x تبلیغات
تکتا

پودر کلر سولوکس ۱۰۰% محلول در آب

 

پودرهای کلر آکواپول و کلر سولوکس در بشکه های ۱۸ و ۱۰ کیلویی از کشور چین وارد می شود که ۱۰۰% محلول در آب هست و در کمتر از ۲ دقیقه به کامل در آب استخر حل می شود. بوی ملایم و شفافیت فوق العاده آب استخر از مزایای این نوع کلر می باشد امکان نگهداری این نوع کلر تا ۲ سال می باشد و پس از آن کمی ضعیف تر می شود این کلر ۹۰% در مقایسه با کلرهای ۶۵ و ۷۰% موجود در بازار مقدار کمتری به ازای هر متر مکعب آب نیاز هست که سبب می شود در مقایسه با آنها حتی ارزان تر برای خریداران کلر در بیاید.

فرمول ویژه کلرهای سلوکس و آکواپول بر خلاف کلر هندی و کلر ایرانی که هیپوکلریت کلسیم هستند, سدیم دی کلرو ایزوسیانورات است که با کیفیت فراتر از هیپو کلریت کلسیم ها چه از نظر مقدار مصرف کمتر و چه شفافیت فوق العاده تر و نیز ایمن تر و کم ضررتر از آنها است و به طور گسترده برای تصفیه آب استخرهای شنا در کل دنیا معمول است.

هنگامی که اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به آب برخورد می کند، کلر شروع به تبخیر می کند. اشعه ماوراء بنفش می تواند ۹۰ درصد کلر را در ۲ ساعت از بین ببرد. بنابراین تثبیت کننده ای به نام اسید سیانوریک به ویژه برای استخرهای روباز مورد نیاز است. در سدیم دی کلرو ایزوسیانورات ( SDIC ) کلر را با اسید سیانوریک تثبیت کرده اند. برعکس. هیپوکلریت کلسیم یک کلر ناپایدار است این نوع کلر در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید پایدار است.

سدیم دی کلرو ایزوسیانورات یک ماده ضدعفونی کننده با طیف وسیعی ضدعفونی کنندگی است که در سیستم بهداشتی کشورهای پیشرفته در دنیا مثل کانادا و آمریکا استفاده می شود. مقایسه کلر آکوا پول و کلر سولوکس با سایر کلرهای موجود در ایران مثل مقایسه بنز با پراید می باشد. استفاده یکبار از این محصول سبب می شود دیگر از کلرهای مارک های دیگر استفاده نکنید به علت کیفیت بالا و واردات مستقیم شرکت جهان شیمی در صورت عدم رضایت احتمالی این کلر قابل عودت می باشد.     

روش استفاده از کلر سولوکس

مقایسه پودر کلر سولوکس با سایر کلرهای موجود در ایران مثل مقایسه بنز با پراید است اگر کیفیت آب و سلامتی شناگران برای شما مهم باشد با یکبار استفاده از این محصول دیگر از کلر مارک دیگر استفاده نخواهید کرد.

شرکت جهان شیمی سعی نموده است که به خاطر سلامتی هم میهنان عزیز قیمت این نوع کلرها را تا حد ممکن با توجه به نوسانات دلار پایین نگه دارد و  در طی سال این نوع کلر را برای فروش داشته باشد. پودر کلر سولوکس یکی از بهترین کلرها برای استخرهای روباز است. برای استفاده از پودر کلر سلوکس، ابتدا بهتر است میزان کلر آزاد داخل استخر توسط کیت تست کلر اندازه گیری شود. سپس با خیال راحت کلر را درون استخر بریزید پودر کلر به سرعت و کامل حل میشود.

علت کدر شدن آب استخر چیست؟

دلایل زیادی برای کدورت آب استخر وجود دارد که مهمترین آن عدم استفاده کلر با کیفیت مناسب و نیز عدم تعادل سطح کلر استخر میباشد . کلر یک ماده ضروری است که به آب استخرها اضافه می شود تا باکتری ها و میکروارگانیسم های بیماری زا را از بین ببرد.

با این وجود مقدار کلر و کیفیت کلر اضافه شده تأثیر مستقیمی بر شفافیت آب استخر شما دارد. کلر کم کیفیت . نیز خیلی زیاد یا خیلی کم اثر آن به شکل آب کدر استخر بروز میکند.

سطح کلر آب بر اساس تعداد افرادی که در آن شنا می کنند، میزان نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش خورشید که می تواند کلر , هیپو کلریت کلسیم را از بین ببرد در نوسان خواهد بود البته نور خورشید بر روی میزان کلر در آب استخری که کلرهای با کیفیت مثل کلر سلوکس و کلر آکواپول استفاده مینمایند تاثیر آنچنانی ندارد.

نور خورشید و بارندگی زیاد باعث رقیق شدن کلر شده و آب را مستعد سکونت باکتری ها می کنند. از سوی دیگر، سطوح بالای کلر باعث کدر شدن آب می شود.

 

نحوه انتخاب بهترین قرص های کلر برای ضدعفونی استخر شنا

 

بهترین قرص های کلر را با کمی اطلاعات می توانید برای پاکسازی آب استخر شنای خود خریداری کنید. اگر از پودر کلر یا کلر مایع برای استخر خود استفاده کرده اید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهتر نیست از قرص کلر استفاده کنید. برای پاسخ به این سوال بیایید نگاه دقیق تری به انواع بهترین قرص های کلر و انتخاب آنها بیاندازیم.

در حال حاضر این امر ثابت شده است که کلر استخر بهترین ماده شیمیایی برای از بین بردن باکتری ها ، ویروس ها و جلبک ها است بنابراین بهترین ماده ای است که می توانید برای حفاظت از استخر خود استفاده کنید. کلر به دلیل واکنش شیمیایی که هنگام تماس با میکروارگانیسم ها و باکتری ها رخ می دهد به ضد عفونی آب کمک می کند. این ماده به چندین ماده شیمیایی مانند اسید هیپوکلروس  (HOCI)  تجزیه می شود که باعث تخریب میکروارگانیسم های ناخواسته می شود. بیشتر قرص های کلری که خریداری می کنید ، قرص های تری کلر هستند که برای اکثر انواع آب ها موثر هستند.

انواع کلر برای آب استخر

انواع مختلف کلر عبارتند از: هیپوکلریت لیتیوم ، تری کلر ، دی کلر ، هیپوکلریت سدیم و هیپوکلریت کلسیم. هر کدام از آنها برای هدف خاصی  تولید و به بازار عرضه شده اند. اگرچه اکثر افراد  فقط هر آنچه را که در فروشگاه محلی موجود است خریداری و استفاده می کنند. اگرچه بیشتر اوقات این مسئله اشکالی ندارد اما در برخی انواع کلر از سایرین بهتر هستند.

به عنوان مثال ، اگر تصادفاً در محل زندگی خود آب سخت دارید (یا آبی با سختی کلسیم بالا) ، هیپوکلریت سدیم بهترین عملکرد را دارد زیرا حاوی حدود ۱۰-۱۲٪ کلر دارد. بنابراین برای تصفیه آب به خوبی عمل خواهد کرد و از سبز شدن آب استخر جلوگیری می کند.

ترفندهایی با خرید بهترین قرص های کلر

اگر تصمیم دارید از قرص های کلر به عنوان ضدعفونی کننده استخر خود استفاده کنید ، حتماً نظرات مصرف کنندگان را در مورد محصول بخوانید. در حالی که ممکن است تفاوت زیادی در مواد شیمیایی قرص کلر وجود نداشته باشد. برخی از آنها فقط با روش های بهتری ساخته شده اند و در حین حمل و نقل خرد نمی شوند.

آنها به شکل قرص های یک یا سه اینچی عرضه می شوند و مهم نیست چه اندازه ای را انتخاب کنید فقط باید دستورالعمل ها را بخوانید و مقادیر مناسب را مصرف کنید.

برخی از افراد قرص های بزرگ تر را ترجیح می دهند زیرا کار با آنها کمی راحت تر است ، مخصوصاً اگر آنها را مستقیماً به  آب استخر اضافه می کنید. اما برخی افراد قرص های کوچک تر را برای دستگاه های اتوماتیک ترجیح می دهند زیرا راحت تر در دستگاه جا می شوند.

بهترین قرص های کلر کدامند؟

اکثر قرص های کلر به اندازه هم در تمیز نگه داشتن استخر شما عمل می کنند به این دلیل که اکثر مارک ها از مواد یکسان یا مشابه در محصولات خود استفاده می کنند. بنابراین انتخاب بهترین قرص های کلر  بیشتر به نیاز خاص استخر و بودجه شما بستگی دارد. اما برای استخرهای روباز قرص های ۳ اینچی تثبیت شده انتخاب بهتری هستند.

 

.

روش های افزودن کلر به استخر

 

چگونگی افزودن صحیح کلر به استخر سوال متداول بسیاری از صاحبان استخر جدید است. در زیر ۳ روش شرح داده می شود که می توانید برای افزودن کلر به استخر استفاده کنید ، نکات مثبت و منفی هر یک نیز بیان شده است.

استفاده از کلر زن شناور

کلر زن شناور ظرف کوچکی با محفظه هایی برای قرار دادن قرص کلر یا پودر کلر است که در اطراف سطح استخر شناور است و به آرامی  کلر را در آب آزاد می کند. این روش ارزان ترین و ساده ترین راه برای افزودن کلراستخر و همچنین کمترین روش موثر است. از آنجا که کلر زن روی سطح شناور است ، عدم گردش جریان به این معنی است که کلر به خوبی پراکنده نمی شود و در نهایت منجر به ضد عفونی کامل نمی شود.

این وسایل گاهی اوقات پشت نردبان یا پله های استخر گیر می کنند و کلر آزاد شده در یک منطقه از استخر شروع به افزایش می کند. در واقع ، این غلظت زیاد در نزدیکی لبه ها می تواند کناره های استخر شما را سفید کند و برای استفاده افراد نیز مناسب نخواهد بود.

استفاده از اسکیمر

سیستم فیلتر شما برای انتقال ، تمیز کردن و گردش آب استخر طراحی شده است. مطمئناً اسکیمر جزء جدایی ناپذیر این سیستم  است . تمام کاری که شما در این روش باید انجام دهید افزودن کلر به اسکمیر استخر (ترجیحاً قرص) است. بنابراین می توانید آرام بنشینید و اجازه دهید تا کلر محلول را از طریق سیستم فیلتر به داخل آب استخر وارد شود و آب را پاکسازی کند.

استفاده از اسکیمر در کل گزینه بسیار بهتری است  اما در صورت خاموش بودن پمپ باید کلر را از آن خارج کنید در غیر این صورت غلظت بالایی از  کلر وارد آب می شود که می تواند خورنده باشد.

استفاده از کلریناتور اتوماتیک

دستگاه کلر ساز اتوماتیک به سیستم فیلتر شما متصل می شود و مقدار کلر اندازه گیری شده را به طور مداوم به شکل اتوماتیک به داخل استخر می فرستد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مقدار کلری که می خواهید وارد استخر شود را مشخص کنید. اگر توانایی پرداخت  دارید ، استفاده از دستگاه کلر زن اتوماتیک بهترین روش ضد عفونی آب است اما تعجبی نخواهد داشت که این گرانترین دستگاه نیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید :

·         کلر هندی

 

ضد عفونی آب استخر

 

انواع قرص کلر رایج ترین ترکیباتی هستند که در حال حاضر برای ضد عفونی آب استخر مورد استفاده قرار می گیرند. با اینحال به دلیل عوارض احتمالی کلر برخی افراد ترجیح می دهند از نمک برای تصفیه آب استفاده کنند.

اگر شما در حال نصب استخر هستید ، انتخاب های مختلفی از جمله پودر کلر ، قرص کلر و کلر مایع خواهید داشت. اما می توانید از نمک نیز برای ضد عفونی استخر خودتان استفاده کنید. برای آگاهی از تفاوت در نگهداری ، هزینه و کاربرد انواع قرص کلر و نمک در استخرهای شنا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت نمک و انواع قرص کلر چیست؟

هنگام تصمیم گیری بین استخر آب شور و استخر کلر دار هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. شما باید بودجه و مقدار زمانی که مایل به استفاده از استخر هستید را در نظر بگیرید. هنگامی که این پاسخ ها را دریافت کردید، می توانید انتخاب درست تری داشته باشید.

مزایای استفاده از نمک در مقابل انواع قرص کلر

سطوح پایین تر کلر در استخر آب شور مانع از خشک شدن پوست و قرمز شدن چشم شناگران می شود. به طور کلی این استخرها نسبت به استخر کلر دار نیاز به نگهداری کمتری دارند. همانطور که در بالا گفتیم سطح کلر پایین ، برای پوست شما نیز بهتر خواهد بود.

مزایای استفاده از انواع قرص کلر نسبت به نمک

 

استفاده از قرص های کلر برای ضد عفونی کردن استخرها راحت تر و همچنین ارزان تر از اکثر استخرهای آب شور است. با این حال ، نگهداری آنها در طول زمان دشوارتر می شود. از آنجا که هیچ ژنراتوری کلر تولید نمی کند ، باید کلر را به تنهایی به استخر اضافه کنید. همچنین باید از صحت سطح pH اطمینان حاصل کنید تا بتواند استخر شما را تمیز نگه دارد.

شما همیشه می توانید شخصی را برای مراقبت از استخر استخدام کنید ، اما اگر این کار را نکنید ، باید مواد شیمیایی استخر را در جایی نزدیک نگه دارید. در حالی که سطح کلر این استخرها بالاتر از استخر آب شور است به دلیل هزینه کمتر اگر قرار نیست برای مدت طولانی از استخر استفاده کنید این بهترین گزینه شما خواهد بود.

در حالی که قرص های کلر ارزان تر هستند نیازی به پرداخت هزینه برای ژنراتور ندارید ، همچنین مجبور نخواهید بود که هزینه برق برای ژنراتور در حال کار را بپردازید. پس انداز پول ممکن است یکی از بزرگترین انگیزه ها برای استفاده از قرص های کلر باشد.

استفاده از کلر استخر ساده ترین راه برای ضدعفونی آب استخر است. کلر در از بین بردن باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های مضر در آب مانند جلبک ها عالی است و از سبز شدن آب استخر جلوگیری می کند. همچنین اگر استخر شما کثیف به نظر می رسد می توانید مقداری کلر به آن اضافه کنید.

در صورت بروز مشکل ، استخرهای کلر راحت تر تعمیر می شوند. آنها مدت مدیدی است که مورد استفاده قرار می گیرند و اکثر شرکت ها می دانند چگونه آنها را تعمیر یا نگهداری کنند. شما نیازی به نصب هیچ چیز اضافی یا خاصی در استخر خود ندارید زیرا هیچ آب نمکی برای خوردگی یا از بین بردن تجهیزات وجود نخواهد داشت.

 

رژیم فستینگ چیست؟

 

رژیم فستنیگ در واقع نوعی روزه داری است به این شکل که فرد باید در طول 8 ساعت مواد غذایی مورد نیاز بدن را مصرف کند و در 16 ساعت باقیمانده از شبانه روزی چیزی نخورد.

بیشتری افرادی که رژیم روزه داری متناوب می گیرند؛ در طول شب و بخشی از صبح و عصر روزه هستند و اصولا کالری روزانه خود را در اواسط روز مصرف می کنند. فرد در طول 8 ساعت هیچ محدودیت غذایی در انتخاب مواد غذایی ندارد؛ همین انعطاف پذیر بودن این رژیم روزه داری باعث شده است که پیروی از این رژیم را برای افراد آسان تر باشد.

برنامه غذایی رژیم فستینگ

با اینکه برنامه غذایی رژیم فستینگ یک برنامه مشخص شده ای نیست و شما اجازه مصرف هر گونه ماده غذایی در بازه زمانی 8 ساعته را دارید؛ اما تمرکز بر مواد غذایی سالم و محدودیت مصرف مواد غذایی ناسالم علاوه بر اینکه منجر به کاهش وزن و لاغری می شود، برای سلامتی بدن شما هم می تواند مفید باشد. یک رژیم لاغری سالم و اصولی استفاده از مواد غذایی زیر را پیشنهاد می کند:

میوه ها و سبزیجات؛

غلات کامل اعم از کینوا، برنج قهوه ای، جو دوسر و جو؛

پروتئین کم چرب مانند گوشت ماکیان، ماهی، لوبیا، عدس، توفو، آجیل ها، مغزها، پنیر کم چرب و تخم مرغ؛

چربی های مفید مانند ماهی های چرب، زیتون، روغن زیتون، نارگیل، آواکادوو، آجیل ها و مغزها؛

نوشیدن آب؛

رژیم روزه داری متناوب مصرف نوشیدنی های بدون کالری مانند آب، قهوه و چای را در طول 16 ساعت هم مجاز می داند.

فواید رژیم فستینگ

کاهش وزن و لاغری؛

کنترل و درمان بیماری هایی مثل فشار خون بالا و کلسترول؛

افرادی که در طول سایر رژیم ها دچار استپ وزن شده اند را از این وضعیت خارج می کند.

پیشگیری از برخی بیماری ها مانند: دیابت نوع دو، برخی از سرطان ها، بیماری های قلبی و

برخی تحقیقات نشان می دهد که این رژیم می تواند باعث افزایش طول عمر افراد شود.

 

عوارض رژیم فستینگ

گرسنگی، ضعف و خستگی در مراحل شروع رژیم؛

پرخوری یا استفاده از مواد غذایی ناسالم در بازه زمانی 8 ساعته به دلیل گرسنگی شدید؛

سوزش معده یا رفلاکس معده به دلیل پرخوری؛

عوارض رژیم روزه داری متناوب برای زنان بیشتر از مردان است؛ یکی از تحقیقات نشان می دهد که این رژیم بر باروری زنان تاثیر منفی می گذارد.

برای افرادی که دچار اختلالات تغذیه ای هستند توصیه نمی شود.

این رژیم ممکن است افسردگی و اضطراب افرادی که دچار این مشکلات هستند را تشدید کند.

 

 

همه چیز درباره رژیم لاغری یک ماهه

 با کمی جستجو در اینترنت به راحتی می توان با انواع رژیم ها از جمله رژیم لاغری یک ماهه 5 کیلو، رژیم لاغری یک ماهه 10 کیلو و … آشنا شد. اما تحقیقات نشان داده که رژیم های غیر اصولی که وزن بسیاری را در طول ماه کاهش می دهند نتیجه ای ندارند چرا که افراد نمی توانند در بلند مدت به آن پایبند بمانند و در آخر وزن از دست رفته باز می گردد.

قرار نیست که در طول رژیم خود، بعضی مواد غذایی را حذف کنید و به بدنتان آسیب برسانید. یک رژیم لاغری متعادل و اصولی باید همه مواد معدنی مورد نیاز را در خود جای دهد، چرا که در این مدت بدن تحت فشار غذای کم و ورزش می باشد و ضروری است تا با مصرف مواد مغذی، انرژی لازم برای آن فراهم شود. رژیم لاغری یک ماهه متعادل باید موارد زیر را دارا باشد:

پروتئین ها

مصرف مواد غذایی پروتئین دار در طول رژیم بسیار مهم است، چرا که پروتئین ها برای کمک به بدن در ساخت ماهیچه ها، غضروف ها و هم چنین پمپاژ خون ضروری هستند. علاوه بر آن مواد غذایی دارای پروتئین خاصیت سیرکنندگی دارند و با مصرف آن ها زودتر سیر می شوید و برای وعده های بعدی غذای کمتری میل می کنید. پس حتماً پروتئین را با مصرف غذاهایی مانند گوشت قرمز بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، پنیر و شیر در رژیم لاغری یک ماهه خود بگنجانید.

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها که منبع انرژی هستند برای سوخت رسانی به بدن مخصوصاً هنگام ورزش برای لاغری، ضروری می باشند. اما همه نوع کربوهیدرات در رژیم لاغری یک ماهه شما جای ندارند. لازم است مصرف کربوهیدرات های ساده مانند نان و برنج سفید در طول رژیم محدود شده و کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج قهوه ای و جو دو سر که سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند جایگزین آن ها شوند.

انواع چربی

چربی ها اولین گروهی هستند که در انواع رژیم های لاغری حذف می شوند، با این که مصرف آن ها برای بدن ضروری است چرا که نقش پررنگی در ذخیره سازی ویتامین ها و تامین انرژی دارند. بنا بر توصیه متخصصین تغذیه 20 درصد از رژیم غذایی باید از چربی های سالم تشکیل شود. بهترین راه برای مصرف چربی، استفاده از روغن هایی است که در ادامه نام می بریم:

روغن کنجد

روغن زیتون

روغن دانه سویا

روغن خردل

روغن سبوس برنج

روغن بادام زمینی

نکات مهم در رژیم لاغری یک ماهه رایگان

علاوه بر این که رژیم لاغری یک ماهه باید اصولی بوده و مواد غذایی سالمی که عنوان کردیم را در بربگیرد، برای کاهش وزن سالم رعایت موارد زیر هم ضروری می باشد.

هدف گذاری کنید

یک وزن منطقی به عنوان هدف انتخاب کنید و با توجه به آن مسیر کاهش وزن خود را شروع کنید. توجه داشته باشید که کاهش وزن زیاد در طول یک ماه خطرناک است و ممکن است باعث بروز مشکلات جدی برای سلامتی تان شود. کاهش وزن اصولی و معقول حدود 4 کیلوگرم در طول ماه می باشد. برای رسیدن به وزن ایده آل، حتماً ورزش را هم در برنامه خود جای دهید تا بدن سالم تری داشته باشید.

اندازه های خود را بگیرید و یادداشت کنید

 

قبل از شروع رژیم لاغری تان، خود را وزن کنید و آن را یادداشت کنید. بعد از دو هفته دوباره این کار را انجام دهید تا از تغییرات وزنتان با خبر شوید. برای کسب نتایج دقیق تر با متر، دور شکم، ران، سینه و بازوهایتان را به طور متناوب اندازه گیری کنید.

با رعایت این نکته و باخبر شدن از مقدار کاهش وزن، انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر پیدا می کنید.

کالری شماری کنید

قطعاً می دانید که یکی از روش های لاغری، کاهش کالری دریافتی در طول روز است، بنابراین با شمارش کالری دریافتی تان و پیروی از یک رژیم کالری شماری می توانید در طول یک ماه به وزن هدف خود برسید.

دور ریزه خواری را خط بکشید

اگر هدفتان کاهش وزن در یک ماه است، دور ریزه خواری را خط بکشید! چرا که عامل اصلی چاقی و اضافه وزن همین ریزه خواری است. می توانید از مواد خوراکی کم کالری و مقوی به عنوان میان وعده در طول روز مصرف کنید.

تنقلات ناسالم ممنوع!

خوراکی ها و تنقلات ناسالم دارای کالری زیادی هستند و در عین حال مواد مغذی خیلی کمی دارند. بنابراین برای نتیجه گرفتن از رژیم لاغری یک ماهه این مواد را از برنامه غذایی خود حذف کنید. از جمله تنقلات ناسالم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه

چیپس و پفک

شکلات

غذاهای قندی مانند شربت ها

 

 

روش های درمان جوش های بلوغ

 نوجوانان به دلیل تغییرات هورمونی مستعد ابتلا به آکنه هستند. برخی از روش های درمان جوش های بلوغ شامل شستشوی صورت با شوینده های مناسب، داروهای تجویزی و سایر روش های درمانی است.

بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک

 

بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک دو نمونه از رایج ترین روش های درمان جوش بلوغ بدون نسخه (OTC) هستند.

اسید سالیسیلیک معمولاً در شوینده‌های بدن و صورت یافت می‌شود. گاهی اوقات می توانید آن را در مرطوب کننده ها نیز پیدا کنید.

از سوی دیگر، بنزوئیل پراکسید یک درمان قوی تر برای جوش های شدیدتر، از جمله ضایعات التهابی آکنه است. نه تنها سلول های مرده پوست را خشک می کند، بلکه می تواند به مبارزه با سبوم اضافی و از بین بردن باکتری های مولد آکنه کمک کند.

برای کیست، ندول یا پوسچول گاه به گاه آکنه، یک لکه درمانی حاوی 2 تا 5 درصد بنزوئیل پراکسید می تواند کارساز باشد.

اگر جوش ‌های التهابی مکرر و گسترده دارید، می‌توانید از شوینده ‌های صورت یا لوسیون‌هایی با حداکثر 10 درصد بنزوئیل پراکسید استفاده کنید. با یک متخصص مراقبت از پوست صحبت کنید تا بهترین محصول را برای پوست خود پیدا کنید.

از آنجایی که بنزوئیل پراکسید یک ماده قوی است، می تواند پوست شما را در ابتدا قرمز و تحریک کند. ممکن است بخواهید برای شروع یک بار در روز از این محصولات استفاده کنید و سپس به تدریج تا دو بار در روز استفاده کنید.

رتینوئیدها

آکنه های التهابی که در سال های نوجوانی شما رایج است نیز ممکن است با رتینوئیدها درمان شوند. اینها انواعی از مشتقات ویتامین A هستند که مجاری روغنی مسدود شده را برای جلوگیری از کیست و گره‌ها جدا می‌کنند.

اگر بنزوئیل پراکسید در درمان جوش های بلوغ موثر نباشند رتینوئیدها ممکن است قدم بعدی شما باشد.

احتمالاً باید به یک متخصص پوست برای رتینوئیدها برای آکنه مراجعه کنید، زیرا بیشتر آنها از طریق نسخه در دسترس هستند. رتینوئیدهای موضعی اولین انتخاب هستند. اینها به شکل ژل و کرم هستند که شما تا دو بار در روز از آنها استفاده می کنید.

بیشتر بخوانید : درمان جوش های زیر پوستی

آنتی بیوتیک های موضعی و خوراکی

آنتی بیوتیک ها گاهی اوقات می توانند در کرم ها یا ژل های موضعی که برای چند روز استفاده می کنید و همچنین آنتی بیوتیک های خوراکی ارائه شوند.

مهم است که از آنتی بیوتیک های خوراکی زیاد استفاده نکنید، در غیر این صورت بدن شما می تواند در برابر آنها مقاومت ایجاد کند. برای مشاوره در مورد اینکه آیا عارضه فعلی شما نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد یا خیر، به متخصص پوست خود مراجعه کنید.

از محصولات غیر کومدوژنیک استفاده کنید

محصولات صورت غیر کومدوژنیک برای پوست های مستعد آکنه ضروری است. اینها شامل شستشوی صورت، مرطوب‌کننده ‌ها، کرم‌ های ضد آفتاب و … است.

اصطلاح “غیر کومدوژنیک” به این معنی است که محصولات منافذ شما را مسدود نمی کنند و در صورت وجود این موضوع، برچسب محصول به وضوح بیان می کند. اگر اینطور نیست، به این معنی است که کودوژنیک است.

دو بار در روز پوست را به آرامی بشویید

می دانید که شستن پوست در برنامه کلی مراقبت از آکنه مهم است، اما دفعات و تکنیک شستن صورت هم به همان اندازه مهم هستند.

 

دو بار در روز کافی است. اگر عرق کردید ممکن است مجبور شوید در اواسط روز بعد از باشگاه، صورت خود را خیلی سریع بشویید، اما زیاده روی در آن می تواند پوست شما را خشک کرده و منجر به جوش های بیشتر شود.

پس از شستن پوست، به آرامی با یک حوله تمیز روی پوست خود ضربه بزنید. مالیدن آن باعث تحریک پوست و هر گونه جوشی که دارید می شود.

آب گرم نیز در پاکسازی پوست شما موثرترین است. آب داغ بیش از حد خشک می کند، در حالی که آب بسیار سرد به اندازه کافی به پاکسازی پوست شما کمک نمی کند.

هفته ای یکبار لایه برداری کنید

جدای از شستشوهای صبح و شب، لایه برداری هفتگی نیز می تواند به جلوگیری از بروز آکنه و درمان جوش های بلوغ کمک کند. ماسک گل برای همه انواع آکنه ایده آل است، زیرا به باز کردن منافذ پوست و خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست کمک می کند.

همچنین ممکن است برای همین اثر، درمان ‌های لایه ‌برداری ملایم حاوی اسید سالیسیلیک یا آلفا هیدروکسی اسید را در نظر بگیرید.

 

 

 

 

جوش زیر پوستی چیست؟

 اصطلاح علمی جوش های زیرپوستی آکنه کیستی است. این نوع از آکنه ها همان جوش های چرک و دردناکی می باشند که در زیر پوست قرار دارند. این نوع از آکنه ها در عمق منافذ پوستی ایجاد می شوند و به شدت ملتهب و دردناک می باشند.

علت ایجاد جوش های زیرپوستی چیست؟

فولیکول های مو از منافذ پوست رشد می کنند. در صورتی که این منافذ توسط سلول های مرده پوست و سبوم گرفته شوند منجر به ایجاد جوش های زیر پوستی می شوند.

پوست های چرب بیش از پوست های خشک مستعد ایجاد انواع آکنه ها هستند. اختلالات هورمونی گاهی می توانند منجر به افزایش بیش از حد چربی پوست شود. این اتفاق در دوره هایی خاصی مثل بلوغ یا بارداری رخ می دهد.

بیشتر بخوانید : انواع جوش

درمان جوش های زیرپوستی به چه صورت است؟

برای درمان جوش های زیرپوستی بهتر است که از روش های خانگی استفاده نکنید و برای یکبار هم که شده به فکر درمان اصولی این عارضه پوستی باشید.

پیشنهاد ما به شما این است که در مرحله اول درمان های موضعی که توسط متخصص پوست تجویز می شود را تست کنید. متخصصین پوست با توجه به نوع و شدت آکنه مناسب ترین روش درمانی را تجویز می کند. شاید جوش زیرپوستی شما تنها با مصرف آنتی بیوتیک های مناسب درمان شود.

پزشکان اصولا داروهایی مثل آزیترومایسین، کلیندامایسین، سولفاستامیدو اسید آزالائیک و ژل هایی مثل رتینوئیدها را پیشنهاد می کنند. البته توجه داشته باشید که در صورتی این داروها می توانند موثر باشند که به توصیه پزشک مصرف کنید در غیر این صورت ممکن است عوراض استفاده از مصرف این داروها را تجربه کنید.

درمان جوش های زیر پوستی بهتر است کجا انجام شود؟

روش های درمان جوش های زیر پوستی یک روش کاملا تخصصی است. کلینیک های پوست با بهره گیری از پزشکان و تجهیزات متنوع می توانند این عارضه پوستی را درمان کنند. از جمله روش های درمان جوش های زیرپوستی عبارتند از:

میکرودرم ابریژن

تزریق کورتیزون

لیزر

تخلیه آکنه

لایه ‌برداری پوست

روش های خانگی برای درمان جوش زیر پوستی

در ادامه به روش های خانگی درمان جوش های زیرپوستی را آورده ایم اما هیچ کدام از این روش ها یک روش درمان قطعی آکنه نیستند و موقتی می باشند. 

استفاده از کمپرس آب گرم

کمپرس آب گرم برای درمان جوش های زیرپوستی می تواند موثر باشد. برای این کار یک حوله تمیز را در آب داغ بگذارید و آن را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی جوش های خود قرار دهید. این کار را سه الی چهار بار در روز تکرار کنید تا زمانی که آکنه به روی سطح پوست برسد و سر باز کند. پس از این کار به هیچ عنوان جوش هایتان را دستکاری را نکنید و جوش را با پنبه تمیز با الکل ضدعفونی کنید.

از خمیر دندان استفاده کنید

خمیر دندان می تواند باعث کاهش التهاب و درد شود. به این صورت که قبل از خوابیدن کمی خمیر دندان سفید کننده روی جوش هایتان بزنید و تا صبح روی صورتتان بماند و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. این کار را می توانید تا زمان از بین رفتن کامل جوش های زیرپوستی انجام دهید.

از الکل استفاده کنید

یکی از سریع ترین روش ها برای درمان جوش های زیرپوستی الکل است. برای از بین بردن جوش های زیرپوستی با الکل، ابتدا صورتتان را بشویید و سپس با یک حوله نرم صورتتان را خشک کنید. یک پنبه را به مقداری الکل آغشته کنید و آن را به آرامی روی جوش های خود بزنید.

 

 

غذای رژیمی برای باشگاه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 ورزشکاران و بدنسازان همیشه به دنبال روش هایی برای بهبود کارایی بدن و تناسب اندامشان هستند. یک تغذیه ورزشی خوب کمک شایانی به بهبود عملکرد بدن و همچنین بازیابی سریع بدن پس از تمرین ورزشی می کند.

تغذیه ورزشی چیست؟

همان طور که می دانید داشتن یک رژیم غذایی سالم در کنار ورزش روزانه تاثیر مثبتی در سلامتی بدن افراد دارد. بسیاری از بیماری ها با افزایش سن بروز پیدا می کنند. همچنین در صورت ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون بالا و … می توان با رژیم غذایی مناسب و ورزش این بیماری ها را کنترل و یا حتی درمان کرد.

منظور از رژیم غذایی سالم، رژیمی است که حاوی مقدار مناسبی از گروه های مختلف مواد غذایی باشد. یک رژیم غذایی سالم باید حاوی میزان کافی از سبزیجات، میوه ها، پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم باشد.

تغذیه ورزشی در واقعی نوعی رژیم غذایی می باشد که منجر به بهبود عملکرد بدن حین ورزش و رسیدن به نتیجه دلخواه در کمترین زمان ممکن است.

غذای رژیمیبرای باشگاه یکی از اصلی ترین اجزا برای ساخت یک بدن ورزیده است. در راه رسیدن به تناسب اندام باید ۲ عامل را رعایت کنید:

  • تمرینات بدن سازی
  • غذاهای رژیمی برای باشگاه (تغذیه ورزشی مناسب)

تنها با رعایت این دو اصل می توانید که به موفقیت برسید، زیرا ورزش بدنسازی تنها با وزنه زدن و بهره بردن از یک تغذیه ورزشی مناسب می تواند شما را به اندام رویایی خود برساند.

قابل ذکر است که اگر حتی ورزش بدنسازی را به طور حرفه ای دنبال نمی کنید هم بهتر است که از یک منوی غذای ورزشی استفاده کنید. زیرا ورزش کردن و به طور مرتب باشگاه رفتن یک لایف استایل است که پس از مدتی تبدیل به روتین زندگی شما می شود. برای اینکه بتوانید از ورزش خود نتیجه بهتری بگیرید، باید در هر زمان و مکان به تغذیه خود دقت کنید.

این دقت باعث می شود که شما بدانید باید از چه مواد غذایی اجتناب کنید و کدام مواد غذایی را مصرف کنید. استفاده از یک لیست غذاهای رژیمی برای باشگاه بدنسازی باعث می شود که بدنتان سریع تر ریکاوری کند، عضله سازی به نحو احسنت انجام شود و برای حرکات ورزشی بعدی آماده باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با مبحث غذای رژیمی برای باشگاه آشنا شوید.

منبع : سیرا

اصلاح فرم بینی بدون جراحی چگونه است؟

 اصلاح فرم بینی بدون جراحی یک روش کم تهاجمی و بی خطر است که با استفاده از تزریق فیلر بینی منجر به تغییر شکل بینی، اصلاح نوک بینی و … می شود.

در این روش از ژل های استفاده می شود که اسید هیالورونیک ساخته شده اند و سازگاری بالایی با بدن انسان دارند. فرآیند تزریق فیلر بینی تنها 15 الی 20 دقیقه زمان می برد و نتایج آن بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است. همچنین شما می توانید پس از تزریق فیلر بینی به کار خود برگردید و نیازی به استراحت در منزل نیست.

چه کسانی می توانند تزریق فیلر بینی انجام دهند؟

افرادی که بینی آنها دارای برآمدگی یا قوز روی پل بینی است.

افرادی که عدم تقارن جزئی در دو طرف بینی دارند.

افرادی که نوک بینی افتاده ای دارند.  

چه فیلرهایی برای اصلاح فرم بینی استفاده می شود؟

پزشکان از فیلرهای مختلفی برای اصلاح فرم بینی استفاده می کنند. برخی از آنها از پرکننده های دائمی یا نیمه دائمی مثل بلافیل، سیلیکون و آرتفیل استفاده می کنند که در حال حاضر اکثر پزشکان حاذق به دلیل خطراتی که این محصولات دارند از آنها استفاده نمی کنند.

پزشکان حاذق و متخصص در سراسر دنیا برای تزریق فیلر بینی از ژل هایی که بر مبنای هیالورونیک اسید ساخته شده اند استفاده می کنند که چند نمونه از معروف ترین فیلرهای بینی که بهترین نتایج را با کمترین عوارض به همراه دارند عبارتند از:

Vollure

 Voluma

 Juvederm

Restylane

مزایای تزریق فیلر بینی چیست؟

نتایج را همان لحظه می توانید مشاهده کنید.

در صورتی که توسط پزشک متبحر انجام شود تقریبا می توان گفت بدون هیچ گونه عارضه و خطری است.

هزینه فیلر بینیبه نسبت هزینه جراحی زیبایی بینی بسیار کمتر است

دوره نقاهت کوتاهی دارد و بلافاصله پس از تزریق می توانید به کارهای روزمره خود ادامه دهید.

نیازی به بانداژ یا پانسمان بینی پس از تزریق نیست.

جای هیچگونه زخم یا بخیه ای در این روش روی پوست شما باقی نمی ماند.

منبع : کلینیک قوی سفید

 

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 صفحه بعد