x تبلیغات
تکتا

رژیم دش

 برنامه رژیم دش افراد را به سمت مصرف بیشتر میوه و سبزیجات سوق می دهد و همین موضوع می تواند منجر به لاغری و کاهش وزن آنها شود. همچنین این رژیم می تواند یک رژیم مناسب برای افراد دیابتی و افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند باشند. اما آیا به رژیم dash می توان اعتماد کرد؟ در ادامه با سیرا همراه باشید تا به جزئیات این رژیم و روند دقیق آن بپردازیم. 

 

رژیم غذایی دش و فشار خون

رژیم dash ابتدا به منظور درمان فشار خون بالا طراحی شد و پس از مدتی طراحان این رژیم متوجه شدند؛ افرادی که از رژیم غذایی دش (dash) پیروی می کردند کاهش وزن و بهبود فشار خون را در کنار هم تجربه کرده اند. برنامه رژیم غذای دش چندان سخت و پیچیده نیست و تقریبا هر کسی می تواند از پس آن بربیاید.

 

برنامه رژیم غذایی دش شامل مواد غذایی متنوعی است؛ به همین دلیل ویژگی های مختلفی نیز دارد که در ادامه آنها خواهیم پرداخت:

مصرف میوه و سبزیجات متنوع

در طول این رژیم غذایی برای کاهش وزن، می بایست روزانه ۴ الی ۵ واحد از انواع میوه و سبزیجات میل کنید. از آنجایی که میوه و سبزیجات سرشار از انواع ویتامین ها و مغذی مانند پتاسیم و منیزیم هستند؛ بنابراین در صورت استفاده از آنها فشار خون بالا بهبود پیدا خواهد کرد. 

 

جایگاه پروتئین در رژیم دش برای لاغری

رژیم لاغری dash محدودیت دشواری برای مصرف انواع گوشت در نظر نگرفته است. البته این موضوع یک نقطه ضعف برای این رژیم است؛ زیرا ممکن است افراد مقدار مورد نیاز پروتئین را در نظر نگیرند و بدون هیچ گونه محدودیتی از انواع منابع مفید و مضر پروتئین دریافت کنند. 

برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن در این رژیم می توانید از گوشت مرغ، ماهی و گوشت گوساله استفاده کنید. البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی این گوشت ها می بایست از نوع کم چرب باشند. 

 در برخی از وعده ها می توانید پروتئین مورد نیاز خود را از مواد غذایی غیر دامی مانند تخم مرغ، سویا و لبنیات تامین کنید. این منابع غیر دامی پروتئین برای افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می کنند نیز می تواند مناسب باشد. 

جایگاه نمک و مواد غذایی آماده در رژیم دش

در برنامه رژیم دش تاکید بر محدودیت و حتی قطع مصرف نمک و سدیم می شود. این رژیم مصرف مواد غذایی آماده و کنسروی را محدود می کند و به جای آن افراد را تشویق به مصرف مواد غذایی سالم خانگی می کند؛ زیرا مواد غذایی آماده و کنسروی حاوی مقدار زیادی سدیم هستند. 

جایگاه آجیل و مغزها در رژیم غذایی dash

رژیم دش برای لاغری تاکید بر استفاده از انواع آجیل و مغزها به عنوان یک میان وعده عالی دارد. 

جایگاه کربوهیدرات ها در رژیم غذایی دش(dash)

اگر از این رژیم غذایی برای کاهش وزن پیروی می کنید، نیاز است که برای تامین کربوهیدرات مورد نیاز بدن از نان و غلات کامل استفاده کنید. البته در این رژیم مصرف کربوهیدرات ها به مقدار کم توصیه می شود و به جای کربوهیدرات اضافی توصیه به مصرف سبزیجات و میوه ها برای سیر شدن می شود؛ زیرا کربوهیدرات منجر به دریافت کالری بیشتر و در نتیجه اضافه وزن می شود. 

جایگاه شیرینی‌ جات و قند در رژیم دش

برای اینکه لاغری حاصل شود، نیاز است که مصرف برخی خوراکی ها و مواد غذایی به حداقل برسد. این رژیم برای کاهش وزن تاکید بر کاهش مصرف انواع شیرینی جات و قند دارد. حتی این رژیم مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی که برای سلامتی بدن مضر هستند مانند نوشابه را به طور کل منع می کند.

قیمت فیلر لب چقدر است؟

 امروزه لب های حجیم و پر طرفداران بسیار زیادی دارند و به یکی از فاکتورهای زیبایی چهره تبدیل شده است. یکی از راه های حجم دهی لب ها تزریق ژل لب است. در صورتی که این کار اصولی انجام شود و از یک فیلر معتبر استفاده شود بدون هیچ گونه عوارضی، ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت. 

نحوه تزریق فیلر لب با توجه به سلیقه افراد می تواند متفاوت باشد برخی به دنبال ژل لب مدل روسی برخی دیگر خواهان ژل لب عروسکی و تعداد بسیار زیادی از افراد طرفدار ژل لب طبیعی هستند. در این صفحه از وب سایت کلینیک زیبایی قوی سفید قصد داریم شما را با انواع فیلر لب، نحوه تزریق فیلر در لب و مراقبت های قبل و بعد از آن بپردازیم؛ اگر قصد انجام این روش زیبایی را دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

فیلر لب چیست؟

پروتز لب نوعی عمل زیبایی است که باعث پرتر و حجیم تر شدن لب ها می شود. امروزه از انواع پر کننده های پوستی برای بزرگ کردن لب ها استفاده می کنند که رایج ترین آنها فیلرهایی می باشند که ساخته شده از اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن انسان یافت می شود، بنابراین با حداقل تهاجم و خطر باعث حجیم تر شدن لب ها می شود. قبل از اینکه استفاده از فیلرها ترویج پیدا کند پزشکان از کلاژن به عنوان پرکننده پوستی استفاده می کردند؛ اما امروزه با روی کار آمدن فیلرها که گزینه های ایمن تری هستند استفاده از این کلاژن ها خیلی کم شده است. 

سایر روش های حجیم کردن لب ها تزریق چربی و ایمپلنت است که امروزه به ندرت از این روش ها استفاده می شود زیرا نتایج اینگونه روش ها غیرطبیعی است و ممکن است همراه با عوراض جانبی باشند

بیشتر بخوانید:

کاندیدای مناسب برای تزریق فیلر لب چه افرادی هستند؟

  • افرادی که از همان کودکی لب های نازکی دارند.

  • افرادی که با افزایش سن حجم لب هایشان کمتر شده است.

چه افرادی نباید از فیلر لب استفاده کنند؟

  • افرادی که مبتلا به دیابت، عفونت های دهانی، لوپوس یا اختلال انعقاد خون مبتلا هستند. 

  • افرادی که سابقه تبخال لب یا مصرف هرگونه دارو دارند باید با صلاحدید پزشک اقدام به تزریق فیلر کنند.

قیمت فیلر لب چقدر است؟

قیمت تزریق ژل لب به نسبت برند فیلر و حجمی که تزریق می شود می تواند بسیار متفاوت باشد. برای مثال ژل لب ژوویدرم و رستیلن که برندهای آمریکایی هستند بالاترین قیمت را دارند و برندهای اروپایی قیمت متوسط دارند و ژل لب کره ای و چینی هم کمترین قیمت را دارند. همچنین قیمت قیمت فیلر لب روسی هم متفاوت از سایر روش هاست.

 

 

عوارض رژیم کتوژنیک چیست؟

 حالی که تحقیقات نشان می دهد که این رژیم به کاهش وزن و لاغری یا کنترل بیماری کمک می کند، اما بهتر است بدانید که عوارض رژیم کتوژنیک چیست. یکی از برجسته ترین مضرات رژیم کتوژنیک مصرف زیاد چربی های اشباع است که این مسئله می تواند به بیماری های قلبی منجر شود. یکی دیگر از عوارض رژیم غذایی کتوژنیک می تواند افزایش کلسترول LDL باشد که آن هم می تواند بیماری های قلبی را به دنبال داشته باشد. سایر عوارض برنامه لاغری کتوژنیک شامل موارد زیر می شود:

 

کمبود مواد مغذی. اگر طیف گسترده‌ ای از سبزیجات، میوه‌ها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذی ‌ها از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین‌های ب و ث قرار بگیرید.

 

مشکلات کبدی. رژیم غذایی حاوی چربی زیاد می‌تواند شرایط موجود کبد را بدتر کند.

 

بیماری کلیوی. کلیه ها به متابولیسم پروتئین کمک می کنند و رژیم کتو ممکن است آنها را بیش از حد تحت فشار قرار دهد (میزان مصرف توصیه شده فعلی برای پروتئین به طور متوسط ۴۶ گرم در روز برای زنان و ۵۶ گرم برای مردان است).

 

یبوست. برنامه لاغری کتوژنیک مقدار کمی از غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات را شامل می شود.

 

خلق و خوی دمدمی و نوسانات خلقی. مغز برای عملکرد درست به قند حاصل از کربوهیدرات های سالم نیاز دارد. رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است باعث سردرگمی و تحریک پذیری شوند.

 

اگر بدون مشورت با یک متخصص تغذیه اقدام به پیروی از این رژیم کنید، تعداد این عوارض حتی شاید بیشتر شود. شاید رژیم کتوژنیک برای بعضی از کسانی که در کاهش وزن با روش‌های دیگر موفق نبوده اند، گزینه‌ مناسبی باشد. نسبت دقیق چربی، کربوهیدرات و پروتئینی که برای حفظ یا رسیدن به سلامتی مورد نیاز است در بین افراد به دلیل ساختار ژنتیکی و ترکیب بدن آنها متفاوت می باشد. بنابراین، اگر تصمیم به شروع رژیم کتوژنیک دارید، با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید. پزشک پس از شروع رژیم، تغییرات بیوشیمیایی را از نزدیک تحت نظر قرار داده و یک برنامه غذایی متناسب با شرایط سلامتی تان تنظیم می کند.

بیشتر بخوانید :

 

 

جدیدترین متد جوانسازی صورت

 در واقع روش های جوانسازی صورت در سه دسته قرار دارند که عبارتند از:

روش های تهاجمی مانند انواع جراحی های پلاستیک و زیبایی؛

روش های کم تهاجمی مانند هایفوتراپی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، اندولیفت و …؛

روش های جوانسازی پوست در منزل و استفاده از کرم های ضد چروک؛

روش های تهاجمی اصولا هزینه زیادی دارند و نیاز به بستری شدن دارند و همچنین عوارض و دوره نقاهت نیز دارند. اما روش های غیرتهاجمی کم خطرتر و ایمن تر هستند. به طور کلی تا زمانی که بتوان با روش های کم تهاجمی جوانسازی را انجام داد روش های جراحی توصیه نمی شود.

سعی ما در کلینیک تخصصی قوی سفید همیشه بر این بوده که ایمن ترین و جدیدترین متد جوانسازی صورت را برای مراجعین عزیز تدارک ببینیم. از جمله روش های کم تهاجمی جوانسازی پوست که در این کلینیک ارائه می شود عبارتند از:

لیزر اندولیفت

لیزر اندولیفت یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست صورت است. در این روش، فیبر بسیار نازکی وارد لایه های عمقی پوست می شود؛ این فیبر با استفاده از اشعه مادون قرمز باعث تحریک کلاژن سازی پوست و ذوب شدن چربی های اضافی پوست می شود. با این روش شاهد جوانسازی و سفتی پوست صورت خواهیم بود.

از جمله کاربردهای لیزر اندولیفت عبارتند از:

زاویه ‌سازی فک و صورت؛

سفت شدن پوست گردن؛

کاهش چین و چروک عمیق خطوط خنده؛

از بین بردن چربی های موضعی به ویژه در غبغب؛

هایفوتراپی

در این روش از امواج اولتراسوند (امواجی که در دستگاه سونوگرافی استفاده می شود) برای تحریک کلاژن سازی پوست، قوام و سفتی پوست و همچنین از بین بردن چین و چروک های پوست استفاده می شود.

هایفوتراپی برای افرادی که دچار افتادگی پوست خفیف تا متوسط هستند و در سنین بین 30 تا 75 سالگی هستند، مناسب است.

از جمله کاربردهای هایفوتراپی عبارتند از:

کاهش چین و چروک پوست؛

برطرف کردن افتادگی و شل شدگی پوست ناحیه گردن و غبغب؛

لیفت گونه ‌ها، ابروها و پلک ‌ها؛

بهبود وضعیت خط چانه؛

سفت کردن پوست صورت؛

لیفت گردن؛

اصلاح طرح لبخند؛

تزریق فیلر

یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های تزریق جوانسازی صورت تزریق ژل یا فیلر است. فیلرها می توانند باعث حجم دهی منطقه تزریق شده شوند

فیلرهایی که امروزه از آنها استفاده می شود از جنس هیالورونیک اسید هستند و از آنجا که در پوست انسان این ماده یافت می شود هیچ عارضه یا خطری ایجاد نمی کنند

از جمله کاربردهای تزریق فیلر برای جوانسازی پوست عبارتند از:

تزریق بوتاکس

یکی دیگر از روش های پرطرفدار جوانسازی پوست صورت تزریق بوتاکس است. بوتاکس در واقع نوعی سم است که باعث فلج شدن عضلات و از بین رفتن چین و چروک پوست تا حد زیادی می شود.

از جمله کاربردهای تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست عبارتند از:

از بین بردن چین و چروک صورت (چین و چروک پیشانی، دور چشم و دور لب)

لیفت ابروها؛

بالا بردن گوشه های لب؛

انواع غذای رژیمی برای شام

 همانطور که گفتیم انواع مختلفی از غذاهای رژیمی برای شام وجود دارد. اما تناسب اندام و نیازهای هر فرد با دیگری متفاوت است. برخی به دنبال شام رژیمی برای بدنسازی می روند و برخی دیگر برای کاهش وزن و لاغری. برای برخی نیز تهیه فوری یک غذای رژیمی از همه مهم تر است. در ادامه با انواع غذای رژیمی مناسب برای وعده شام آشنا شوید و طبق نیازهای شخصی مورد مناسب را برای خودتان انتخاب کنید.

سالاد رژیمی برای شام

یکی از پرطرفدارترین انواع غذای رژیمی، سالادها هستند. سالاد یک گزینه مناسب است که می توان از آن به عنوان شام رژیمی استفاده کرد. اما یکی از مشکلاتی که در این نوع از غذاهای رژیمی وجود دارد این است که مواد تشکیل دهنده سالادها به خوبی با یکدیگر ترکیب نمی شوند و این امر باعث می شود که فرد پس از مدتی باز احساس گرسنگی داشته باشد. در تهیه سالاد به عنوان یک غذای رژیمی برای شام باید توجه داشته باشید که دارای پروتئین و فیبر باشد.

سوپ رژیمی برای شام

سوپ ها جزو انواع غذاهای نرم و آبکی هستند که محبوبیت زیادی هم دارند. انواع سوپ ها به عنوان یک غذای سبک و رژیمی مصرف می شوند. انواع مختلفی از سوپ ها وجود دارند از جمله:

سوپ جو

سوپ ورمیشل

سوپ پیاز

سوپ سبزیجات

شام رژیمی فوری

اغلب افرادی هستند که قصد دارند از غذای رژیمی برای شام استفاده کنند اما دستور پخت های سخت و طولانی باعث می شودکه آنها از تصمیم خود منصرف شوند. اما با استفاده از شام رژیمی فوری می توانید به سادگی به هدف خود برسید و یک غذای سالم را انتخاب کنید.

شام رژیمی سیر کننده

باورهای غلط در مورد انواع رژیم های کاهش وزن و یا خوردن وعده شام باعث شده است افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند نتوانند در این مسیر پیشرفت کنند. اکثر این افراد فکر می کنند که باید وعده غذایی شام را حذف کنند زیرا این امر باعث کاهش وزن سریع می شود. اما این یک باور غلط است. زیرا ترس از گرسنگی باعث می شود که هیچ وقت به وزن دلخواه خود نرسند.

باید در نظر داشته باشید که نباید هیچ وعده غذایی حذف شود. بلکه توصیه می شود که در طول روز از میان وعده ها نیز استفاده کنید. همچنین میزان کالری مصرفی در هر وعده را باید با توجه به سوخت و ساز و انرژی مورد نیاز بدنتان تعیین کرده و مصرف کنید. این امر بدین معناست که باید در وعده غذایی آخر از یک شام رژیمی ایرانی و سیر کننده استفاده کنید.

شام رژیمی برای ورزشکاران

به جز افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند، افراد دیگری همچون ورزشکاران نیز از غذاهای رژیمی و شام رژیمی پروتئینی پیروی می کنند. افرادی که به طور حرفه ای یک ورزش و یا ورزش های بدنسازی را دنبال می کنند مجبورند که به وعده آخر در هر روز توجه ویژه ای داشته باشند و از یک شام رژیمی برای ورزشکاران استفاده کنند. به خصوص افرادی که مشغول رشته های  بدنسازی و عضله سازی هستند نیاز دارند که از یک شام رژیمی بدنسازی برای رشد عضلات و تحلیل نرفتن ماهیچه هایشان استفاده کنند.

 

 

بوتاکس پیشانی چیست؟

 تزریق بوتاکس در واقع برای اهداف زیر انجام می شود:

کنترل اسپاسم ماهیچه ها؛

درمان تعریق شدید زیر بغل؛

رفع چین و چروک صورت؛

در این نوشتار قصد داریم به سومین کاربرد بوتاکس یعنی رفع چین و چروک و کاربری زیبایی آن بپردازیم. بوتاکس آرایشی حاوی نوعی سم به نام بوتولینوم نوع A، سدیم کلراید و آلبومین انسانی است.

از بوتاکس پیشانی به منظور از بین بردن خطوط اخم به طور موقت استفاده می شود؛ خطوط اخم بین ابروها و پیشانی تشکیل می شوند و باعث می شود که چهره شما خسته و عصبانی به نظر برسد.

طریقه تزریق بوتاکس پیشانی

پوست صورت بسیار ظریف است و اصولا پس از سن 25 سالگی به تدریج شاهد چین و چروک های ظریفی روی پوست صورتمان می شویم. برخی از افراد به این چین و چروک ها بی اعتنا هستند و پس از عمقی شدن آنها به فکر راه چاره می افتند که شاید در آن زمان، درمان سخت تر باشد اما در صورتی که در سنین پایین تر و با روش های ساده تری مثل تزریق بوتاکس می توان چین و چروک های صورتی را تا حد زیادی از بین برد. بوتاکس پیشانی یکی از پرطرفدارترین روش های جوانسازی پوست صورت است که به منظور از بین بردن خطوط پیشانی و اخم از آن استفاده می شود.

در این روش دکتر زیبایی با تزریق ماده بوتاکس به ناحیه پیشانی، ماهیچه های این بخش را بی حس و فلج می کند و به مرور این ماده توسط ماهیچه ها و عضلات پیشانی جذب می شود و تا مدتی از انقباض ماهیچه ها و ایجاد چین و چروک در این ناحیه جلوگیری می کند

مراحل تزریق بوتاکس به پیشانی به شرح زیر است:

ناحیه ای که قرار است تزریق در آن انجام شود به طور کامل تمیز و استریل می شود، همچنین در صورت نیاز ممکن است ناحیه با پماد بی حسی موضعی، بی حس شود (البته درد تزریق بوتاکس بسیار جزئی و قابل تحمل است؛ بنابراین در اکثر مواقع نیازی به بی حس کردن ناحیه نیست).

پزشک حجم مشخصی از ماده بوتاکس را با یک سرنگ بسیار ظریف به نقاط لازم تزریق می کند.

ماندگاری بوتاکس پیشانی چقدر است؟

میزان چین و چروک های عمیق و همچنین محل و میزان تزریق در مدت زمان ماندگاری بوتاکس تاثیرگذار است؛ اما به طور کلی ماندگاری بوتاکس حدود 6 ماه است.

بیشتر بخوانید :

 

 

انواع فیلر بینی

 

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر به بینی یک نوع روش زیبایی بدون جراحی است که با نام های رینوپلاستی غیرجراحی و یا رینوپلاستی مایع هم شناخته می شود. در این روش با تزریق ژل و مایع پر کننده (فیلر) به زیر پوست بینی می توان شکل بینی را به طور موقت تغییر داد و باعث زیبایی آن شد.

اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت، دو مورد از موثرترین ترکیبات هستند که برای تزریق و اصلاح فرم بینی استفاده می شوند؛ هر دو این مواد باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شوند که بلوک های سازنده پوست هستند.

ژل دارای اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک که یک ماده طبیعی است و در بدن وجود دارد، باعث حفظ رطوبت زیر پوست می شود و آبرسانی را بهبود می بخشد. از این نوع ژل برای کاهش فرو رفتگی در قسمت های مختلف صورت (رفع خط اخم، خط لبخند، خطوط پنجه کلاغی، حجیم کردن گونه، از بین بردن جای جوش و لیفت بینی) استفاده می کنند.

از انواع برند های تجاری ژل که بر پایه اسید هیالورونیک هستند، می توان موارد زیر را نام برد:

  • Captique
  • Estielis
  • Restylane
  • Elevess
  • Perlane
  • Prevelle
  • Puragen
  • Hylaform

ژل دارای کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت هم به طور طبیعی در بدن (استخوان ها) وجود دارد و برای چین و چروک های تقریباً شدید مانند خطوط روی بینی و همینطور برای حجم دهی در قسمت های مختلف صورت به کار می رود. در تولید این ژل از هیچ گونه فرآورده حیوانی استفاده نشده و به همین جهت احتمال ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می کند.

معروف ترین برند تجاری ژل که بر پایه کلسیم هیدروکسی لپاتیت می باشد، radiesse نام دارد.

بیشتر بخوانید :

تزریق ژل لب قلوه ای

قیمت فیلر بینی

درباره هزینه و قیمت فیلر بینی، نمی توان یک هزینه مشخص و واحد تعیین کرد چرا که قیمت تزریق فیلر بر اساس نوع ژل، مقدار مورد نیاز برای تزریق و شدت مشکلات ظاهری و اصلاح بینی متفاوت می باشد.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

بیشتر فیلرهایی که برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرند موقتی بوده و پس از گذشت مدت زمانی جذب بدن می شوند. البته فیلرهای دائمی هم وجود دارند که بنا به توصیه پزشکان هرگز نباید از آن ها استفاده کرد چرا که عوارض بسیاری در پی دارد. در هر صورت فیلرهای موقت بینی با توجه به نوع ژل از 6 الی 18 ماه ماندگاری دارند.

 

 

 

رایج ترین انواع ژل لب کدام اند ؟

 در گذشته استفاده از کلاژن برای حجیم سازی لب ها بسیار رایج بود اما به دلیل عوارضی که داشت و از آنجا که نتایج غیرقابل بازگشت بود استفاده از آن به مرور کمتر و کمتر شد. در عوض امروزه پزشکان از هیالورونیک اسید (HA) که نوعی ماده طبیعی است و در بدن انسان هم یافت می شود برای حجم دهی به لب ها استفاده می کنند. این روش یک روش موقتی است و در صورتی که توسط یک پزشک متبحر این عمل انجام شود بدون هیچ گونه عارضه ای است.

رایج ترین انواع فیلر لب مورد استفاده عبارتند از: فیلر لب ژوویدرم، ژل لب نورامیس، فیلر لب رووفیل، ژل لب پرنسس، فیلر لب رستیلن، ژل لب آلیاکسین، فیلر لب الانسه، ژل لب ریوانس و

در ادامه درباره چند نمونه از رایج ترین انواع فیلر لب بیشتر صحبت خواهیم کرد:

ژل ژوویدرم (Juvederm)

یکی از برندهای پرکننده های پوستی که امروزه پزشکان از آن استفاده می کنند و بر پایه هیالورونیک اسید نیز ساخته شده است ژوویدرم است که خود نیز شامل چند نوع محصول است که عبارتند از:

Juvederm Voluma XC : باعث افزایش حجم زیر پوست می شود و بیشتر برای تزریق ژل گونه از آن استفاده می شود.

Juvederm Vollure XC و Juvederm XC : از این نوع فیلر ژوویدرم به منظور جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک های اطراف دهان و بینی استفاده می شود.

Juvederm Volbella XC و Juvederm Ultra XC : برای حجم دهی به لب ها استفاده می شود و در واقع منظور از فیلر لب ژوویدرم همین نوع است.

بشیتر بخوانید :

ژل پرفکتا

فیلر لب پرفکتا یکی از ایمن ترین و استانداردترین انواع ژل لب موجود در بازار است که بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده است. از این نوع فیلر برای آبرسانی و جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک ها و حجم دهی استفاده می شود.

دوام فیلر لب پرفکتا که ساخت کشور فرانسه است حدود 18 ماه است در حالی ماندگاری اکثر برندها حدود 6 ماه است.

ژل رووفیل

ژل لب رووفیل نوعی فیلر لب کره ای است که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده است. ماندگاری ژل لب رووفیل نسبتا بالا است و حدود 12 ماه می باشد که البته این مدت زمان به نسبت نوع پوست و حجم تزریق شده می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

ژل رستیلن (Restylane)

یکی دیگر از پرکننده های پوستی که با پایه هیالورنیک اسید ساخته شده است رستیلن است. از برند رستیلن برای از بین بردن چین و چروک های صورت و همچنین حجم دهی به لب ها استفاده می شود.

ژل بلترو (Belotero)

از ژل بلترو که حالت نرم و چسبناک دارد به منظور ژل خط خنده و از بین بردن چین و چروک های اطراف دهان استفاده می شود. همچنین از این ژل برای بزرگ تر کردن لب ها نیز استفاده می شود.

 ژل تئوسیال (Teosyal)

یکی دیگر از پرکننده های اسید هیالورونیک، تئوسیال است. در این ژل از یک فناوری به نام هیالورونیک اسید انعطاف پذیر (RHA) استفاده می شود. در واقع این فیلر به کشیدگی عضلات و اندامی که تزریق انجام می شود کمک می کند.

ژل نیوویا (Neauvia)

این فیلر ساخت کشور ایتالیا است و در کشور ما نیز از این ژل به منظور حجم دهی به لب ها استفاده می شود.

منبع : قوی سفید

 

رایج ترین انواع ژل لب

 

فیلر لب چیست؟

پروتز لب نوعی عمل زیبایی است که باعث پرتر و حجیم تر شدن لب ها می شود. امروزه از انواع پر کننده های پوستی برای بزرگ کردن لب ها استفاده می کنند که رایج ترین آنها فیلرها می باشند که ساخته شده از اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن انسان یافت می شود، بنابراین با حداقل تهاجم و خطر باعث حجیم تر شدن لب ها می شود. قبل از اینکه استفاده از فیلرها ترویج پیدا کند پزشکان از کلاژن به عنوان پرکننده پوستی استفاده می کردند؛ اما امروزه با روی کار آمدن فیلرها که گزینه های ایمن تری هستند استفاده از این کلاژن ها خیلی کم شده است.

سایر روش های حجیم کردن لب ها تزریق چربی و ایمپلنت است که امروزه به ندرت از این روش ها استفاده می شود زیرا نتایج اینگونه روش ها غیرطبیعی است و ممکن است همراه با عوراض جانبی باشند.

در گذشته استفاده از کلاژن برای حجیم سازی لب ها بسیار رایج بود اما به دلیل عوارضی که داشت و از آنجا که نتایج غیرقابل بازگشت بود استفاده از آن به مرور کمتر و کمتر شد. در عوض امروزه پزشکان از هیالورونیک اسید (HA) که نوعی ماده طبیعی است و در بدن انسان هم یافت می شود برای حجم دهی به لب ها استفاده می شود. این روش یک روش موقتی است و در صورتی که توسط یک پزشک متبحر این عمل انجام شود بدون هیچ گونه عارضه ای است.

رایج ترین انواع فیلر لب مورد استفاده عبارتند از: فیلر لب ژوویدرم، ژل لب نورامیس، فیلر لب رووفیل، ژل لب پرنسس، فیلر لب رستیلن، ژل لب آلیاکسین، فیلر لب الانسه، ژل لب ریوانس و

بیشتر بخواندی :

معرفی انواع روش های تزریق ژل لب

انواع روش های تزریق فیلر لب بسیار متفاوت است که با توجه به سلیقه شخصی شما و توقعی که از مقدار حجیم شدن لب ها پس از تزریق دارید، دکتر زیبایی از یکی از روش های زیر استفاده می کند:

تزریق فیلر لب به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که با توجه به سلیقه و حجم مورد نظر خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه مهمترین و معروف ترین مدل های تزریق فیلر لب را نام میبریم که عبارتند از:

تزریق ژل لب عروسکی یا باربی؛

تزریق فیلر لب مدل روسی؛

ژل لب مدل سه دکمه ای؛

تزریق فیلر لب طبیعی؛

تزریق ژل لب مدل قلوه ای؛

تزریق ژل لب مدل چاک دار؛

تزریق فیلر لب مدل صدف؛

تزریق فیلر لب مدل گرد؛

ژل لب مدل هالیوودی؛

تزریق فیلر لب مدل کمان؛

منبع : کلینیک قوی سفید

 

در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی باید بخوریم؟

 از آنجایی که رژیم کتو نیاز به چربی بالایی دارد، دنبال کنندگان این برنامه باید در هر وعده، غذاهای چرب بخورند. هر ۲۰۰۰ کالری در روز، ۱۶۵ گرم چربی، ۴۰ گرم کربوهیدرات و ۷۵ گرم پروتئین را شامل می شود. با این حال، نسبت دقیق این مواد غذایی به نیازهای خاص شما بستگی دارد.

بیشتر چربی‌ های غیراشباع سالم در این برنامه غذایی مجاز هستند؛ مانند:

آجیل (بادام، گردو)

حبوبات

لبنیات پرچرب

ماست یونانی

گوشت قرمز

ماهی

آووکادو

روغن زیتون

تخم مرغ

اما چربی های اشباع شده مثل روغن ها (پالم، نارگیل) و انواع کره به مقدار زیاد توصیه می شوند.

پروتئین هم بخشی از لیست غذاهای برنامه کتوژنیک است اما معمولاً بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو و بیکن تمایز قائل نمی شود.

شاید برایتان سوال باشد که آیا میوه ها و سبزیجات نیز در این رژیم جایگاهی دارند یا خیر. همه میوه ها منبع سرشار از کربوهیدرات تلقی می شوند اما می توانید میوه های ریز مانند توت را به مقدار کم میل نمایید. ماجرا درمورد سبزیجات هم به همین صورت است و این رژیم به سبزیجات برگدار (مانند کلم پیچ، چغندر سوئیس، اسفناج)، گل کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، فلفل دلمه ای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس، و کدوهای تابستانی محدود می شود. یک فنجان بروکلی خرد شده حدود شش کربوهیدرات دارد.

بیشتربخوانید :

غذاهای محدود یا ممنوعه در برنامه غذایی کتوژنیک

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد یا مصرف آنها باید محدود شود شامل غذاهای نشاسته ای و پر کربوهیدرات است؛ مانند:

محصولات تنوری مثل کیک

شیرینی ها

پاستا

برنج

غلات صبحانه

سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، ذرت، نخود و لوبیا

میوه هایی که شکر زیادی دارند

آبجو (مگر اینکه کم کربوهیدرات باشد)

منبع : سیرا

 

 

 
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 صفحه بعد