x تبلیغات
تکتا

قوانین رژیم غذایی dash چگونه است؟

 رژیم dash ابتدا به منظور درمان فشار خون بالا طراحی شد و پس از مدتی طراحان این رژیم متوجه شدند؛ افرادی که از رژیم غذایی دش (dash) پیروی می کردند کاهش وزن و بهبود فشار خون را در کنار هم تجربه کرده اند. برنامه رژیم غذای دش چندان سخت و پیچیده نیست و تقریبا هر کسی می تواند از پس آن بربیاید.

حدود ۳۰ سال است که این رژیم ارائه شده است و طرفداران خاص خود را دارد. از جمله مزایایی که این رژیم به نسبت سایر رژیم ها دارد شامل پایین آوردن کلسترول بد خون در کنار کاهش وزن و بهبود فشار خون است.

بیشتر بخوانید : رژیم درمان کم خونی

روند رژیم دش چگونه است؟

رژیم دش یکی از انواع رژیم لاغری است که طوری طراحی شده است که منجر به بهبود بیماری فشار خون می شود.

شایان ذکر است که حتی افراد سالمی که مبتلا به بیماری فشار خون نیستند هم می توانند از این رژیم پیروی کنند تا منجر به تضمین سلامتی آنها و افزایش عمر آنها شود. البته به دلیل اینکه رژیم لاغری دش تاکید بر مصرف میوه و سبزیجات دارد، امکان دارد فرد دچار مشکلاتی مثل نفخ و اسهال شود.

هر کدام از انواع رژیم لاغری قواعد خاص خود را دارند. تاکید رژیم غذائی دش نیز مصرف مواد غذایی سالم است که شامل موارد زیر است:

مصرف مواد غذایی کم چرب و کم نمک توصیه می شود.

میوه و سبزیجات تازه را جایگزین تنقلات و میان وعده ناسالم کنید.

حجم بیشتر مواد غذایی مصرفی را میوه و سبزیجات تشکیل می دهد.

برنامه رژیم غذایی دش شامل مواد غذایی متنوعی است؛ به همین دلیل ویژگی های مختلفی نیز دارد

 

 

 

کاشت ابرو

 کاشت ابرو یک روش زیبایی است که در آن رشته موهای جدید از یک ناحیه ابرو به بخش های کم پشت ابرو پیوند زده می شود. با این روش ظاهر  ابروها زیباتر شده و اعتماد به نفس افراد به شدت بیشتر می شود.

مزایا و معایب این روش چیست؟

طرفداران کاشت ابرو اغلب می گویند که موهای جدید طبیعی به نظر می رسند. این گفته صحیح است زیرا ابروهای جدید شامل موهای خود شما هستند. این روش همچنین ممکن است نیاز به آرایش ابرو را محدود کند.

با این حال، همچنین عوارض جانبی و معایبی نیز در خصوص این روش گزارش شده است. برای مثال این عمل پرهزینه است همچنین می تواند چند ماه طول بکشد تا نتیجه کامل حاصل شود. سرانجام، این احتمال وجود دارد که این فولیکول های جدید و پیوند زده شده موهای جدید تولید نکنند.

بهبودی و ریکاوری بعد از عمل کاشت ابرو به چه شکل است؟

دوره بهبودی برای پیوند ابرو نسبتاً سریع است. طی چند روز اول ممکن است متوجه شوید که نقاطی روی پوست ابروی شما وجود دارد که به مرور زمان بهبود پیدا میکند. ممکن است لازم باشد تا 3 هفته بعد از عمل از ورزش شدید خودداری کنید. در صورت مشاهده هرگونه خونریزی ، تورم یا چرک در محل، با جراح خود تماس بگیرید.

بعد از گذشت چند هفته، مشاهده خواهید کرد که موهای پیوند شده دچار ریزش می شوند. این کاملاً طبیعی است. ابروهای جدید شما باید تا چند ماه آینده شروع به رشد کنند. در ضمن ممکن است لازم باشد موهای پیوند شده را به طول ابرو کوتاه کنید.

بیشتر بخوانید: کاشت مو چیست ؟

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

عمل کاشت ابرو روشی “غیرمتعارف” محسوب می شود و تنها جنبه زیبایی دارد. این بدان معنی است که به طور معمول تحت پوشش بیمه درمانی نیست. پیوند ابرو شبیه به سایر روش های زیبایی از جمله تزریق ژل و بوتاکس است که باید همه هزینه ها را از جیب داد.

قیمت دقیق پیوند ابرو بسته به نیازهای فردی شما، ارائه دهنده و مکان زندگی شما متفاوت خواهد بود. به طور متوسط ​​، این روش ممکن است در هر جایی از 3000 دلار تا 6000 دلار باشد. در برآورد شامل هزینه های اضافی مربوط به خود تسهیلات ، جراح و متخصص بیهوشی (در صورت نیاز) می باشد.

 

 

انواع رژیم غذایی کتوژنیک

 

رژیم کتوژنیک استاندارد:

این نوع رژیم کتو بسیار کم کربوهیدرات است و میزان چربی بالا و پروتئین متوسطی دارد. در واقع رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD) حاوی 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و 10 درصد کربوهیدرات است.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:

این رژیم مشابه رژیم استاندارد است با این تفاوت که میزان پروتئین بیشتری دارد. رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا حاوی 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است.

رژیم کتوژنیک چرخه ای:

این رژیم دوره ای است به این شکل به طور مثال پنج روز هفته کتوژنیک و دو روز باقی مانده کربوهیدرات است.

رژیم کتوژنیک هدفمند:

در این نوع رژیم لاغری امکان اضافه کردن کربوهیدرات در حین ورزش وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

مزایای رژیم غذایی کتوژنیک

هدف اکثر افرادی که به سراغ رژیم غذایی کتوژنیک می روند کاهش وزن و لاغری است؛ اما جالب است بدانید که این برنامه غذایی در سال 1920 برای مدیریت صرع و کنترل تشنج ها ساخته شد. از جمله مزایای رژیم کتو عبارتند از:

از آنجایی که در رژیم غذایی کتو مصرف کربوهیدرات ها بسیار کم است؛ بنابراین بدون شک می تواند یک رژیم مناسب برای افراد دیابتی باشد. البته اگر مبتلا به دیابت نوع یک هستید ممکن است سطح بالای کتون برای بدن شما مضر باشد، پس حتما با پزشک خود درباره این موضوع مشورت کنید.

شاید برایتان عجیب باشد اما این رژیم برای افرادی که جوش زیادی هم می زنند می تواند مفید باشد؛ چرا که مصرف کم کربوهیدرات ها باعث کاهش انسولین بدن و در نهایت کاهش آکنه می شود.

البته این رژیم از آنجا که کلسترول خوب را افزایش می دهد و کلسترول بد را کاهش می دهد برای درمان و کنترل بیماری های قلبی و عروقی هم خوب است. همین موضوع باعث کاهش سطح انسولین و در نهایت کاهش ابتلا به فشار خون، نارسایی قلبی، انسداد عروق و سایر بیماری های قلبی می شود.

رژیم کتو بدن را در برابر انواع سرطان ها نیز تا حدی محافظت می کند.

همچنین این رژیم احتمال ابتلا به برخی اختلالات سیستم عصبی مثل آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب را کاهش می دهد.

کاهش انسولین در اثر استفاده از این رژیم برای بانوانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند نیز مفید است.

رژیم غذایی کتوژنیک برای ورزشکاران استقامتی مثل دوچرخه سواران و دوندگان هم مفید است.

 

موارد موثر در هزینه‌ فیلر بینی

 عوامل زیر در قیمت فیلر بینی موثر هستند:

مقدار دوز مصرفی ژل

نوع مشکل و میزان ناهمواری در بینی، مقدار ژل تزریقی برای اصلاح فرم را مشخص می‌کند. اگر برای تغییر مورد نظر نیاز به دوز بالای از ژل باشد قطعا در هزینه‌ها تاثیر دارد و هرچه دوز مصرفی زیاد باشد قیمت فیلر بینی هم افزایش می‌یابد.

برند فیلر مورد استفاده

قیمت محصولات در هر شرکت و برندی با سایر شرکت‌ها متفاوت است. قطعا این اختلاق قیمت در محصولات، بر روی هزینه فیلر بینی تاثیر دارد.

میزان تخصص و مهارت

میزان تخصص و مهارت در انجام عمل‌های زیبایی به دلیل حساسیت در تزریق فیلرها بسیار اهمیت دارد. تزریق ژل به طور صحیح و با دقت بالا در کاهش عوراض و خطرات جانبی بعد از عمل نقش مهمی دارد. مهارت و تخصص نیز هزینه بر می‌باشد و قطعا دستمزد یک پزشک بی تجربه با یک متخصص با تجربه فرق دارد. بنابراین برای جلوگیری از ریسک و خطرات احتمالی توصیه می‌شود که یک متخصص زیبایی با تجربه برای انجام اینکار انتخاب کنید. هرچند هزینه فیلر بینی با این انتخاب بالا می‌رود ولی ارزش آن را دارد.

بیشتر بخوانید : فیلر زیر چشم

مکان و موقعیت کلینیک یا مطب

هزینه‌ها پزشکی کلینیک و مطب‌های در محلی که اجاره و هزینه زندگی بالا باشد در مقایسه با مکان‌های در حد متوسط، بالاتر است. مثلا هزینه‌های کلینیکی که در شمال شهر تهران قرار دارد، نسبت به مناطق دیگر آن بیشتر است.

تخفیفات و پیشنهادهای ویژه

در برخی از مطب‌ها در ارائه خدمات خود تخفیفاتی را در نظر می‌گیرند. در این صورت مقداری از هزینه را کم می‌کنند.

برخی از کلینیک‌ها از تجهیزات پشیرفته استفاده می‌شود که به عنوان هزینه‌های جانبی در قیمت نهایی لحاظ می‌شوند.

آیا بیمه هزینه فیلر بینی را پوشش می‌دهد؟

از آنجایی که تزریق فیلر بینی یک نوع عمل زیبایی محسوب می‌شود، هیچ بیمه‌ای هزینه آن را پوشش نمی‌دهد.

 

 

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

 قطعاً در مورد تزریق ژل به قسمت های مختلف بدن و صورت در کلینیک های زیبایی چیزهایی شنیده اید، تزریق ژل به بینی هم چند سالی است که رواج پیدا کرده و یکی از راه های زیبایی بینی است. این روش بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال روش هایی برای اصلاح فرم بینی خود هستند و به هر علتی قصد انجام عمل جراحی بینی را ندارند. در ادامه این مقاله صفر تا صد تزریق فیلر بینی را بررسی خواهیم کرد.

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر به بینی یک نوع روش زیبایی بدون جراحی است که با نام های رینوپلاستی غیرجراحی و یا رینوپلاستی مایع هم شناخته می شود. در این روش با تزریق ژل و مایع پر کننده (فیلر) به زیر پوست بینی می توان شکل بینی را به طور موقت تغییر داد و باعث زیبایی آن شد.

تزریق فیلر به بینی در بیشتر موارد می تواند جایگزین خوبی برای عمل جراحی باشد. این موارد عبارتند از:

برطرف کردن انحراف بینی

برطرف کردن قوز متوسط بینی

اصلاح  ظاهر بینی های قلاب شکل

برطرف کردن افتادگی های متوسط در نوک بینی

اصلاح برآمدگی و فرورفتگی در پره های بینی

اصلاح ظاهری بینی های پهن

فیلر بینی استخوانی چیست؟

افراد دارای بینی های گوشتی کوچک می توانند با تزریق ژل به تیغه و نوک بینی، حالت کشیده در بینی خود ایجاد کنند اما لازم به ذکر است که تزریق فیلر به بینی های گوشتی بزرگ اصلاً نتیجه بخش نمی باشد و هیچ اصلاح فرمی در آن ها صورت نمی گیرد.

آیا فیلر بینی را کوچک می کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فقط در روش جراحی زیبایی بینی است که با برش های قسمت های اضافه می توان بینی را کوچک کرد، اما در روش تزریق فیلر پزشک متخصص با توجه به نقص های بینی، ژل را در جای مناسب تزریق کرده تا با ایجاد تقارن، فرم بینی را اصلاح کند.

قیمت فیلر بینی

درباره هزینه و قیمت فیلر بینی، نمی توان یک هزینه مشخص و واحد تعیین کرد چرا که قیمت تزریق فیلر بر اساس نوع ژل، مقدار مورد نیاز برای تزریق و شدت مشکلات ظاهری و اصلاح بینی متفاوت می باشد.

منبع : https://www.ghooiesefid.com/

 

مراحل تزریق فیلر لب به ترتیب کدامند؟

 این روش اصلا نیازی به اتاق عمل ندارد و در محیط کلینیک یا مطب قابل انجام است. مراحل آن به شرح زیر است:

مشاوره پیش از تزریق ژل

در اولین مرحله باید پزشک متخصص سوابق پزشکی بیمار را بررسی کند تا از خطرات و حساسیت بیمار نسبت به ژل تزریقی مطمئن شود.

بی حس کردن محل تزریق

پزشک محل مورد تزریق را باید اول استریل کند، بعد برای بی‌حس کردن ناحیه از داروی بی‌حسی موضعی استفاده می‌‌کند.

تزریق ژل

محل تزریق ژل با توجه به نوع مدلی که بیمار انتخاب کرده است متفاوت است. در این مرحله با توجه نوع مدل، ترزیق ژل انجام می‌شود.

مراقبت بعد از فیلر لب

برای کاهش درد و حساسیت و اثر بخش بودن تزریق ژل لب لازم است نکات زیر به خوبی رعایت شود:

 ممکن است بیمار قرمزی، حساسیت به لمس، خارش، کبودی یا تورم خفیف را تجربه کند، این حالت‌ها موقتی هستند و بعد از چند روز از بین می‌روند و باید از خاراندن، ماساژ دادن و مالیدن صورت خود پرهیز کرد.

استفاده از کمپرس سرد، کرم‌های حاوی عصاره‌ی آرنیکا و مکمل بروملائین برای کاهش درد و کبودی موثر هستند.

برای کاهش درد فقط استامینوفن مجاز است.

بهتر است بعد از انجام فیلر لب یک روز استراحت در نظر گرفت و از انجام فعالیت و وزرش سنگین خوداری کرد.

سولاریوم، سونا خشک و بخار، جکوزی و حمام با آب داغ تا زمان بر طرف شدن قرمزی و کبودی ممنوع است.

سرمای شدید هم اثرات تزریق ژل را کم می‌کند.

مواردی مثل کرم پودرهای غلیظ، لایه‌بردارها، اسکراب‌ها و شوینده‌های قوی می‌توانند باعث آزار پوست شوند. استفاده از کرم ضد آفتاب و شوینده‌های ملایم برای شستن صورت مناسب هستند.

بیشتر بخوانید :

ماندگاری تزریق ژل لب چقدر است؟

به طور کلی میزان ماندگاری و دوام فیلر لب در داخل بافت لب بین 6 ماه الی یک سال است، البته این میزان متغیر بوده و به عوامل زیر بستگی دارد:

برند و مارک فیلر

میزان کیفیت فیلر

میزان تزریق فیلر

منبع : https://www.ghooiesefid.com/

 

با این راهکارها استپ وزنی را بشکنید

 پس از دانستن دلایل استپ وزنی نوبت به راهکارهایی برای شکستن استپ وزنی می رسد که این راهکارها عبارتند از:

مصرف کربوهیدرات ها را به حداقل برسانید

طبق مطالعات انجام شده انواع رژیم های کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن و لاغری بسیار موثر هستند. در واقع نتیجه یک مطالعه یک ساله نشان می دهد افرادی که ۵۰ گرم یا کمتر کربوهیدرات در طی روز مصرف می کنند، نسبت به افرادی که از رژیم های سنتی برای کاهش وزن پیروی می کنند؛ وزن بیشتری از دست دادند. کاهش مصرف کربوهیدرات ها در اکثر مواقع می تواند وزن شما را از حالت توقف و استپ خارج کند.

اینکه آیا کاهش مصرف کربوهیدرات ها منجر به کالری سوزی بدن می شود یا خیر؟ سوالی است که همچنان بین پزشکان و متخصصین تغذیه مورد بحث است. برخی مطالعات نشان داده که رژیم های کم کربوهیدرات منجر به افزایش چربی سوزی و کاهش وزن می شود، در حالی که برخی مطالعات این نتیجه را نشان نداده اند!

بیشتر بخوانید : رژیم مدیترانه ای

مدت زمان یا شدت ورزش خود را افزایش دهید

افزایش مدت زمان یا شدت ورزش منجر به تغییر استپ وزنی و شروع کاهش وزن شما شود. البته در صورت استپ وزن انجام تمرینات مقاومتی موثرترین ورزش برای کاهش وزن هستند. اگر در حال حاضر هم ورزش می کنید، یک یا دو روز بیشتر در هفته تمرین کنید یا شدت تمرینات خود را افزایش دهید.

 کالری شماری را فراموش نکنید

همان طور که گفتیم یک دلیل استپ وزن افزایش مصرف کالری هاست. کالری شماری و کاهش مصرف آنها می تواند شما را از استپ وزنی نجات دهد.

برنامه غذایی اصولی و منظم داشته باشید

در واقع یک رژیم لاغری مناسب رژیمی است که تمام وعده های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده ها را داشته باشد. بنابراین برای رهایی از استپ وزنی به هیچ عنوان به سراغ رژیم های لاغری سریع و سخت نروید که نتیجه ای غیر از آسیب به سلامتی بدن شما در پی نخواهد داشت.

مواد غذایی ناسالم را از رژیم روزانه خود حذف کنید

اینکه تنقلات و غذاهای ناسالم مثل شکلات، نوشابه های گازدار، چیپس، پفک و … باعث افزایش وزن و چاقی می شود بر هیچ کس پوشیده نیست. بنابراین در مواقعی که وزن شما متوقف می شود قید مصرف این مواد غذایی ناسالم را بزنید و در عوض از تنقلات سالم مثل میوه، آبمیوه طبیعی، کیک برنجی بدون نمک، ذرت بو داده بدون نمک و …. استفاده کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب

هر چه از فواید و مزایای آب بخواهیم بگوییم کم است. این نوشیدنی سالم و گوارا می تواند راه حل بسیاری از مشکلات باشد. نوشیدن آب علاوه بر اینکه باعث می شود بدن هیدراته بماند بلکه نوشیدن نیم لیتر آب منجر به افزایش سوخت و ساز بدن تا ۲۴ الی ۳۰ درصد می شود.

 

 

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

 برای تزریق فیلر به زیر چشم، ابتدا پزشک مورد نظر زیر چشم شما را با پد الکی ضدعفونی و سپس محل تزریق را علامت گذاری می کند، بعد از آن با سوزنی بسیار نازک مواد را به زیر پوست تزریق می کند. عمدتاً درد خاصی احساس نمی شود اما اگر لازم باشد پزشک از پماد موضعی بی حسی استفاده خواهد کرد. بعد از تزریق، ماساژ کوتاهی توسط دکتر انجام می گیرد تا ژل تزریق شده در همه قسمت ها هموار شود. تزریق فیلر در 5 الی 20 دقیقه انجام می شود.

ماندگاری فیلر زیر چشم چقدر است؟

 

تزریق فیلر به زیر چشم یک روش دائمی برای از بین بردن گودی ‌های پایین چشم نیست بلکه با توجه به عوامل مختلف از جمله نوع فیلر بین 6 تا 9 ماه ماندگاری دارند و بعد از آن مواد فیلر جذب بدن شده و اثرشان از بین می رود. بنابراین قبل از محو شدن فیلرهای قبلی حتماً برای تزریق جدید اقدام کنید تا به طور مداوم پوستی شاداب و چهره ای جوان داشته باشید.

مراقبت های قبل از انجام فیلر

 

تزریق فیلر به مراقبت خاصی احتیاج ندارد اما به هر حال رعایت یک سری از  نکات می تواند به نتیجه بهتر این کار کمک کند. این نکات عبارتند از:

دو هفته قبل از تزریق فیلر، از کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.

برای سریعتر شدن روند بهبودی، سعی کنید قبل از تزریق رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

روزهای قبل از تزریق فیلر، داروهای ضد التهابی و رقیق کننده خون از جمله آسپیرین، ژلوفن، نوافن و ناپروکسن را مصرف نکنید چرا که این داروها باعث افزایش عوارض و کبودی بعد از تزریق فیلر می شوند.

بیشتر بخوانید :

مراقبت های بعد از انجام فیلر

 

همانطور که اشاره کردیم، تزریق فیلر در عرض نهایتاً 20 دقیقه انجام می شود و بعد از آن می توانید به کارهای روزانه خود برسید. اما بهتر است مواردی که در ادامه توضیح می دهیم را رعایت کنید:

در روز اول تزریق، از شستن چشم ها خودداری کنید.

برای رفع کبودی زیر چشم از کمپرس یخ به طور غیر مستقیم استفاده کنید. به طوری که کمپرس را روی یک حوله و بعد روی پوستتان قرار دهید.

از لمس کردن و فشار آوردن به محل تزریق حداقل تا دو روز خودداری کنید، این کار باعث می شود تا ژل پخش شده و نامتقارن شود.

به مدت دو روز بعد از تزریق فیلر، حدالامکان سرتان را به پایین خم نکنید و به صورت طاق باز بخوابید تا احتمال ورم و التهاب از بین برود.

در دو هفته ابتدایی تزریق به سمت پاکسازی پوست و ماساژ صورت نروید.

تا چند روز اول در محیط های خیلی گرم مثل سونا و زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

بعد از تزریق فیلر، استفاده از مواد آرایشی هیچ ضرری ندارد و اگر خواستید می توانید برای پوشاندن کبودی های اولیه از کرم آرایشی استفاده کنید.

منبع : https://www.ghooiesefid.com/

 

تزریق فیلر بینی چگونه انجام می شود؟

 در روش زیبایی فیلر بینی، پزشک با تزریق ماده ای پرکننده مانند اسید هیالورونیک به زیر پوست بینی، باعث تغییر شکل آن به صورت موقت می شود. فیلر بینی را با نام “عمل بینی پانزده دقیقه ای” هم می شناسند.

مراحل تزریق فیلر بینی

مراحل تزریق فیلر بینی به این صورت است که بعد از مشاوره با پزشک مورد نظر درباره نتیجه دلخواه، شما باید روی صندلی مخصوص و در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید تا تزریق انجام شود. در این روش احتیاجی به بیهوشی نیست بلکه با یک پماد موضعی بینی شما بی حس شده و پزشک با چند سوزن نازک ژل را به نواحی مورد نظر در زیر پوست تزریق می کند.

بعد از تزریق، پزشک برای رسیدن به حالت دلخواه بینی شما را ماساژ داده تا فرم خوبی پیدا کند.

مزایا

تزریق فیلر بینی همانند همه روش های زیبایی مزایایی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

کم بودن هزینه فیلر بینی نسبت به جراحی زیبایی

کمتر بودن هزینه فیلر بینی نسبت به روش عمل جراحی بینی یکی از مهم ترین مزیت های این روش زیبایی است. تزریق فیلر بینی به افرادی که تمایل دارند فرم بینی خود را تغییر دهند و توانایی پرداخت هزینه جراحی بینی (رینوپلاستی) را ندارند، پیشنهاد می شود.

عدم نیاز به ریکاوری و استراحت

یکی دیگر از مزایای فیلر بینی، عدم نیاز به ریکاوری است. شما می توانید بعد از تزریق بلافاصه فعالیت های روزمره و عادی خود را انجام دهید. فقط باید مراقب باشید که در روزهای اول محل تزریق فیلر را مالش و فشار ندهید.

غیر تهاجمی بودن این روش

همانطور که اشاره کردیم، تزریق فیلر به بینی تنها با تزریق چند سوزن نازک انجام می گیرد و در حین آن خبری از بیهوشی و خونریزی نیست. اگر با توجه به شرایط جسمیتان نباید تحت بیهوشی قرار بگیرید، می توانید از روش تزریق ژل برای فرم دهی بینی خود استفاده کنید.

معایب و عوارض

روش تزریق فیلر به بینی، در کنار مزایا، معایب و عوارضی هم دارد که به شرح زیر می باشند:

همه افراد بعد از فیلر بینی، عوارضی از جمله کبودی و تورم را در ناحیه تزریق مشاهده می کنند که بعد از گذشت سه روز از بین می رود اما در موارد نادر، ممکن است تزریق باعث آسیب به رگ های خونی و در نهایت منجر به نابینایی شود. پس برای جلوگیری از این عارضه در انتخاب پزشک خود دقت کنید.

زیاد بودن هزینه فیلر بینی در دراز مدت از اصلی ترین معایب آن است. زیرا تغییر شکل بینی با تزریق فیلر یک روش دائمی نمی باشد و بعد از مدتی اثر آن از بین می رود و احتیاج به ترمیم و پرداخت هزینه مجدد دارد. ماندگاری فیلر بینی با توجه به نوع فیلر تزریقی حدود 12 الی 18 ماه می باشد.

منبع : کلینیک قوی سفید

مواد غذایی مورد نیاز در رژیم سالمندی

 

گروه غلات

گروه غلات شامل انواع نان به خصوص نان سبوس دار، سیب زمینی، برنج، ماکارونی و … می شود. رژیم سالمندی می بایست بر اساس انرژی و فعالیت بدنی فرد روزانه ۶ الی ۹ واحد از غلات را داشته باشد.

 میوه ها و سبزیجات

انواع میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین A، C، B، آهن و فیبر هستند. مصرف روزانه حداقل دو عدد میوه و ۳ واحد از سبزیجات برای سالمندان نیاز است.

گروه لبنیات

 لبنیات شامل شیر، ماست، کشک، پنیر، دوغ، بستنی و … است. لبنیات مختلف شامل پروتئین، فسفر، کلسیم و سایر مواد مغذی است. توصیه می شود که روزانه ۲ الی ۳ واحد از لبنیات در رژیم سالمندی گنجانده شود.

بیشتر بخواندی : رژیم کارمندی

گروه پروتئین ‌ها

با بالا رفتن سن علاوه بر کاهش توده عضلانی، ذخایر پروتئینی بدن نیز کاهش پیدا می کند، اما با افزایش سن میزان نیاز به پروتئین در صورت ابتلا به بیماری ها و عفونت ها نه تنها کاهش نمی یابد بلکه ثابت می ماند و یا افزایش پیدا می کند.

توصیه می شود که ۴۰ تا ۶۰ درصد از انرژی دریافتی روزانه سالمندان باید از پروتئین ها تامین شود. از جمله پروتئین هایی که در رژیم سالمندان باید از آنها استفاده شود عبارتند از ماهی، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، انواع حبوبات، آجیل ها و ….

ویتامین ‌ها

یکی از مهم ترین ویتامین هایی که باید در تغذیه سالمندان باشد ویتامین دی است. افراد در سنین سالمندی به دلیل تغییرات استخوانی، تحرک کم و قرار گرفتن کمتر در معرض نور خورشید بیشتر در معرض خطر پوکی استخوان در سنین سالمندی قرار دارند. یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز افراد سالمندان ویتامین B12 است که در صورت کمبود این ویتامین، سالمندان با مشکلاتی مثل مشکلات دستگاه گوارش مواجه می شوند.

مایعات

در افراد سالمند به دلیل کاهش میزان آب بدن و احساس تشنگی زمینه ابتلا به عفونت دستگاه ادراری، تنفسی، یبوست و زخم بستر افزایش پیدا می کند؛ بنابراین نوشیدن ۶ الی ۸ لیوان آب در رژیم سالمندی ضروری است.

منبع : https://www.sira.fit/

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 صفحه بعد