راحتی قابل انعطاف هستند. به هیچ عنوان در ساختار آن ها فلزی استفاده نشده و معمولا هیچ درد و حساسیت لثه ای نیز ایجاد نمی کنند. با وجود این همه مزایا هزینه و قیمت دندان مصنوعی ژله ای از بسیاری پروتزهای دیگر کمتر است.

دندان مصنوعی بیس فلزی

برخلاف دو نمونه پروتز تکه ای دیگر، ما یک سری پروتز دندان مصنوعی داریم که ترکیبی از فلز و آکریلیک یا مواد دیگر هستند. بیس اصلی این پروتزها آلیاژ کروم و کبالت است. آن ها زمانی استفاده می شوند که تعدادی از دندان ها از دست رفته باشند. با توجه به بکار رفتن فلز در ساختار آن ها، قیمت دندان مصنوعی کروم و کبالت بیشتر از سایر دندان مصنوعی های تکه ای است.

 

11 علت اصلی بوی بد دهان کدامند؟

 11 علت اصلی بوی بد دهان

کاهش بزاق

بزاق نقش مهمی توی دهان ما داره. کم و زیاد بزاق میتونه برامون دردسر ساز باشه. کمش میتونه باعث خشک شدن دهان و ایجاد هالیتوزیس بشه.

بیماری لثه

بیماری لثه میتونه از عوامل موثر در هالیوز باشه. بیماری اولیه لثه که بهش میگن التهاب لثه و در اصل نوعی پاسخ التهابی به تجمع باکتری های موجود در پلاک هستش ناشی میشه.

رژیم های غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدارت کم

رژیم های غذایی حاوی پروتئین بالا و کم کربوهیدرات مانند دکتر اتکینز باعث میشن که بدن شما به جای کربوهیدرات ها، چربی رو بسوزونه. همین باعث ایجاد کتوز میشه. کتوز حالتیه که بدن حین استفاده از چربی ها به عنوان سوخت اصلی خودش در اون قرار می گیره. کتوز یعنی سطح بالای کتون در خون. بدن ما از کتون به عنوان سوخت استفاده میکنه و وجود اون ها در خون باعث ایجاد یه بوی نامطبوع از دهان میشه.

غذاهای بد بو!!

اینو در ادامه مقاله بیشتر توضیح دادم اما به طور خلاصه ماهی، سیر، پیاز و مواد مشابه میتونن با توجه به ماهیتی که دارن بوی بدی ایجاد کنن. این غذاها بزاق رو کاهش میدن و کلی دردسر برامون به وجود میان. (خمشونم خوشمزه هستنا ولی خب دردسر هم دارن?)

سیگار کشیدن

دیگه همه میدونن سیگار چه تحفه ایه و چقدر ضرر داره. علت بوی بد دهان رو هم بزارین توی رزومه سیگار، تنباکو و هرچیزی که دخانیات محسوب میشه. دیگه نگم براتون که مواد مخدر هم همینقدر بوی بد ایجاد میکنن.

الکل

الکل خودش به تنهایی بو داره و مصرفش بوی دهان رو دوچندان افزایش میده و بد میکنه.

بعضی از داروها

بعضی که چه عرض کنم، بسیاری از داروها با بوی بد دهان مرتبط هستن، و معمولاً به این دلیل که دهان رو خشک می کنند. بعضی از این داروها شامل داروهای آنتی هیستامینی، آرام بخش، آمفتامین، داروهای ضد افسردگی ، داروهای ادرار آور ، ضد احتقان ، داروهای آنتی کولینرژیک و برخی داروهای ضد روان پریشی هستند. مکمل های خاص ویتامین (به ویژه در دوزهای بالا) نیز مقصر هستند.

کتواسیدوز

کتواسیدوز در افرادی که دیابت دارن و دیابتشون کنترل نشده یا تشخیصش ندادن هنوز می تونه باعث ایجاد بوی میوه ای مانندی در نفس بشه. علت این بو هم کمبود انسولینه که می تونه به طور بالقوه کشنده باشه.

رفلاکس معده

بیماری ریفلاکس معده (GERD) هم می تونه در ایجاد بوی بد دهان نقش داشته باشه. به این شکل که غذا میره داخل معده نصفه و نیمه هضم میشه و بعدش یهو با کلی اسید از دریچه بین معده و مری میزنه بالا. این میتونه باعث بشه که بوی دهان ما خیلی ناخوشایند بشه.

مشکل سینوس و مجاری تنفسی

عفونت های سینوسی یا مجاری تنفسی هم ممکنه بوی دهان شما رو تغییر بده. اینجا دیگه بوی بد دهان فقط یه دردسر نیست بلکه یه نشانه و علامته که باید جدی گرفته بشه.

نارسایی کلیوی

نارسایی مزمن کلیه هم می تونه بویی شبیه آمونیاک ایجاد کنه چون سموم بدن در نهایت به جای کلیه در این وضعیت از طریق ریه ها دفع می شن و بوش هم قاعدتا از دهان خارج میشه.

منبع : دندانه

قیمت لمینت، کامپوزیت و بلچینگ چه تفاوتی با هم دارد؟

 یک تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ دندان که بسیار هم قابل توجه است، تفاوت قیمت و تعرفه دندانپزشکی مربوط به هر کدام است. معمولا ونیرهای دندانی هزینه بیشتری به ازای هر دندان نیاز دارند اما بلیچینگ به ازای سفید شدن کل طرح لبخند هزینه به مراتب کمتری دارد. برای اطلاع از هزینه هر 3 پروسه این صفحات را باز کنید:

در صفحات باز شده جدیدترین هزینه های این 3 پروسه در قالب جدول و توضیحات مفصل ارائه شده است.

طول عمرو ماندگاری هر کدام از این 3 روش چقدر است؟

میزان ماندگاری بلیچینگ دندان

با اینکه بلیچینگ دندان یک روش محافظه کارانه و کاملاً بی ضرر برای سفید کردن دندان ها است، اما یک روش موقت است. یعنی نمی توان انتظار داشت با یک بار انجام این پروسه، دندان ها تا پایان عمر سفید شوند.

در خوشبینانه ترین حالت، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که با انجام این درمان برای مدت 1 سال دندان هایمان سفید شود. با دنبال کردن دستورالعمل های متخصص ترمیمی و زیبایی (و همچنین انجام بلیچینگ خانگی دندان) نیز، می توان کمی بیشتر از 1 سال نتایج را حفظ کرد. پس از آن، باید مجددا بلیچینگ انجام داد تا دندان ها دوباره به سفیدی مد نظر ما برسند.

میزان ماندگاری ونیر کامپوزیت و لمینت دندان

میزان ماندگاری ونیرها عموما بسیار بیشتر از بلیچینگ دندان است. شما می توانید انتظار داشته باشید که در صورت مراقبت اصولی، بین 5 تا 20 سال طرح لبخند خود را با این دو روش اصلاح شده نگاه دارید. برای ونیرهای کامپوزیتی بین 5 تا 10 سال و برای لمینت های سرامیکی طول عمری تا بیشتر از 20 سال نیز در نظر می گیرند.

از میان لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ دندان کدام برای من بهتر است؟

هر 3 فرآیند جزء پروسه های زیبایی دندان هستند که می بایست توسط یک متخصص ترمیمی و زیبایی انجام داده شوند. منتهی تفاوت های زیادی با هم دارند. اما اگر صرفا به دنبال سفید کردن دندان هایتان برای چند پرده هستید بلیچینگ دنان برایتان گزینه مناسبی است و توصیه می شود دور لمینت و ونیر کامپوزیت که تهاجمی هستند را خط بکشید. اما اگر دندان آسیب دیده یا مشکلات ظاهری زیادی دارد لمینت ها و کامپوزیت ها بهتر هستند.

اما در هر صورت اینکه شما دقیقا به چه فرآیندی نیاز دارید را یک متخصص ترمیمی و زیبایی تعیین می کند. بنابراین بهتر است قبل از هر تصمیم یا اقدامی با این متخصص صحبت کنید.

منبع : دنیا دنتال

جوانب مثبت و منفی کاشت دندان با مینی اسکرو دندان چیست؟

 مزایای مینی ایمپلنت دندان  بسیار بیشتر از معایب آن است. این روش حتی به نسبت ایمپلنت های معمولی و درشت فواید بیشتری دارد. هرچند که مانند انواع روش ارتودنسی دندان هیچکدام از روش ها جای هم را نمیگیرند اما بهتر است با دقت مزایا و معایب آن ها را بررسی کنیم. در ادامه با مهمترین مزایای مینی اسکرو آشنا خواهید شد.

فواید و مزایای مینی ایمپلنت دندان

  • ارزان هستند
  • نیازی به پیوند استخوان ندارند
  • دوره بهبودی سریعتر دارند
  • برای حمایت از پروتزهای قابل جابجایی می توان از ایمپلنت های کوچک دندان استفاده کرد
  • ایمپلنت های کوچک می توانند با پروتزهای موجود مطابقت داشته و به افرادی که از پروتز استفاده می کنند اعتماد به نفس ، پایداری و راحتی بیشتری را ارائه دهند
  • نیاز به عمل جراحی را برطرف می کنند
  • می توان ایمپلنت های کوچک دندان را به راحتی تمیز کرد
  • به بهبود گفتار کمک می کند
  • جویدن و گاز زدن لقمه ها را راحت تر می میکند
  • حرکت دندان را کاهش میدهد
  • نیاز به مواد اتصال دهنده یا چسب را از بین می برد
  • بوی بد دهان را کاهش می دهد

جوانب منفی و عوارض مینی ایمپلنت چیست؟

  • به دلیل کوچک بودن مینی اسکروها، این روش می تواند باعث ایجاد استرس روی استخوان فک بیمار شود و به دلیل توزیع متفاوت وزن، مدت زمان بهبودی بیشتری نیاز باشد.
  • فواید و مزایای ایمپلنت دندان معمولی پایدارتر از مینی اسکرو دندان هستند.
  • ایمپلنت های معمولی قدرت جوندگی بیشتری به افراد میدهند. در حالی که مینی اسکروها اینگونه نیستند.
  • حلقه های O که در اطراف توپ مینی اسکروها قرار دارند باید هنگام شل شدن تعویض شوند
  • برای افرادی که دندان قروچه دارند این روش توصیه نمی شود ، زیرا این امر می تواند باعث کند شدن فرآیند استخوانسازی یا جوش ایمپلنت به استخوان میشود.

منبع : دندانه

نهفتگی دندان چگونه تشخیص داده می شود؟

 اگر به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کرده باشید و او مشکوک به وجود یک یا چند دندان نهفته کودکان باشد، با کمک اشعه ایکس، چند سری تصویر از دهان و دندان های نهفته خواهد گرفت. در تصویر، به طور کامل و واضح میتوان وجود این دندان ها را تشخیص داد.

متخصص ارتودنسی در رابطه با نهفتگی دندان چه کاری می تواند انجام دهد؟

یکی از کارهای اصلی متخصص ارتودنسی تشخیص زودهنگام و اولیه دندان نهفته است. اگر شما به عنوان والدین، کودک خود را از سن 7 تا 10 سالگی به نزد این متخصص ببرید، میتواند با گرفتن تصاویر با کمک اشعه ایکس مشکل را تشخیص داده و هرچه زودتر آن را درمان کند.

نهفتگی دندان چگونه درمان میشود؟

اینکه درمان دندان نهفته چیست مستقیما به موارد زیر بستگی دارد:

سن شخص

موقعیت قرار گیری دندان نهفته در زیر لثه

ریزش دندان های شیری

زاویه رشد دندان

بر اساس موارد بالا درمان دندان نهفته کودکان میتواند یکی از گزینه های زیر باشد:

فضا نگهدارنده ها

متخصص ارتودنسی در صورت تشخیص زودهنگام این مشکل، مجموعه ای از ابزارها را برای کمک به شما در اختیار دارد. متخصص ارتودنسی ممکن است دندان شیری را کشیده و جای خالی آن را با کمک فضانگهدارنده پر کند. این دستگاه ارتودنسی فضای لازم را برای رشد دندان نهفته را مهیا میکند تا دندان نهفته بتواند خیلی زود و بدون دردسر از لثه خارج شود.

وسیع کننده های فک

اگر فک کودک کوچک باشد به طوری که فضا برای رویش و جوانه زدن دندان های نهفته وجود نداشته باشد، وضعیتی به نام اورکراودینک یا ازدحام بیش از حد دندان ها ایجاد میشود. متخصص ارتودنسی میتواند با کمک دستگاهی به نام وسیع کننده کام یا فک، فک را بزرگ کرده و فضا برای در آمدن دندان ها را ایجاد کند.

جراحی دندان نهفته کودکان

در موارد شدید و زمانی که به موقع به درمان دندان نهفته کودک اقدام نشده باشد، و اکنون در سن نوجوانی باشد، متخصص ارتودنسی میتواند با یک عمل جراحی ساده و کوچک فضا را برای در آمدن دندان مهیا کند. او روی لثه برشی میزند و با کمک دستگاه های ارتودنسی دندان را صاف کرده تا به شکل درستی بتواند جوانه بزند.

درمان دندان نهفته با ارتودنسی

زمانی که مشخص شود کدام دندان هنوز در نیامده و تا چه حدی باعث کچ  شدن سایر دندان ها شده، متخصص ارتودنسی با کمک بریس ها و سایر دستگاه های ارتودنسی ثابت اقدام به درمان و صاف کردن دن دان نهفته بیرون آمده میکند.

مشکل دندان عقل نهفته در درمان ارتودنسی

همانطور که در آغاز هم گفته شد، دندان های عقل یا دندان های آسیاب بیشترین شانس را دارند که به حالت نهفته در آمده و فضای کافی برای رشد در اختیار نداشته باشند. این دندان ها در سنین حدود 17 تا 25 سالگی به طور کامل در خواهند آمد.  در این زمان، به طور معمول فک از رشد ایستاده و کاملا استخوانش سفت و سخت شده است.

در این سنین معمولا بسیاری از کودکان و نوجوانان درمان ارتودنسی انجام داده اند ولی اگر دندان نهفته داشته باشند،  هنوز هم باید به متخصص خود مراجعه کنند تا متخصص بتواند نهفتگی را مدیریت کند و مانع از به هم ریختن نظم و هماهنگی دندان ها شود.

در بیشتر موارد نهفتگی دندان تاثیر کمی روی ارتودنسی دارد. اما اگر این نهفتگی بتواند دندان ها را از موقعیت صاف شدده دور کند احتمالا مجبور خواهید بود که دندان عقل را بکشید.

منبع : کلینیک دندانپزشکی دنیا

پاسخ به سوالات رایج درباره قیمت و تعرفه لمینت سرامیکی دندان

 

آیا بیمه تعرفه لمینت را کاهش خواهد داد؟

خیر هیچ یک از بیمه ها هزینه لمینت دندان را تحت پوشش قرار نمی دهند. زیرا لمینت یک درمان صرفا زیبایی است و بیمه ها نیز برای درمان های زیبایی هیچ هزینه ای در نظر نگرفته اند.

آیا لمینیت ارزان ارزشش را دارد؟

لمینت به خودی خود یک درمان زیبایی گران قیمت و تعرفه ای تقریبا مقطوع هست. زیرا بیشتر قیمت لمینت همانطور که گفته شد توسط لابراتوار برداشته می شود. با این حال برخی لابراتوارها و دندانپزشکان ممکن است برای جذب مراجع بیشتر لمینت هایی با کیفیت پایین تولید کنند و آن ها را با هزینه کمتر برای مراجعان نصب کنند. این لمینت ها به هیچ وجه ارزش صرف هزینه را ندارند زیرا مجبور خواهید شد خیلی زود آن ها را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید : هزینه ونیر کامپوزیت

آیا امکان پرداخت قسطی هزینه لمینت دندان وجود دارد؟

کمتر پیش می آید که دندانپزشکی بخواهد هزینه های درمان های زیبایی دندان را قسط بندی کند. زیرا این گونه درمان ها برخلاف روش  هایی مانند ارتودنسی دندان که بسیار طولانی هستند، در مدت زمان اندکی انجام داده می شوند و امکان قسط بندی وجود ندارد. اگر پروسه برای مدت زیادی طول بکشد ممکن است امکان پرداخت به صورت 2 قسطی وجود خواهد داشت. البته در شرایطی که تمام دندان های جلو لمینت شوند احتمالا امکان پرداخت اقساطی قیمت لمینت دندان نیز وجود داشته باشد.

 

چرا باید لمینت نصب کنیم؟ فواید لمینت دندان چیست؟

 اگر مشکلات ذکر شده بالا را دارید و قصد دارید با کمک دندانپزشکی زیبایی اقدام به ترمیم آن ها کنید 9 تا از فواید ونیر های لمینتی را بخوانید تا توجیه خوبی برای اینکار داشته باشید.

مزیت شماره 1: ونیرها به راحتی و به سادگی دندان ها را ترمیم کرده و زیبا جلو می دهند

لمینت ها روکش های دندانی نازکی هستند که از جنس ونیر پرسلین هستند. آن ها به بخش جلویی دندان چسپیده و با پنهان کردن عیوب ظاهری دندان به ساخت یا ترمیم لبخند شما کمک میکنند. این ونیر ها برای هر مراجعی به صورت اخصاصی ساخته میشوند و به نظر میرسد ساده ترین و کاربردی ترین راه برای ترمیم دندان باشند.

مزیت شماره 2: ونیرهایی دندان ظاهری طبیعی دارند

روند انجام این نوع ترمیم دندان ممکن است در بیش از یک ملاقات انجام شود ، اما نتیجه نهایی بسیار طبیعی به نظر می رسد! در اولین ملاقات، دندانپزشک مقدار کمی از مینای دندان شما را تراش میدهد تا بتواند لمینت ها را به خوبی نصب کند. اما کار نصب لمینت در جلسه اول صورت نمیگیرد. زیرا دندانپزشک زیبایی باید از  دندان هایتان قالب گرفته تا ونیر پرسلینی یا لمینت مخصوص شما در لابراتوار ساخته شود.

مواد بکار رفته در ساخت لمینت ها باعث شده که آن ها همرنگ دندان شما باشند و با سایر دندان هایتان ست شود. در حقیقت دندانپزشک تمام تلاش خود را خواهد کرد دندان لمینت شده شما دقیقا مشابه دندان های طبیعی دیگر شما باشد. اگر نصب این ونیرها را نزد یک متخصص زیبایی دندان خوب انجام داده باشید می توانید زیبایی طبیعی را در لیست فواید لمینت دندان قرار دهید.

مزیت شماره 3: ونیر های پرسلینی کم تهاجم ترین پروسه زیبایی دندان هستند

نصب لمینت دندان به نسبت سایر گزینه های ترمیم دندان گرفتن یک فرایند کمتر تهاجمی است که ما در کلینیک فوق تخصصی ایده آل انجام میدهیم. برای آنکه دندانپزشک ترمیمی لمینت را روی سطح دندان شما نصب کند حدود نیم میلی متر از سطح  مینای دندان را تراش میدهد که واقعا ضخامت بسیار کمی است و حداقل تهاجم را دارد. برعکس لمینت دندان، برای نصب تاج دندانپزشکی معمولا ضخامت بسیار زیادی از مینای دندان تراش میخورد.

پس از تراشیدن سطح دندان، هر واحد لمینت دندان یا ونیر پرسلین با استفاده از سیمان مخصوصی در محل تراش خورده دندان نصب میشود. برای ایجاد طبیعی ترین ظاهر و احساس ممکن است دندانپزشک زیبایی مجبور باشد تنظیماتی کوچک را در اندازه یا رنگ روکش ها انجام دهد تا ظاهری طبیعی به لمینت و دندان لمینت شده داده شود. علاوه بر اینکه ضخامت کمی از مینا برداشته میشود عدم نیاز به بی حسی می تواند از دیگر فواید لمینت دندان باشد.

مزیت شماره 4: سریعترین روش برای ترمیم دندان هستند

به نسبت سایر روش های ترمیم دندان، استفاده از لمینت ها در کنار ونیر کامپوزیت ها سریعترین روش ها هستند. آن ها در یک جلسه و نهایتا در دو جلسه میتوانند دندان هایتان را به طبیعی ترین شکل ممکن ترمیم کنند. در این بین وینرکامپوزیت ها یا روکش های کامپوزیتی را میتوان طی یک جلسه نیز نصب کرد.

اصطلاحات دندانپزشکی

 فرقی نمیکنه که چه سنی دارید و یا اینکه سطح اطلاعاتتون از دندونپزشکی چقدره این پست حتما به دردرتون میخوره. ما سعی کردیم که رایجترین اصطلاحات دندانپزشکی رو داخل این صفحه برای شما کاربرای عزیز سایت دندانه آماده کنیم. آنچه در این محتوا میبینید اصطلاحات کاربردی دنداپزشکی هستش که اگه خواستید بیشتر درمورد هر کدوم از اصطلاحات بدونید حتما روی لینکای مشخص شده کلیک کنید. اگه سوالی دارید پایین همین پست اون رو مطرح کنید تا جوابشو بهتون بدیم.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت یک روش جایگزین دندان است که طی یک عمل جراحی در داخل فک کاشته میشود. هر ایمپلنت از چند قطعه تشکیل شده است. پایه یا فیکسچر، اباتمنت و پروتز سه بخش اصلی هر ایمپلنت دندان هستند.

ارتودنسی دندان

یکی از مهمترین شاخه های دندانپزشکی ارتودنسی دندان است. ارتودنسی دندان به معنی اصلاح عدم هماهنگی و یا عدم تراز و یا ناهماهنگی در روابط بین فکین و دندان ها است. به زبان ساده متخصصان ارتودنسی با کمک دستگاه های ارتودنسی اقدام به صاف، یکدست و منظم کردن دندان ها و فک میکنند

منبع : https://www.dandaane.com/

صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 صفحه بعد